Sada je: ned lip 22, 2025 8:49 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. S40 1.8, 96g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 18 postova ]  Stranica 1 2 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: čet svi 21, 2009 3:34 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub ožu 15, 2008 9:41 pm
Postovi: 972
Vozi: Mercedes e550
Lokacija: Schwäbisch Gmünd
Pitanje za znalce:
Problem je nastao kada sam mijenjao diskove i kočnice, skidao sam i kočiona kliješta. Od tada sam sve pokušao ali nikako da vratim snagu u kočnice, mijenjao crijeva odzračivao nekoliko puta ali problem uvijek ostaje, jednostavno tek pri dnu pođe kočiti, a budući da vozim passata cijeli tjedan već nekoliko puta mi se desilo da skoro ne napravim udes jer treba to junački stisnut do kraja za razliku od ovog koji koči već nakon dodira na papučicu.
E sad da li sam ja šta krivo napravio ili je kvar negdje u sistemu stvarno nisam pametan, a molio bih znalce da opišu ispravnu proceduru, kad se skidaju kliješta.
Zahvaljujem, samo nemojte reć da vozim majstoru jer zbilja nemam vrimena jedini dan odmora je nedjelja i to ne uvijek :( a radno vrime 0-24


Vrh
   
PostPostano: čet svi 21, 2009 10:15 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned tra 22, 2007 9:34 pm
Postovi: 4136
Vozi: V70R
Lokacija: Zagreb
I prednje i zadnje diskove?

_________________
V70R 299 HP 7/2013 -
V70 2.4 170HP 12/2011 - 7/2013
V40D 115HP 11/2004 - 12/2011


Vrh
   
PostPostano: čet svi 21, 2009 10:57 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub ožu 15, 2008 9:41 pm
Postovi: 972
Vozi: Mercedes e550
Lokacija: Schwäbisch Gmünd
Citat:
I prednje i zadnje diskove?
Naravno kažem vam mislim da sam sve probao, odzračio, sve je 5+ diskovi, pločice, ali ona uporno propada, stvarno mi nije jasno zašto tako duboko odnosno na samom dnu i to sa popriličnom silom odnosno vrlo je teško dozirati.


Vrh
   
PostPostano: čet svi 21, 2009 11:04 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: ned tra 01, 2007 7:52 pm
Postovi: 4520
Vozi: volvo a kaj bi drugo
Lokacija: Jaska
Najlogičnije bi bilo da je problem u glavnom kočionom cilindru :wink: Ali hebeš logiku 100 puta je ispalo da baš nije ona najsigurnija :lol: Mislim da bi na tvom mjestu krenuo od njega

_________________
850 T-5 lpg
850 TDI-ČAĐO (Više ga nimam)

WG-tjuner
Raskapam tuđe 850-ke ko da su moje!
Koji puta uspijem nešto i popraviti!


Vrh
   
PostPostano: čet svi 21, 2009 11:45 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub ožu 15, 2008 9:41 pm
Postovi: 972
Vozi: Mercedes e550
Lokacija: Schwäbisch Gmünd
Hehehe thanks dude! Sad je samo problem kada. Nemam vrimena ni za šta!!!


Vrh
   
PostPostano: pet svi 22, 2009 11:28 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Ako kočnica nije propadala prije skidanja čeljusti, malo je vjerojatno da je glavni kočioni baš nakon toga čvrknul. Meni to više zvuči kao loše odzračen sistem ili ti negdje lagano curi ulje. Provjeri sve spojeve lajtunga i odzračne ventile.

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
PostPostano: pet svi 22, 2009 4:13 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: ned tra 01, 2007 7:52 pm
Postovi: 4520
Vozi: volvo a kaj bi drugo
Lokacija: Jaska
Lagano curi ulje radi lošeg spoja.To je mene sinoč hebalo na jednom "ajntlihteru" odzračniku.Mislim ne mora biti 100% ali se sagni ispod auta negdje mora biti mokro ak je to u pitanju :wink:

_________________
850 T-5 lpg
850 TDI-ČAĐO (Više ga nimam)

WG-tjuner
Raskapam tuđe 850-ke ko da su moje!
Koji puta uspijem nešto i popraviti!


Vrh
   
PostPostano: čet svi 28, 2009 10:38 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Citat:
Problem je nastao kada sam mijenjao diskove i kočnice, skidao sam i kočiona kliješta. Od tada sam sve pokušao ali nikako da vratim snagu u kočnice, mijenjao crijeva odzračivao nekoliko puta ali problem uvijek ostaje, jednostavno tek pri dnu pođe kočiti
da li je u pitanju samo prevelik hod pedale ili se promijenila i sila kojom treba pritiskati kocnicu kada savlada taj duzi hod?

da li auto ima ABS?

da li si vozio jako brzo (preko 100, kod Solina ti je najbolje i najblize) i probao naglo (naglije, ne mislim bas iz sve snage) da zakocis - sta se desava?

sta se desava / desilo sa nivoom kocione tecnosti nakon te zamjene - da li si ista dolivao, trebao se sam od sebe povecati nivo u rezervoaru na cilindru sa postavljanjem novih - debljih plocica (i debljih diskova), ako su stare bile bas istrosene;to se moglo uociti golim okom bez problema

jesu li sve zastitne gumice na kocionim cilindrima bile u dobrom stanju? moguce je da se kod vracanja klipova zbog ugradnje novih disk plocica desi to da prljavstina pocne da pravi probleme kretanju klipa (ali tada bi, bar u pocetnom periodu bilo obrnuto, tvrdja kocnica i manji hod, za smece i koroziju u dijelu izmedju zastitne gumice i klipa, a nesto slicno se moze dogoditi unutra u cilindru zbog inicijalno velike promjene polozaja radne povrsine radne gumice na klipu, na koju se prije tog vracanja unazad naslanjalo kojekakvo smece i ostaci te iste gumice - koliko je auto presao?). Ne vjerujem da kod disk kocnica eventualna mala curkanja kroz same kocione cilindre ce izazvati ovakvu pojavu, neispravni ventili za odzracivanje da, ali onda ces lako primijetiti da je nesto negdje vlazno...

da li su sva klijesta pravilno postavljena i pritegnuta vrlo jakom silom?

Poslije probe naglog kocenja pri vecoj brzini (ako se nista neuobicajeno ne primijeti osim vec navedenog) ja bih zatim provjerio prvo da li je sve sklopljeno kako treba (moze kotac po kotac, ali najbolje da se sve digne odjenom, treba ti pomocnik/ca: trebas shvatiti da li negdje eventualno disk previse gurne plocicu unazad i zbog toga poslije pedali treba veci hod. To se moze dogoditi ako je disk (pretpostavljam da auto ima sve 4 disk kocnice) nepravilan (nista cudno ako je neka zamjenska roba). Takodje, lose plocice mogu izazvati slicne manifestacije, ili kombinacija.

Dakle: podignes auto, skines kotac, treba ti dobra baterijska lampa u ruci, vidis da li sve stoji cvrsto kako treba (disk, klijesta) i da li je sve suho (moze biti problem primijetiti pocetna curkanja zbog nepristupacnosti tj. plocica i disk zaklanjaju pogled (ali to nema veze za ovu situaciju), upalis motor, neko sjedi unutra zapravo bolje ako je vani da bi rukom pritiskao kocnicu, ti vrtis kotac rukom, taj neko jako lagano pritiska kocnicu (rukom) i ti vidis sto se desava tj kada ce poceti da se primecuje efekat kocenja i da li je sve centricno ili ne. Treba voditi mali dnevnik sa ciljem da se zakljuci nakon provjere sva 4 kotaca ima li bitne razlika u duzini hoda pedale kada mu ti, recimo, das znak da je pocelo kocenje, a kada je skroz zakocen - znaci ne mos' ga rukom dalje vrtjeti. Takodje, zapisi neku procjenu centricnosti za svaki kotac....

U stvari, sam pocetak bi ovako: pripremi sve tj. skini kotac, upali motor, ugasi motor, neka je potpuna tisina, neka taj netko par puta nogom pritisne jako kocnicu i brzo pusti pedalu - oslusni cuje li se ista i sta se cuje... i tako kotac po kotac, motor palis da bi servo imao efekat i nakon gasenja; poslije toga kreni na ono sto sam gore napisao

Zavisno sta sa zakljuci, moze se dalje raditi sto treba. U principu odmah nakon zamjene plocica, ali ovo je vise slucaj ako se diskovi ne mijenjaju, uvijek ce se primjetiti razlika u sili i razlika u visini neposredno nakon toga, ali vec nakon kratkog vremena sve bi trebalo lec na svoje mjesto.

Originalni Volvo diskovi koje sam ja skoro zamijenio na mom autu, na primjer, nisu glatki i sjajni kao sto ce biti svaki stari (pa cak i jako istroseni), vec imaju kao dosta jasno izrazene i pod prstom osjetljive koncentricne krugove - znaci, dodirna povrsina prema plocicama je u prvom kontaktu puno manja i trebace jaca sila i malo veci hod - ali to ne bi trebalo da bude ni priblizno tako kako si ti opisao da se kod tebe dogadja.... Ako si neposredno poslije zamjene provjerio centricnost, onda jedino sto moze doci u obzir je los kvalitet zamijenjenih dijelova, najvjerojatnije plocice.

Zasto si uopce vrsio odzracivanje, mijenjao crijeva?? Nije lose zamijeniti kocionu tecnost kompletno ako ces se vec zezati sa svim tim, mada bez pravog remonta klijesta ja ne vidim neku preku potrebu ako sve radi kako treba. Za zamjenu kocione tecnosti poskidaj sve sisice za zrak kompletno, obezbjedi da kociona tecnost ne napravi previse problema, lagano pritiskaj pedalu kocnice uz dolivanje novog ulja u rezervoar i prati sta se desava tj. kakvo ulje izlazi. U stvari, nadji tanko gumeno crijevo koje ce moci nekako provizorno, ali da ne ispada, da se uglavi u navoj na cilindru kada skines sisicu i ubaci ga u staklenu teglu ispod svakih klijesta i gledaj sto izlazi napolje, to crijevo da bude sto krace moguce.... ne pritiskaj kocnicu snazno, nego lagano dok to sve radis i lagano pustaj pedalu, sve rukom....


Vrh
   
PostPostano: čet svi 28, 2009 2:10 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub ožu 15, 2008 9:41 pm
Postovi: 972
Vozi: Mercedes e550
Lokacija: Schwäbisch Gmünd
HEHEHE, pedantan kao i uvijek.
Evo da razjasnim neke detalje, na valjku je pokazao ujednačenu silu na sva četri kotača, izlizanost diskova je ujednačena, pločice su sada na nekih 70%, crijeva sam stavio pletena, i izmjenio ulje i radi toga je bilo potrebno odzračiti cijeli sistem, nakon toga nikad više nije kočio kao prije, a zbilja sad nemam vremena da pogledam da li curi negdje, a po meni bi to trebao biti uzrok svemu jer nema smisla da je odjednom otkazao gl cilindar, i to baš kad sam mijenjao sve to a nadam se da ću uskoro uspjeti sve to riješiti pa napišem šta je bilo.
Hvala na savjetima mislim da ne tribam niti ić mehaničarima više :mrgreen:


Vrh
   
PostPostano: čet svi 28, 2009 3:16 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
hm... da, vjerojatno je zrak. Opet, pletena crijeva, trebalo bi biti bolja od klasicnih gumenih, ali...ako je neka domaca manufaktura, ako unutrasnje dimenzije i karakteristike nisu bas kako treba...? ako problem nisi imao sa starim crijevima, zamijeni sva 4 crijeva sa novim kvalitetnim gumenim. ipak najprije probaj odzraciti ponovno, od najudaljenijeg kotaca prema onom koji je najblizi glavnom cilindru...

sto se tice valjaka - ne znam kako tocno racunaju ispravnost kocnica, ali znam da su mi ovdje nekoliko puta prosli bez problema na tehnickom auti koji su zbog izvitoperenosti diskova bili vise nego opasni :o za neku ozbiljniju voznju, a valjcima to nije smetalo...


Vrh
   
PostPostano: čet svi 28, 2009 4:02 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub ožu 15, 2008 9:41 pm
Postovi: 972
Vozi: Mercedes e550
Lokacija: Schwäbisch Gmünd
ja sam na valjcima gleda vrijeme reakcije na kočnicu da budu istovremeni e sad kad su izvitopereni mislim da je drugi problem a i nije toliko primjetan na valjcima.


Vrh
   
PostPostano: pet lip 19, 2009 8:09 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub ožu 15, 2008 9:41 pm
Postovi: 972
Vozi: Mercedes e550
Lokacija: Schwäbisch Gmünd
Situacija se pogoršava što znači da će uskoro morati na popravak. Sad kad stiskam kočnicu i puštam onako brzo čuje se lupkanje u kočionom cilindru ( mastercil) onako kao kad nabija da lupne kad dodje do kraja. Čuje se i cirkuliranje tekućine. Da li je u pitanju kočioni cilindar i po v a disu vidim da ima neka vakum pumpa? Da li može biti do nje i koja je uopće njena funkcija u tome?


Vrh
   
PostPostano: uto lip 30, 2009 9:25 pm 
Offline

Pridružen/a: uto sij 01, 2008 12:24 pm
Postovi: 126
kad sam mijenjao kociono ulje,otisao sam u trgovinu auto dijelova i zatrazio kociono ulje,prodavac me pitao dali ima abs ili ne,naravno da ima,pokazao mi je to ulje i vidio sam dot5,ili tako nesto nesjecam se tocno,no u knjizi auta pise samo dot4+,kad sam rekao to prodavacu nije mogao vjerovat,no tako pise u knjizi od volva,pa mozda je greska u ulju


Vrh
   
PostPostano: sri srp 01, 2009 12:25 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub ožu 15, 2008 9:41 pm
Postovi: 972
Vozi: Mercedes e550
Lokacija: Schwäbisch Gmünd
Ulje je dot 4. Nažalost još nisam ulovio vrimena da to riješim uz još jedno temeljito odzračivanje i provjeru cijelog sistema nadam se da ću doć do kvara iako sam već sad dobro uvjeren da je glavni cilindar u pitanju.


Vrh
   
PostPostano: sri srp 01, 2009 10:26 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Kočiono ulje ne postoji, samo kočiona tekućina.

Da previše ne pametujem, evo c&p odličnog teksta sa jednog foruma:

"Evo mali tekst gdje ću ukratko probat opisat glavna svojstva tekućina za kočione sustave...

Da bi bilo jasnije, kočionu tekućinu ću u tekstu nazivati kočionim uljem mada je jedini ispravni naziv "KOČIONA TEKUĆINA"... ali pošto velika većina ljudi koristi naziv "ulje", koristiti ćemo ga i u ovom tekstu...

DOT3, DOT4, SuperDOT4 i DOT5.1 su kompatibilna ulja i nisu toliko agresivna jer su na bazi glycola...

DOT5 ulje (koje nema ama baš nikakve dodirne točke sa DOT5.1 uljem) je agresivno ukoliko sistem nije predviđen za to ulje... jer je DOT5 bazirano na silikonu i ne absorbira vodu te zato ostaje stabilnije duže vremena ali ako uđe vode, onda sistem korodira... također odmah skida nakupine prljavštine te može doći do propuštanja sistema jer silikon uništava gumice pošto u tom ulju nema "ovlaživača" za gumice koji su prisutni u DOT3/4/5.1 ulju

Također, DOT5 ulje ne podmazuje ABS pumpu na isti način kao DOT3/4/5.1

DOT4 ulje drži do 230'C dok je novo, a 155'C dok navuče vlage (do 10%)
DOT5.1 drži do 260'C dok je novo, a 185'C dok navuče vlage (do 10%)
DOT5 drži do 260'C dok je novo, a 185'C dok navuče vlage (do 10%)

Znači ako je auto predviđen za DOT3/DOT4 ulje, tada u njega može ići:
- DOT3
- DOT4
- SuperDOT4 (neki tako označavaju DOT5.1)
- DOT5.1
... ali nikako ne bi smjelo ići DOT5 ulje

Ako je pak sistem predviđen za silicone-based ulje, tada može ići samo DOT5 ulje i ne preporučuje se DOT3/DOT4/SuperDOT4/DOT5.1 ulja

Ponavljam... DOT5 i DOT5.1 su RAZLIČITA ULJA makar dijele broj "5" u oznaci

Gdje je samo DOT5 pravo "DOT5" ulje, a DOT5.1 je zapravo DOT4 ulje sa povišenim vrelištem za 30'C...

Zato su i počeli DOT5.1 ulja označavati sa SuperDOT4 oznakom da nebi dolazilo do zabuna...

DOT3 i DOT4 ulja možemo mješati
DOT3/DOT4 i DOT5.1 ulja također možemo mješati ali nije baš preporučljivo ako se ne mora

DO3/4/5.1 i DOT5 ulja nemožemo mješati jer dobivamo isti efekt kao kad se pomješaju ulje i voda"

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 18 postova ]  Stranica 1 2 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 2 gosta.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan