Sada je: pon lip 23, 2025 11:13 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. S40 1.8, 96g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 40 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3
Autor/ica Poruka
PostPostano: sri pro 07, 2011 7:49 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon lis 11, 2010 8:09 pm
Postovi: 2003
Lokacija: ploče
a imas li nekog u blizini da ga spoji na dijagnostiku? ako imas ucini pa javi rezultat.


Vrh
   
PostPostano: čet pro 08, 2011 6:59 am 
Offline
..
..
Avatar

Pridružen/a: čet lip 24, 2010 8:35 pm
Postovi: 343
Vozi: v40t4+lpg, 2001
nemam, ali raspitati ću se.
no, nije se upalila nikakva lampica, čakni zimi često prisutni CEL.

koliki je vijek trajanja ovih hvaljenih/preporučenih ngk svječica?

tcode: ventil? klip? wtf?


Vrh
   
PostPostano: čet pro 08, 2011 9:08 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon lis 11, 2010 8:09 pm
Postovi: 2003
Lokacija: ploče
ne mora se paliti lampica da bi bila neka greskica, tipa missfire, zaapisana u memoriju kompa.
a za ovaj "wtf" dio, moli boga da je do svjecice. :D


Vrh
   
PostPostano: čet pro 08, 2011 11:50 am 
Offline
..
..
Avatar

Pridružen/a: čet lip 24, 2010 8:35 pm
Postovi: 343
Vozi: v40t4+lpg, 2001
Citat:
ne mora se paliti lampica da bi bila neka greskica, tipa missfire, zaapisana u memoriju kompa.
a za ovaj "wtf" dio, moli boga da je do svjecice. :D
pokušati ću obaviti dijagnostiku.

rekoh ranije, nije problem kupiti svječice ali mi se čini da prekratko traju. pa mi se opet čini da bi (ako su uopće svječice uzrok ovom "trokiranju") to što svječice odlaze tako brzo moglo ukazivati da nešto drugo ne valja.

propuhati ću ga malo na benzin, možda se sam popravi. učim ga da mu je to najbolje :)


ma to tcodu odlaze ventili, cilindri, klipovi jer ne zna vozit :D


Vrh
   
PostPostano: čet pro 08, 2011 1:10 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Priča vožnje na plin je prilično stara i prepričava se po svim automobilističkim forumuma već dugo godina, pa i dan danas. U najvećem broju slučaja ljudi tvrde da pregaraju ventili i dosjedi ventila zbog toga što je: "plin suh", "plin ne sadrži neke kem. spojeve, a koje benzin sadrži, pa ventili nemaju adekvatnu zaštitu", "benzin bolje hladi ventile" itd.

Ne ulazeći u polemiku što je od toga istina, činjenica je da ventili pregaraju puno češće na motorima pogonjenim LPG-om.
Kako bi doskočili problemu, smišljen je sustav za "podmazivanje" (na ovo se najviše nasmijem :lol:), tzv. Flash lube, koji ukapava neku tekućinu u usis u određenim vremenskim intervalima. Postoje i neke tekućine koje se ubrizgavaju direktno u spremnik plina (TuneUp), također u namjeri da se spriječi izgaranje ventila. Međutim, čak i sa tim implemetiranim "zaštitama", ventili ipak pregaraju.

U čemu je zapravo kvaka? Obzirom da sam morao dosta duboko zagrebati u principe rada motora sa unutarnjim sagorijevanjem zbog svog tuning projekta i upoznajući tu materiju, mišljenja sam da taj problem nije moguće u potpunosti izbjeći. Dosta teško je to trivijalizirati, ali ću ipak pokušati. Smjesa goriva i zraka sagorijeva u cilindru određenom brzinom. Ta brzina je ovisna o trenutku paljenja smjese iskrom sa svjećice, o gustoći te smjese, o temperaturi zraka na usisu itd., kao i o samoj vrsti goriva koja se koristi. Zato u autima imamo računala (ECU-e), koji sadrže razne tablice sa vrijednostima za određene uvjete (broj okretaja motora, masa zraka, temperatura rashl. tekućine itd.) kako bi se radom motora upravljalo sigurno (izbjegavanje destruktivnih stanja - knock, preignition) i što optimalnije (potrošnja, ekologija).

Ukratko, temperatura sagorijevanja i temperatura ispušnih plinova su direktno u ovisnosti o brzini sagorijevanja smjese. Smjesa plina i zraka sagorijeva sporije od smjese benzina i zraka. Brzinu sagorijevanja treba držati optimalnom, a ta vrijednost ovisi o broju okretaja motora i opterećenju. To se radi putem tablice paljenja u ECU-u. I tu zapravo leži problem. Ta tablica je popunjena vrijednostima koje odgovaraju sagorijevanju smjese zraka i benzina. Smjesa plina i zraka sagorijeva sporije, pa ju treba zapaliti ranije. Svi plinski sustavi upravljanja su tzv. "piggy back" sistem, odnosno parazitski su. Instaliraju se na auto na način da presreću parametre originalnog ECU-a prema el. dijelovima motora (bobine, injectori, neki senzori) i na putu do njih, modificiraju vrijednosti, te tako promijenjene vrijednosti stižu do ostatka motora koji omogućava rad. E sad, spomenuo sam već dva puta, smjesa plina i zraka sagorijeva sporije, pa bi trebalo paljenje inicirati ranije. Međutim, piggy back sustav može unijeti jedino kašnjenje u signal, a nema nikakve teoretske mogućnosti pomaknuti ga unaprijed.

Drugim riječima paljenje smjese lpg+zrak je prekasno, što rezultira većom temperaturom ispušnih plinova (EGT), a što na duže pruge i na velikom opterećenju motora znači pregaranje. Obično prvo izgori elektroda na svjećici, a zatim ispušni ventil. Temperatura ispušnih plinova raste sa brojem okretaja motora i opterećenjem. Npr. tipično za ler je između 350 i 400 stupnjeva cel. Na punom opterećenju i visokim okretajima na Volvo turbo motorima ne bi smjela prelaziti 900 stupnjeva (kod nekih drugih proizvođača i motora, maks. vrijednost je dosta manja). E sad, automobil je tvornički optimalno podešen za sagorijevanje smjese benzina i zraka, time su i regulirane maksimalne temperature koje ispušni plinovi dosežu. Onda mi ugradimo LPG sustav, koji ne može optimalno upravljati trenutkom paljenja iskre, i kompletna EGT krivulja je viša za 50, pa preko 100 stupnjeva celz. na velikim opterećenjima i visokim okretajima.

I što onda napraviti?
Imati u glavi da se na plin kuha, a ako se već moraš na njega i voziti, ne ispitivati izdržljivost motora i obarati brzinske rekorde. Na kratko razvrtiti motor u prvoj i drugoj brzini do blokade nije štetno za motor, poneko pretjecanje u trećoj na punom gasu također, a u vožnjama na duge pruge autocestama izbjegavati broj okretaja motora viši od 4-5 tisuća. Na taj način sam napravio sa, do sada, tri rabljena automobila u kojima imam LPG sustav preko 220k km, bez ikakvih problema. Nikakve flashlube, tuneup i sl. pissdarije nisam koristio niti ih koristim.

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
PostPostano: čet pro 08, 2011 4:15 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Zaboravih napisat, takvom vožnjom na plin svjećice mi traju 30-50k km, odnosno mijenjam ih preventivno, ne zato što auto trokira zbog izgorene elektrode.

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
PostPostano: pet pro 09, 2011 8:51 am 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: sri pro 10, 2008 11:16 am
Postovi: 1357
Vozi: 850 2.0 plin
Lokacija: Koprivnica
Navodno postoji nova tehnologija koja za LPG koristi benzinski ECU i benzinske injektore. Jel znaš šta o tome :?:

_________________
You drive BMW if you want to be someone!
You drive Mercedes if you are someone!
You drive Volvo if you don't care!


Vrh
   
PostPostano: pet pro 09, 2011 8:58 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Prvi glas. Ne vidim kako bi to bilo moguće, osim da serijski ecu posjeduje dvije banke za tabele, jednu za benzin, drugu za plin. Osim Stand Alone ECU-a, ne znam da postoji ijedan serijski ECU sa takvim feature-om. A i nije mi jasno kako bi benzinski injektori ubrizgavali plin.

Gdje si to čuo?

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
PostPostano: pet pro 09, 2011 9:07 am 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: sri pro 10, 2008 11:16 am
Postovi: 1357
Vozi: 850 2.0 plin
Lokacija: Koprivnica
Čitao po LPG forumima. Uglavnom kolko sam shvatio sve je još prilično novo, i uglavnom u fazi testiranja. Detalje kako to ustvari funkcionira ne znam.

_________________
You drive BMW if you want to be someone!
You drive Mercedes if you are someone!
You drive Volvo if you don't care!


Vrh
   
PostPostano: pet pro 09, 2011 1:46 pm 
Offline
..
..
Avatar

Pridružen/a: čet lip 24, 2010 8:35 pm
Postovi: 343
Vozi: v40t4+lpg, 2001
tcode, hvala na opširnom odgovoru.

inače, t4 u petoj brzini na 3.500 okretaja ide negdje oko 150 km/h, kud ćeš brže od toga

inače svakodnevne vožnje i ubrzavanja nikad ne prelazim 4.000 okretaja. ok, autoput itd... peglao sam ga jednom do novog sada 180 pa na više km/h ali to je bilo davno i ne samo na plin i mislim da bi se ranije pokazalo da je naštetilo motoru.

ja volim što auto ima 200 ks ali se ne vozim kao da ima, odnosno ne "stišćem" ga, jer ima 200 ks i vuče dobro i na niskim okretajima.
posebno zato što je u tom autu najčešće autosjedalica, a u sjedalici Tonka. pa tata vozi polako :)


ok, ne bi dakle trebale biti svječice, izgleda da bez dijagnostike ništa.
da li to znači servis ili?


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 40 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 2 gosta.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan