Citat:
Ja ipak mislim da ću opet slagati postojeći motor, neću biti pesimist i razmišljati o sljedećem kvaru.
Auto se nije pregrijavao, turbina po boost-u pokazuje dobr tlak, a što se tiče ovih drugih vrijednosti i to bih testirao. Gdje se može testirati ispravnost smjese i ostalo, i može li se ispitati propusnost ispušnih plinova. Ne mogu vjerovati da je neki problem u glavi, ipak ide kod majstora koji rade i ispitivanje te iste glave. Imao sam i sugestiju da se kontrolira bregasta, da nije malo pomaknuta, a isto tako i zupčasti remen. Samo taj koji mi je spomenuo remen je rekao da ako bi slučajno remen bio pomaknut za jedan zub, da bi onda vjerovatno izgorilo više ventila. Nikola mi je spomenuo i svjećice, kao da su ove koje sam zadnji put stavio bile pre dugačke (ngk 40 kn/kom) i na prvi pogled mu nisu odgovarale.
Još jednom napominjem, auto je potrošio 2,5 l ulja (mobil1 synt S 5-40) na 5 tkm i nije htio glatko upaliti kad je vruć, morao sam malo duže verglati i dodati gasa, pa ako to može pomoći u dijagnostici ...
Pa ćuj, sad slažeš motor u ovlaštenom Volvo servisu a ne pod nečijom brajdom. Dakle auto bi trebao izaći iz servisa ispravan i s nekom garancijom koja bi trebala biti dulja od udaljenosti na koju možeš pljunuti. Dakle ono kaj hoću reć je da ako kojim slučajem, nedaj bože, se opet nekj razleti možeš doći i žaliti se. Dakle to ti daju neku sigurnost da i ako se nešto desi nebuš u dreku kakvom si sad. akle po meni je ovo bolja odluka nego kupovina polovnog motora na koji nemaš garanciju niti znaš u kakvom je stanju.
Kao što sam prije negdje napisao neodgovarajuće svječice s neodgovorajućom toplinskom vrijednosti su smrt za motor, prvenstveno klip. Sad možda su tu klipovi puno otporniji nego ventili, a onda opet zašto samo ventili na trećem cilindru. Na tom cilindru koliko se ja sječam kad je Nikola izvadil svječicu ona je bila crna ko ugljen i nije radila. To bi moglo imati veze s kvarom.
Auto ulje može gubiti na više mjesta, preko karika u komoru za sagorjevanje, kroz vodilice vetila preko gumica ventila u prostor pod poklopcem ventila, na turbini, puknti dihtung na glavi.... Tebalo bi svako vidjeti u kakvom su stanju cilindri. To je lako ustanoviti sada kad je glava dolje. Obavezno ih to pitaj. Ak imaju riseve onda sigurno ni karike nisu u bajnom stanju. Ako će uređivati glavu onda će ići i nove gumice ventila, pitaj ih u kakvom su one bile stanju. Pitaj ih isto dali je u cjevima od turbine koje idu na usisnu granu bilo ulja i koliko. Malo ga uvijek ima od kondenzacije uljnih para.
Eto, nije puno ni osobito mudro. I za kraj kad ti slože auto zamoli ih za ispis vrijednosti u ispuhu. stanje u CPU, i vrijednosti tlaka turbine. Na koncu neka ti kažu zašto se desilo ovo što se desilo. Mislim da bi to trebali moći.