Dragi ljudi, evo krećem sa sudjelovanjem na forumu - a čim drugim nego li pitanjima
Vrijeme je za redovni servis. Ovlašteni su preskupi, a dosta se toga može napraviti samostalno - pa krećem redom:
Motor je D5, prešao 164 000km, 2.4, automatik
Volvo karta sa preporukama:
http://www.volvoclub.org.uk/pdf/VolvoOi ... 07UKv5.pdf
1. ulje motora, svakako fully sintetic - na nalijepnici kod motora stoji preporuka za Castrol, 0w30, ACEA A5/B5, no u servisu su prošle godine stavili 5W40, a normu ne znam. I sam bih stavio 5W40 - osim ako me netko ne razuvjeri. Međutim, nisam uspio do sada naći to ulje. Uzeo sam u MANN-u (preko puta Name, a zapadno poslije okretišta Črnomerec) ulje Castrol EDGE 5W-40 koje je ACEA C3, API SM/CF. Ali sam se predomislio kada sam shvatio razliku do A5/B5. Uglavnom, ovo ulje bih vratio i nastavio potragu za A5/B5.
Liqui Molly ulje, po A5/B5 normi, 0w30, sam našao po cijeni 5 litara za 650 kn (130kn/L), a 135 kn/L za pakiranje od jedne litre. Što znate o ovom ulju? Da li da to stavim jer je riječ o 0w30 - da nije prerijetko za naše podneblje? Je li potrebno ispirati motor (i kako) prije nego li eventualno stavim ovo ulje?
Ima još:
Mobil , ESPF formula , 5W30 , po cijeni 4 litre kanister 579 + 150kn po litri, ali nisam našao da je ACEA A5/B5
2. filter ulja - u MANN-u sam kupio Filtron OE 662/1, made in Poland.
Piše na pakiranju još cross reference:
MANN+HUMMEL .... HU719/8x
FRAN................... CH9496
KNECHT&MAHLE..... OX370D
PURFLUX............... L318
Cijena je bila oko 70-80kn.
Jel to ok filter za D5?
+ Odvrtač filtera ulja, 86mm, 16kutni - rekao je provjeriti. Vidio sam ima u izlogu 14polni, cca 60-tak mm promjera, cijena oko 80kn. Valjda ovaj neće biti puno skuplji.
3. Filter goriva - nisu imali u MANN-u, ali je rekao nazvat me kad provjeri/nabavi, cijena mu je cca 200kn, mislim da je 180kn.
4. Filter zraka motora - isto će provjerit u MANN-u i nazvat me, ne sjećam se cijene.
5. Filter kabine/peludi/klime, kako ga tko zove - mislim da je oko 50kn, isto će provjerit.
Ne znam je li potrebno mijenjati ulje u automatik mjenjaču. Volvo navodno kaže da ne, osim ako se često rade kraće relacije, ako se vuče prikolica i ako se često ide duge relacije uzbrdo, što ništa nije slučaj sa mnom.
To su dijelovi.
Postupak zamjene me isto interesira, kako sam shvatio do sada:
Ulje motora:
1. otvorim čep za dolijevanje ulja motora
2. odvrnem čep ulja i pustim da se dobro iskapa
3. kad izađe ulje, odvrnem filter ulja sa "specijalnim" odvrtačem (86mm, 16polni), pazeći pri tome na prolijevanje ulja koje će uslijediti

4. izvadim stari filter i očistim kapu filtera ulja iznutra - pitanje: čistom krpom, a da li da to učinim sa naftom ili samo na suho?
5. po potrebi zamjenim dihtung kape filtera ulja, ali prstima, nikako ne šarafcigerom. Prije postavljanja novog dihtunga (koji se dobije sa novim filterom ulja), potrebno je namazati njegov kanal sa uljem, kao i čitav dihtung.
6. stavim novi filter pod motor i zatim preko njega zavrnem kapu filtera ulja.
7. dolijem 6.5L ulja u motor, pričekam minutu-dvije i provjerim razinu ulja (treba biti na sredini indikatora)
Je li potrebno mijenjati podlošku čepa kad se mijenja ulje? Sa koliko ga Nm treba zavrnuti kad se vraća?
Filter zraka motora, a i kabine se mijenja vrlo jednostavno, to ima na youtube-u, baš za S60:
Za kabinu:
http://www.youtube.com/watch?v=40vfbPZj8zY
Za motor:
(postupak je možda malo specifičan za K&N filtere, mislim na mazanje rubova filterom sa sadržajem nekakve tube)
http://www.youtube.com/watch?v=7IUQu8FkU0M
Filter goriva - to još moram pohvatat, evo ovdje je za V70 postupak:
http://www.youtube.com/watch?v=rHvjhCFP ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=epQTcBse ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=Nx8fJXO2 ... ure=relmfu
S tim da se osobno ne bih igrao sa zamjenom filtera goriva na benzinskim motorima i aku-odvrtačem, jer bi moglo biti vatre. (iskrenje u bušilici + benzinske pare)
Molim ljude za savjete i odgovore na pitanja..