Sada je: sri lip 18, 2025 5:32 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. S60 2.4, 02g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 80 postova ]  Stranica 1 2 3 4 5 6 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: uto srp 20, 2010 12:08 am 
Offline
Avatar

Pridružen/a: ned vel 07, 2010 6:35 pm
Postovi: 43
Vozi: v70 aut .2002g 170hp
Lokacija: Bijeljina
Danas sam upoznao čovjeka koji radi već 15 god. u Volvo servisu u Gothenburgu, i imao sam stotine pitanja za njega od kojih je bilo i ono vječito ''ulje u getribi''?.Pošto sam već kupio 12l ulja za ispiranje getribe (liqui moly top tec 1200 zadovoljava jws 3309) i objasnio mu šta planiram da izvedem (pročitao na forumu) čovjek me je ubijedio da silno griješim.Ovo mi je on preporučio:poslaće mi 5l originalnog Volvo ulja za tu getribu koje usput rečeno tamo košta oko 10-12 evra.Na čep(šaraf) mjenjača sa donje strane (čini mi se ključ 22 ili 24) ispusti otprilike 4l ulja i zavrni isti sa novom aluminijumskom podloškom.Zatim doliti preko mjerača ulja aprox. 3,8-3,9 l novog ulja i provozaj auto 5-6 km da se ulje zagrije i pregledaj mjernu šipku zatim doliti još ulja po potrebi.Ovaj isti postupak ponoviti sa novih 4l ulja posle 6 mjaseci.Iskreno rečeno nije mi zvučalo logično ali mi je čovjek objasnio da nije dobra nagla promjena kompletnog ulja odjednom!!! Čovjek mi je djelovao potpuno iskreno i dobronamjerno i nije imao nikakav finansiski ili neki drugi interes da me upućuje u pogrešnom pravcu!!! :?: PS:Tek sada ne znam šta da radim ,ima li neko kakav za i protiv argument vezan za ovu izlizanu temu.


Vrh
   
PostPostano: uto srp 20, 2010 8:51 am 
Offline
član VKH
član VKH

Pridružen/a: sub ruj 19, 2009 1:13 pm
Postovi: 559
Vozi: S80 ph2 D5 AWD
Lokacija: Zagreb
to mi nema logike jer ako pomiješaš novo ulje sa starim onda više nemaš novo ulje u getribi :think:


Vrh
   
PostPostano: uto srp 20, 2010 9:24 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 7:35 pm
Postovi: 2877
Vozi: Audi A4 8W
Lokacija: zagreb/graz
na maminom autu smo mjenjali ulje na čep i onda se sve shebalo,getriba nije više htjela šaltat.
po meni najbolja metoda je ispuštanje ulja(ispiranje) dok auto radi.
dakle izvadiš 0,5lt ugasiš motor,nadospeš opet 0,5lt i sve tako dok ne počne izlaziti crveno ulje.

_________________
Essixtypowa
slika
MOJ AUTO JE ALKOHOLIČAR!!


Vrh
   
PostPostano: uto srp 20, 2010 3:58 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
"Osvjezavanje ulja"... I ja sam dobio tu preporuku, ima smisla.

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
PostPostano: uto srp 20, 2010 5:20 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: ned tra 01, 2007 7:52 pm
Postovi: 4520
Vozi: volvo a kaj bi drugo
Lokacija: Jaska
Ako to "osvježavanje ulja"ima smisla onda ja od sad kad mjenjam ulje u motoru ispuštam samo pola :wink:
Jeftinije je :!:

_________________
850 T-5 lpg
850 TDI-ČAĐO (Više ga nimam)

WG-tjuner
Raskapam tuđe 850-ke ko da su moje!
Koji puta uspijem nešto i popraviti!


Vrh
   
PostPostano: sri srp 21, 2010 12:15 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Aj odi procitaj nesto o tome pa se javi :wink:

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
PostPostano: sri srp 21, 2010 8:33 am 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: ned tra 01, 2007 7:52 pm
Postovi: 4520
Vozi: volvo a kaj bi drugo
Lokacija: Jaska
Čitam ja puno o svemu tome,ali bez prakse ništa :wink:

_________________
850 T-5 lpg
850 TDI-ČAĐO (Više ga nimam)

WG-tjuner
Raskapam tuđe 850-ke ko da su moje!
Koji puta uspijem nešto i popraviti!


Vrh
   
PostPostano: sri srp 21, 2010 9:03 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Sve dok netko argumentirano i smisleno ne objasni zbog čega nije dobro zamijeniti kompletno ulje, i za mene je to vrlo klimava praksa.
Srećom, ne vozim automatika pa me to i ne brine previše :D.

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
PostPostano: sri srp 21, 2010 9:46 am 
Offline
.
.

Pridružen/a: sri pro 30, 2009 1:53 pm
Postovi: 169
Lokacija: Sv.I.Zelina
Citat:
Sve dok netko argumentirano i smisleno ne objasni zbog čega nije dobro zamijeniti kompletno ulje, i za mene je to vrlo klimava praksa.
Srećom, ne vozim automatika pa me to i ne brine previše :D.
Meni su tako "osvježili" ulje u Volvo servisu i platio sam to 70EUR...4l ulja i posao....iz nekog meni nepoznatog razloga kad se mijenja kompletno ulje bez obzira na postupak zna doći do problema koji niti jedan servis ne zna riješiti i koji obično završe sa kupovanjem novih i jako skupih dijelova za getribu koja je normalno šaltala brzine do prije izmjene ulja.
Očigledno ovlašteni servisi imaju neku preporuku da mijenjaju ulje tako po pola odjednom jer se onda nikakvi problemi ne javljaju.
Potvrda ovoga je moje interesiranje za izmjenu ulja u AK Biškup servisu gdje mi je rečeno da mi mogu zamijeniti ulje (ne osvježiti), da nema problema osim što nemam NIKAKVU garanciju da će mijenjač nakon toga raditi ispravno...ja ne znam da li postoji neki normalni vlasnik auta koji bi na to pristao.....jednom svom djelatniku su tako mijenjali kompletno ulje i nakon toga nema teorije da mjenjač proradi dok nisu kupili za njega novih dijelova za XY kuna.
Umjesto toga u Volvo servisu u Mariboru su mi izmjenili 4l ulja, platio sam puno manje i mjenjač je očigledno bolje radio nakon toga....ja zadovoljan bez obzira na to da li imam novo ulje i samo osvježeno staro....

P.S.
Očigledno fali DOBRIH majstora koji razumiju te mjenjače i koji bi znali tako nešto rastaviti i sastaviti bez mistificiranja tipa ulje, prljavština, špena u ulju i tko zna koji još izgovori koji se potežu kad nešto crkne a nitko ne zna zašto.

_________________
Volvo V50 2.4i Summum
2005


Vrh
   
PostPostano: sri srp 21, 2010 10:04 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Citao sam par rasprava po americkim forumima zasto je bolja opcija "osvjezavanja ulja", pa cu probat sa krumpirima i jabukama pokusat pojasnit kaj mislim da sam uspio pohvata :D Niti jedan mjenjac nakon x00.000km nije kao nov, i sva ostecenja u njemu zapuni kombinacija ulja/prljavstine/strugotine ili cega vec. Kad se ide na vadjenje svog ulja van, valjda se koristi neki kompresor i tad sve to zajedno izadje van pa ta ostecenja dodju na vidjelo. Osvjezavanje ulja je valjda manje agresivna metoda (ispusti se samo ulje u spremniku, ne i ono iz mjenjaca), a ocito dovoljno dobra da mjenjac radi ok. Jedan majstor koji se bavi popravcima automatskih mjenjaca mi je takodjer potvrdio nek radije osvjezim ulje nego da mijenjam kompletno. Mislim da sam mu izgledao prebedasto da mi ide objasnjavat zasto :lol:

Uglavnom, na volvospeed forumu sam vidio da mnogo ljudi preporuca da se osvjezavanje odradi u 2 kruga. Prvi put se osvjezi "50%" ulja, pa se napravi krug sa autom. Zatim jos jednom ista procedura, sa cime bi se trebalo dobit "75%" cistog. To bi kao trebalo bit dovoljno dobro.

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
PostPostano: sri srp 21, 2010 10:40 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Evo kako "osvjezit ulje" u diy varijanti:

c/p:

"1. Auto smjestite najbolje na tzv. „grabu“ ili na navoz i pustite da se ohladi kako bi se sve ulje spustilo u karter. Ručica mjenjača u poziciju „P“.
2. Nađite čep za ispuštanje ulja, nalazi se odozdo ili sa strane. Uzmite odgovarajuću širu posudu za prihvat ulja – isteći će oko 4 - 5 litara ulja što je oko 5o% ukupne količine, više sami ne možete izvaditi. Pazite kod ispuštanja ulja da ne izleti van prihvatne posude! Prvi mlaz je prilično jak.
Kod većine AT nema čepa za ispuštanje već trebate otpustiti karter. To činite tako da otpustite malo sve vijke kružno, a onda polako otpuštate vijke koji su bliže zadnjem kraju auta – ponovo pazite na prvi mlaz i pogotovo na podlijevanje po karteru – pazite da ulje nije vruće kako se ne bi ozlijedili.
Pustite da se ulje dobro iscjedi, najmanje 1 sat, odnosno najmanje 4 litre, kod nekih auta potrebno je ostaviti da se cijedi preko noći (npr. kod većina BMW-a). U svakom slučaju kada imate iscjeđenih 4 - 5 litara možete nastaviti sa poslom.
3. Skinite karter operite ga – najbolje s benzinom ili nekim odmašćivačem. U karteru se nalazi magnet četvrtasta oblika veličine cca 4x4 cm. Operite ga, pregledajte dobro talog u karteru i na magnetu - vidite da li ima većih komadića metala ili je samo fina čelična prašina. Ako uočite veće komadiće metala obratite se stručnjaku, daljnja vožnja je veoma riskantna – odnosno stali ste sa vožnjom u zadnji čas. Izvršite odmah popravak AT jer to je najbolje i najjeftinije rješenje.
4. Pažljivo skinite filter (ako se tu nalazi) i zamijenite odgovarajućim, sve mora ići lagano i glatko s tim da pazite da je filter nakon montaže čvrsto u dosjedu. Pregledajte vizualno unutrašnjost, obično su to žice sa kućištem ventila, uočavate li kakve nelogičnosti? Prekide ili oštećenja vodova, pomaknuća elemenata, krute čestice, itd. Obratite pažnju na miris unutrašnjosti – miris paleža ili miris truleži. Ako je nešto od navedenog - pozovite stručnjaka.
5. Pregledajte dosjed kartera i sam rub kartera te po potrebi pažljivo očistite strugačem tako da površine budu potpuno čiste. Pazite da ne oštetite površine.
6. Postavite brtvilo ili brtvenu masu te pristupite postavljanju kartera na odgovarajuću poziciju – tu bi bilo dobro da vam netko pomogne jer je često dosta nezgodno sam postaviti karter. Vijke polako stežite u krug, jednakomjerno i u više navrata. Pazite da ne pretjerate sa silom stezanja kako ne bi došlo do deformacija i tako gubitka ulja.
7. Vratite čep na poziciju. Provjerite da li je brtva čepa ispravna i dobro stegnite.
8. Ulijte odgovarajuće ulje obično onoliko koliko je iscurilo tj. 3-5 litara. Stalno provjeravajte količinu ulja, ulje dolijevajte polako i čekajte da se slegne.
9. Kada imate dovoljno ulja upalite motor i mjenjajte ručicu mjenjača kroz sve položaje tako da u svakoj poziciji zadržite ručicu 20-tak sekundi, ponovite nekoliko puta.
10. Stavite ručicu u „P“, motor neka radi i kada je postignuta radna temperatura motora (i uključio se ventilator) - sada ponovo prekontrolirajte nivo ulja i dolijevajte do maksimuma u gornjoj poziciji na šipci mjenjača (obično i označeno sa „HOT“).
11. Napravite probnu vožnju i ponovno prekontrolirajte da li eventualno negdje ulje curi.
VAŽNO: Obratite pažnju da staro ulje propisno zbrinete i odložite u reciklažno dvorište. Ne dozvolite da ulje završi u okolišu.
Ako trebate informacije o količini i vrsti ulja koje zahtjeva vaš mjenjač, savjetujem da sve potražite na web stranicama. Uvijek pazite na tip i oznaku mjenjača i pretražujte po tome jer se često događa da isti auto ima dvije vrste (pa čak i više vrsta mjenjača) ovisno o godini proizvodnje ili tržištu za koji je rađen."

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
PostPostano: sri srp 21, 2010 8:42 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: sri svi 12, 2010 9:15 am
Postovi: 113
Vozi: 850 t-5
Lokacija: jaska
decki nezamaraj te se glupostima,ulje se mijenja kompletno i filter ulja koja getriba ima.Jedino kad se ulje mijenja getriba bi morala bit na radnoj temperaturi kao i na motoru kad se ispusta ulje,jer ovo nema smisls u toj litri koja ostane moze ostat sva spena i smece od dijelova koji se trose,i stavis na to novo ulje i kaj si napravil NIS :wink:

_________________
volvo 850 T 5 lpg


Vrh
   
PostPostano: sri srp 21, 2010 11:02 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Nacitao sam se dosta o toj tematici, i previse ljudi pise da je na mjenjacima koji imaju solidnu kilometrazu bolje odradit "osvjezavanje". Necu tvrdit da je to bolje ili losije, al ako toliko ljudi to radi onda nije valjda to neciji hir. Izvadit svo ulje iz mjenjaca nije bas "odserafit cu cep pa sacekat da izadje sve van", ne zove se procedura power flush bez razloga ;)

Kako tcode kaze, i ja bi rado da se tu krene pisat sa nekim konkretnim argumentima. Cini se da je i kod nas ta tema poprilicna nepoznanica.

Samo jos da napomenem da svi govore da je najveci problem spaljeno ulje (navodno 9 od 10 mjenjaca), a ne zmazano. Jasno mi je da motorno ulje treba mijenjat kompletno, al ulje automatskog mjenjaca mislim da nije primarno za ciscenje :wink:

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
PostPostano: sri srp 21, 2010 11:52 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: sri svi 12, 2010 9:15 am
Postovi: 113
Vozi: 850 t-5
Lokacija: jaska
nemam komentara :D

_________________
volvo 850 T 5 lpg


Vrh
   
PostPostano: čet srp 22, 2010 11:44 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Citat:
nemam komentara :D
Zbog?

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 80 postova ]  Stranica 1 2 3 4 5 6 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Lucas i 4 gosta.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan