Citat:
jasno je da rijeđe ulje pri hladnim startovima bolje podmaziva,suprotno nisam ni govorio.
ono što ti ja uporno pokušavam objasnit da za Turbo motore baš i nije poželjno 0w ulje zato što su ta ulja prerijetka a svi znamo da su turbo motori jako termički opterećeni,i iz tog razloga sam rekao da je bolje 10W ulje koje je gušće i kad se jako zagrije i dalje podmazuje optimalno što je jako važno za turbinu.
cijela priča nema veze sa extremnom vožnjom i divljanjem,dovoljno je samo da 100-200 kilemotara voziš 170-180kmh na sat i da 0W ulje postaje problem čak i po zimi a da ti ljeto uopće ne spominjem.
prije sam imao A4 TDI i u knjigi vozila piše da isto preporučavaju 0W30 ali da izbjegnem duge vožnje po autoputu iznad 160Kmh na sat.
to što po zimi ako 2-3 puta upališ auto na -18 neće mu ništa bit jer nije od čokolade napravljen ali da je vani cijelu zimi tako hladno onda ti treba 5W ili 0W.
probaj jednom po ljetu kad je motor jako zagrijan,stavi na prsti 0W ulje pa razmaži pa zatim probaj to isto sa 10W ulje pa ćeš vidjeti šta ti pokušavam objasnit.
Možda se ne razumijemo jer ja nemam turbo motor u autu, ali čini mi se da stalno brkaš gustoću ulja, viskoznost i sve to krivo povezuješ sa donjom gradacijom ulja
(mislim da ovi koji se više razumiju u ulje barataju sa terminom viskoznost ulja pri određenoj temperaturi, a ne gustoća)
Na radnoj temperaturi 0w50 i 10w50 ulja jednako podmazuju motor, ovo 0W nije "rijeđe" kako ti stalno pišeš da su 0w ulja rijetka.
Donja gradacija ulja određuje viskoznost ulja pri niskoj temp, gornja gradacija određuje viskoznost pri radnoj temp motora.
Što se xw30 ulja tiče, to je sasvim druga problematika, takva ulja štite motor lošije nego xw40 i to se zna.
Po zimi barem 30 puta upalim na jako niskoj temperaturi, ne stanijem u gradu i kod nas je ujutro barem 5 stupnjeva niža temp nego u Zagrebu i 10W ulje mi nije odgovarajuće za zimu nikako, a 0W40 ulje mi odlično štiti motor kod hladnog starta kad se motor najviše i troši i odlično štiti motor kod normalne i brze vožnje jer mu je gornaj gradacije 40.
Dodatno velika prednost ovog ulja je što da bi zadovoljilo tu karakteristiku ulje mora biti napravljeno od najkvalitetnije potpuno sintetske baze i bez puno aditiva, samim time ulje zadržava svoja svojstva kroz cijeli period eksploatacije.