Sada je: sri srp 16, 2025 1:21 am.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. S60 2.4, 02g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 12 postova ] 
Autor/ica Poruka
PostPostano: uto svi 22, 2012 4:08 pm 
Offline

Pridružen/a: čet svi 17, 2012 9:25 pm
Postovi: 10
Vozi: S60
Dragi ljudi, evo krećem sa sudjelovanjem na forumu - a čim drugim nego li pitanjima :)

Vrijeme je za redovni servis. Ovlašteni su preskupi, a dosta se toga može napraviti samostalno - pa krećem redom:

Motor je D5, prešao 164 000km, 2.4, automatik

Volvo karta sa preporukama:

http://www.volvoclub.org.uk/pdf/VolvoOi ... 07UKv5.pdf

1. ulje motora, svakako fully sintetic - na nalijepnici kod motora stoji preporuka za Castrol, 0w30, ACEA A5/B5, no u servisu su prošle godine stavili 5W40, a normu ne znam. I sam bih stavio 5W40 - osim ako me netko ne razuvjeri. Međutim, nisam uspio do sada naći to ulje. Uzeo sam u MANN-u (preko puta Name, a zapadno poslije okretišta Črnomerec) ulje Castrol EDGE 5W-40 koje je ACEA C3, API SM/CF. Ali sam se predomislio kada sam shvatio razliku do A5/B5. Uglavnom, ovo ulje bih vratio i nastavio potragu za A5/B5.

Liqui Molly ulje, po A5/B5 normi, 0w30, sam našao po cijeni 5 litara za 650 kn (130kn/L), a 135 kn/L za pakiranje od jedne litre. Što znate o ovom ulju? Da li da to stavim jer je riječ o 0w30 - da nije prerijetko za naše podneblje? Je li potrebno ispirati motor (i kako) prije nego li eventualno stavim ovo ulje?
Ima još:

Mobil , ESPF formula , 5W30 , po cijeni 4 litre kanister 579 + 150kn po litri, ali nisam našao da je ACEA A5/B5


2. filter ulja - u MANN-u sam kupio Filtron OE 662/1, made in Poland.
Piše na pakiranju još cross reference:
MANN+HUMMEL .... HU719/8x
FRAN................... CH9496
KNECHT&MAHLE..... OX370D
PURFLUX............... L318
Cijena je bila oko 70-80kn.
Jel to ok filter za D5?

+ Odvrtač filtera ulja, 86mm, 16kutni - rekao je provjeriti. Vidio sam ima u izlogu 14polni, cca 60-tak mm promjera, cijena oko 80kn. Valjda ovaj neće biti puno skuplji.

3. Filter goriva - nisu imali u MANN-u, ali je rekao nazvat me kad provjeri/nabavi, cijena mu je cca 200kn, mislim da je 180kn.

4. Filter zraka motora - isto će provjerit u MANN-u i nazvat me, ne sjećam se cijene.

5. Filter kabine/peludi/klime, kako ga tko zove - mislim da je oko 50kn, isto će provjerit.

Ne znam je li potrebno mijenjati ulje u automatik mjenjaču. Volvo navodno kaže da ne, osim ako se često rade kraće relacije, ako se vuče prikolica i ako se često ide duge relacije uzbrdo, što ništa nije slučaj sa mnom.

To su dijelovi.

Postupak zamjene me isto interesira, kako sam shvatio do sada:
Ulje motora:
1. otvorim čep za dolijevanje ulja motora
2. odvrnem čep ulja i pustim da se dobro iskapa
3. kad izađe ulje, odvrnem filter ulja sa "specijalnim" odvrtačem (86mm, 16polni), pazeći pri tome na prolijevanje ulja koje će uslijediti :)
4. izvadim stari filter i očistim kapu filtera ulja iznutra - pitanje: čistom krpom, a da li da to učinim sa naftom ili samo na suho?
5. po potrebi zamjenim dihtung kape filtera ulja, ali prstima, nikako ne šarafcigerom. Prije postavljanja novog dihtunga (koji se dobije sa novim filterom ulja), potrebno je namazati njegov kanal sa uljem, kao i čitav dihtung.
6. stavim novi filter pod motor i zatim preko njega zavrnem kapu filtera ulja.
7. dolijem 6.5L ulja u motor, pričekam minutu-dvije i provjerim razinu ulja (treba biti na sredini indikatora)
Je li potrebno mijenjati podlošku čepa kad se mijenja ulje? Sa koliko ga Nm treba zavrnuti kad se vraća?

Filter zraka motora, a i kabine se mijenja vrlo jednostavno, to ima na youtube-u, baš za S60:
Za kabinu:
http://www.youtube.com/watch?v=40vfbPZj8zY

Za motor:
(postupak je možda malo specifičan za K&N filtere, mislim na mazanje rubova filterom sa sadržajem nekakve tube)
http://www.youtube.com/watch?v=7IUQu8FkU0M

Filter goriva - to još moram pohvatat, evo ovdje je za V70 postupak:
http://www.youtube.com/watch?v=rHvjhCFP ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=epQTcBse ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=Nx8fJXO2 ... ure=relmfu

S tim da se osobno ne bih igrao sa zamjenom filtera goriva na benzinskim motorima i aku-odvrtačem, jer bi moglo biti vatre. (iskrenje u bušilici + benzinske pare)

Molim ljude za savjete i odgovore na pitanja..


Vrh
   
PostPostano: uto svi 22, 2012 5:51 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon pro 13, 2010 12:04 am
Postovi: 1309
Vozi: V40 2.0T i V 70 D5
Lokacija: bjelovar
Nađeš trgovinu koja daje uz kupljeno ulje i filtere besplatnu zamjenu i onda nađeš na youtubeu kako se ispija pivica na nekoj obližnjoj terasi :dance:


Vrh
   
PostPostano: uto svi 22, 2012 7:43 pm 
Offline
član VKH
član VKH

Pridružen/a: sub ruj 19, 2009 1:13 pm
Postovi: 559
Vozi: S80 ph2 D5 AWD
Lokacija: Zagreb
Ja ti samo mogu reć da je takav filter ulja meni radio probleme na 2.5 tdi mašini koja ima veću toleranciju raznih dijelova od D5 pa ti razmisli.
Ostalo će ti uskoro reć meštri.


Vrh
   
PostPostano: uto svi 22, 2012 10:14 pm 
Offline

Pridružen/a: čet svi 17, 2012 9:25 pm
Postovi: 10
Vozi: S60
Citat:
Nađeš trgovinu koja daje uz kupljeno ulje i filtere besplatnu zamjenu i onda nađeš na youtubeu kako se ispija pivica na nekoj obližnjoj terasi :dance:
Da, al onda neću zamastit prste.. where is the fun in that? :think:


Vrh
   
PostPostano: uto svi 22, 2012 10:15 pm 
Offline

Pridružen/a: čet svi 17, 2012 9:25 pm
Postovi: 10
Vozi: S60
Citat:
Ja ti samo mogu reć da je takav filter ulja meni radio probleme na 2.5 tdi mašini koja ima veću toleranciju raznih dijelova od D5 pa ti razmisli.
Ostalo će ti uskoro reć meštri.
Kakve točno probleme?


Vrh
   
PostPostano: uto svi 22, 2012 10:42 pm 
Offline
član VKH
član VKH

Pridružen/a: sub ruj 19, 2009 1:13 pm
Postovi: 559
Vozi: S80 ph2 D5 AWD
Lokacija: Zagreb
Kod paljenja auta mi je komp povremeno javljao oil pressure low, što je nestalo sa boljim filterom.
Greška se nije javlja u vožnji, ali ne volim kad mi se pale greške zbog takvih gluposti tako da moj Volvo i filtron više nisu prijatelji


Vrh
   
PostPostano: uto svi 22, 2012 11:15 pm 
Offline

Pridružen/a: čet svi 17, 2012 9:25 pm
Postovi: 10
Vozi: S60
Citat:
Kod paljenja auta mi je komp povremeno javljao oil pressure low, što je nestalo sa boljim filterom.
Greška se nije javlja u vožnji, ali ne volim kad mi se pale greške zbog takvih gluposti tako da moj Volvo i filtron više nisu prijatelji
Hvala na odgovoru! Kod paljenja mislim da bi to moglo biti vrlo bitno :)

Vidit ću još hoću li ga uopće staviti.


Vrh
   
PostPostano: pet lip 08, 2012 11:18 pm 
Offline

Pridružen/a: čet svi 17, 2012 9:25 pm
Postovi: 10
Vozi: S60
Evo danas sam našao vremena i posvetio se izmjeni filtera i ulja.

Filter zraka (motora) se najlakše mijenja, skine se kapa koja ga prekriva i odvoji poklopac filtera zraka, dovoljno da se isti izvadi, kućište sam zatim usisao jer je bilo par okamina leptira i inih drugih letećih objekata :) I naravno propisno stavio novi filter zraka.

Filter ulja je malo zeznut za zamjeniti ali našao sam tko ima adekvatan odvrtač i njime se poslužio. Inače sam već razmišljao kako bez toga ali sve bi to bilo riskantno jer bi plastično kućište filtera moglo puknuti ako se ide tangencijalno udarat sa nečim itd.. Uglavnom, prvo sam napravio kraću vožnju samo da moj D5 dođe na radnu temperaturu. Onda sam ga digao dizalicom iz gepeka (nemam kanal:( ) i jednu po jednu stranu svake osovine poduprio sa panjevma. Skinuo plastiku što skriva donji dio motora.
Čep kartera sam odvrnio klasičnim okastim ključem (nisam imao 6-kutni prema preporuci), ali sam pazio da se ne iskrivi i ne "siđe" sa glave vijka-ćepa kartera. Kad sam ga popustio koristeći malu cijev kao produžetak, dalje je išao lagano. Tu sam malo dobio po prstima sa uljem, a i prvi mlaz je krenuo pored lavora što sam onda kupio piljevinom.. a i čep je trebalo pronać u lavoru.. ah, prvi put mi je...
Uglavnom, treba prije skidanja čepa kartera odvrnuti čep za nadolijevanje ulja u motor, kako bi ulje izašlo nesmetano. Kad je ulje izlazilo dolje lagano sam izgmizao ispod auta i krenuo sa filterom ulja. On je lociran blago sa lijeve strane kad se gleda od sredine motora, a između motora i servo pumpe ili hladnjaka/ventilatora... crna plastična zaobljena kapa filtera ulja bode u oči, nisam mogao fulati. A i dimenzijama je izgledalo da uložak filtera ulja ide unutra. Kapa se skine, malo ulja ode dolje.. tako da računajte sa tim. Stari filter se onda izvadi, ja sam to kućište još izbrisao žrtvujući straru poderanu čistu pamučnu majicu. Zatim sam stavio novi uložak filtera, kao što je i stari išao. Gumicu na kapi ulja sam zamijenio nategnuvši je rukama kako je prikazano u jednom od videa koje sam ranije stavio. Zatim sam kanal u koji ide gumica namazao novim uljem, stavio novu gumicu i nju namazao novim uljem.
Dok sam se sa time igrao, staro ulje je već odavno iskapalo dolje. Čep fltera ulja sam očistio i vratio na svoje mjesto i dotegao rukom sa ključem i onda još malo sa cijevi, tu mi je malo proklizao ali nije vijku ništa, samo sam ja skoro dobio plavi nokat :)

Vrlo je važno vratiti čep kartera prije dodavanja novog ulja :) nije da se meni nešto dogodilo, samo kažem!

E onda sam dodao kantu od 5 litara Liqui Molly 5W30 LongLife ACEA A5/B5 full sintetic. Koštalo je 117kn/L. Ranije je bilo 5W40, ali sam ipak stavio ovo ulje. Vidjet ću kako će se ponašat.
Još jedna kantica od 1L je bila praktična za dodavanje u filter ulja prije stavljanja poklopca, koliko stane a da se ne prolije preko. Vratio poklopac i to je to. Kad sam provjerio nivo ulja, bilo je skoro pa na maksimumu, cca 1-2mm ispod maximuma. U ponudi ovlaštenog servisa stajalo je 6.5L ali 6L je kod mene bilo skoro max. Mislim da bi 6.5L bilo nešto malo preko max. što nije ništa strašno.

Filter goriva sam krivi kupio - onaj koji se čitav zavrće, ali kod mene se mijenja samo uložak tako da to idem zamjenit za adekvatan. Filter goriva nalazi se ispod zadnjih desnih vrata, ali nisam ga skidao jer se odmah vidi kako to nije to. Dobro je što za njega ne treba skidati nikakav poklopac sa donje strane auta, kućište filtera je odmah na dohvat ruke.

Interesantna stvar je sa filterom zraka kabine. Njega sam mijenjao još prije 5-6fana. U jednom od ranije stavljenih videa lijepo se vidi kako se taj filter mijenja. No kada sam izvadio stari filter, vidio sam kako je deblji, ali jednakih "tlocrtnih" dimenzija pa me to malo zbunilo. Onda sam ustanovio kako kućište tog filtera ima zapravo dva utora, jedan je za deblji filter (koji je već bio unutra) i jedan je za tanji filter (koji nije bio unutra, ali sam takav dobio u trgovini). Kasnije sam dodatno istraživao i nisam naišao na neke velike odgovore. Uglavnom, stari filter je bio onaj sa aktivnim ugljenom, a novi ne. Kada sam stavio taj novi u njegov utor i vozio bez starog filtera, dosta sam osjetio razliku u nepoželjnim mirisima ispušnih plinova drugih automobila i kamiona. Tako da sam odlučio staviti oba filtera, stari filter sa aktivnim ugljenom i novi tanki. Sad je baš lijepo unutra. Razmišljam još o naručivanju tog debelog, sa aktivnim ugljenom..

Toliko zasad...


Vrh
   
PostPostano: pet lip 08, 2012 11:42 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: sri ruj 08, 2010 8:54 am
Postovi: 6573
Vozi: V70
Lokacija: Zagreb
Čovječe winkipedija ti nije ni do koljena :D :lol:

_________________
S40 TD 98'-2009-2011
850 R 96'-2011-2019
C70 2.0T 00'-2018-2020
V70 2.5T AWD 04'-2020-2024
740 2.0i 91'-2022-2024
740 2.3 turbo 90'-2022-...
XC90 4.4. V8 09'-2024-...


Vrh
   
PostPostano: sub lip 09, 2012 12:50 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon pro 13, 2010 12:04 am
Postovi: 1309
Vozi: V40 2.0T i V 70 D5
Lokacija: bjelovar
Stalo ti je 6 lit. ulja jer ti je auto stajao podignutog prednjeg kraja na "klocnama"koje se ne bi smjele nalaziti ispod poluosovina :naughty: tako da ti je ostalo 1/2 lit.starog ulja u motoru :shhh:


Vrh
   
PostPostano: sub lip 09, 2012 12:39 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pet kol 28, 2009 1:36 pm
Postovi: 666
Vozi: V70 D5
Lokacija: Sombor
I oba filtera kabine ti ne idu, ili jedan, ili drugi.


Vrh
   
PostPostano: sub lip 09, 2012 11:29 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: čet ruj 08, 2011 9:32 pm
Postovi: 3916
Vozi: Volvo S 40 2.4 i AT LPG,V 50 1.6 D2 i Mazda 6 2.3 GT LPG
Lokacija: Jastrebarsko-ZG
Ja ne vjerujem koji opširni opis, :clap: ovako 1. kupio si kod mog susjeda ulje(zvao me i ja sam mu rekao da ide 0/30 ulje) ono A5/B5,tako kažu švedi i mi tako radimo,a ja da bi išao to raditi bez grabe/dizalice nikad pa čak ni onda,skidam kapu na tome :) ,a u D 5 motor (bez Dpf-a) ide max 5.9 l,jer ne smije biti na max,a sa Dpf-om 5.7l,jer onda ima 70 % ulja u motoru,što Švedi preporučaju.(na veznom limu postoji naljepica gdje je prikazano koliko ulja mora biti u motoru)

_________________
Elektrika,mehanika Ex Volvo servis Nilsson

http://www.autoklima-hrastinski.hr/" onclick="window.open(this.href);return false;"


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 12 postova ] 

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan