VOLVO KLUB HRVATSKA
http://www.vkh.hr/forum/

rpm i temperatura
http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=571
Stranica: 1/2.

Autor/ica:  Tomaz40 [ sub kol 18, 2007 10:40 am ]
Naslov:  rpm i temperatura

Imam dva mala problema i ne znam šta ne valja.

Prije cca 6 mjeseci vidio sam, da mi auto u prostome tijeku/stand gasu (ne znam kako se kaže na hrvatskom) radi na oko 600rpm sa uklopljenim kompresorom klime i da motor malo potresava. Kad se kompresor izključi naravno obrati poskoče za cca 200 rpm. Bilo je malo, pa sam prosti tek povišao za dobrih 100 rpm-a i auto je radio na cca 750 rpm, šta je toliko koliko treba. Onda za koji mjesec zapazio sam, da je prosti tek opet pao na dobrih 600rpm. Pa sam opet povisio na 750. E pa sada su opet pali na 600.

Ne znam šta se zbiva. Dali je moguče, da kompjutor sam muti sa obratima i da mu se ovih 600 rpm najbolje svidja? Meni ide na živce, jer motor malo potresava i čuti se vibracije u autu.


Još jedan problem imam sa temperaturom vode u motoru. Godinu ili dvije natrag BC mi je kazao, da kad sam stajao na mjestu ventilator se uključio kada je bila temperatura 95 ili više stupnjeva, a normalno bila je izmedu 85 i 95 stupnjeva. Sada je temperatura negdje između 73 i 85 stupnjeva. Nikako da se temperatura diže iznad 85. Motor se zagrije kao što mora, grijanje zimi radi za dvije minute. Sve u redu osim temperature vode. Dajte momci malo pogledati kakvu temperaturu imaju vaši auti, ako imate BC.

LP, T

Autor/ica:  vlinicx [ sub kol 18, 2007 11:37 am ]
Naslov: 

Meni isto radi na dosta niskim okretajima negdje oko prve kazaljke ili čak na njoj ali pošto motor ne trese i ne gasi onda nisam vidio svrhu da dižem minimum. Ako se šta na zimu promjeni nema druge nego kod servisera.što se tiče temperature motora ona mi se još nikad nije digla iznad polovice uvijek je negdje na 1/3 sa klimom upaljenom ili bez.

Autor/ica:  gonzo [ sub kol 18, 2007 2:00 pm ]
Naslov: 

normalna je stvar da obrtaji malo padnu kad se klima upali a to što se prenose vibracije klime u kabinu tj. drndanje je normalno za x40 Ph1 modele,i meni je to smetalo na početku.
neznam kako ti dižeš ler gas jer koliko znam volvo x40 modeli imaju nepromjenjiv lergas na oko -+700Rpm.
voda ti mora uvjek biti na oko 90-95 a sa upaljenom klimom čak ode i na 89 ,dok se ventilator pali na 102 a gasi na 96 celzića.
promjeni termostat jer ti ne zatvara do kraja zato ti je grijanje slabo 8)

Autor/ica:  Tomaz40 [ sub kol 18, 2007 3:03 pm ]
Naslov: 

gonzo: Znam da okretaji padnu kad se upali klima, a kad se klima isključi opet narastu. Problem je, jer okretaji konstantno padaju. I da sada povečam okretaje na 1500 rpm, tekom godine malo po malo okretaji bi padli natrag na 600. A to je premalo, jer se čuje da motor ne radi kako mora. Okretaje možeš dignut sa jednim malenim vijakom/šarafom, koji je baš izpod sajle od gasa kod motora. Sada ne znam, dali te okretaje mijenja kompjuter ili nešto nije u redu.

Za termostat sam bio skoro siguran, samo sam trebao potvrdu.

Hvala

Autor/ica:  tcode [ sub kol 18, 2007 4:41 pm ]
Naslov: 

Ler gas (idle) ti podešava ECU automatski, putem AIC ventila (Automatic Idle Control ili po naški, ler diza) zato nema svrhe podešavanje koje radiš, uostalom to si do sada shvatio i sam. To što radi nemirno na leru sa upaljenom klimom može značiti da nešto nije u redu sa kompresorom klime jer vjerojatno opterećuje motor više nego bi trebao, a možda su ti i nosači motora loši, pa se vibracija presnažno prenosi na karoseriju.

Autor/ica:  gonzo [ sub kol 18, 2007 5:15 pm ]
Naslov: 

jel ti samo padnu okretaji sa upaljenom klimom ili ti radi nemirno??

Autor/ica:  Tomaz40 [ sub kol 18, 2007 10:21 pm ]
Naslov: 

Citat:
jel ti samo padnu okretaji sa upaljenom klimom ili ti radi nemirno??
Samo padnu okretaji, rahla nemirnost je samo poslijedica nizkih okretaja. Nemirnost je zaista minimalna, ali moj je auto uvijek u 1A kondiciji i smeta mi svaka dlaka. Uglavnom i nemirnost bi mogao preživjeti, samo ne želim, da ima motor prenizke okretaje jer to nije najbolje za njega.



Zaboravio sam prije reči, da je riječ o V40 1.8 g.1998 sa 212.000 km i planiram da ih odradi još toliko.

tcode: probat ču onaj šaraf odviti, pa da vidim šta če se desiti.

LP

Autor/ica:  KIKIR6 [ sub kol 18, 2007 10:30 pm ]
Naslov: 

Citat:
Citat:
jel ti samo padnu okretaji sa upaljenom klimom ili ti radi nemirno??
Samo padnu okretaji, rahla nemirnost je samo poslijedica nizkih okretaja. Nemirnost je zaista minimalna, ali moj je auto uvijek u 1A kondiciji i smeta mi svaka dlaka. Uglavnom i nemirnost bi mogao preživjeti, samo ne želim, da ima motor prenizke okretaje jer to nije najbolje za njega.



Zaboravio sam prije reči, da je riječ o V40 1.8 g.1998 sa 212.000 km i planiram da ih odradi još toliko.

tcode: probat ču onaj šaraf odviti, pa da vidim šta če se desiti.

LP


Taj šraf nisi smel dirati sad ga budeš teško podesil natrag jer si mu ti otvaral klapnu gasa a auto je sa svim naporima spuštal ler gas sa ventilom lera ili kak veli tcode ler dizom, pokušaj vratiti taj šaraf na mjesto počisti AIC ventil i klapnu gasa i mora biti Ok, svaki se malo trese sa upaljenom klimom jer taj kompresor koji koristi S/V40 uzima pun k.. snage

Autor/ica:  Tomaz40 [ pon kol 20, 2007 1:54 pm ]
Naslov: 

Hvala vam za odgovore.

Termostat je več naručen i nadam se da ču sve to promijenit več ovaj vikend, pa ču očistit i AIC.

Kad se nešto promijeni.... poručujem.


PS: KIKIR6: klapna gasa :?: Šta bi to moglo bit? :)

Autor/ica:  KIKIR6 [ pon kol 20, 2007 10:08 pm ]
Naslov: 

Citat:
Hvala vam za odgovore.

Termostat je več naručen i nadam se da ču sve to promijenit več ovaj vikend, pa ču očistit i AIC.

Kad se nešto promijeni.... poručujem.


PS: KIKIR6: klapna gasa :?: Šta bi to moglo bit? :)
to ti je mehanizam na koji je spojena gas sajla, kad skineš cijev usisa zraka unutra ti je zaklopka koju treba očistiti (pritisneš rukom polugu gasa i onda taj kompletan tulac očistiš)

Stavit ču sutra sliku

Autor/ica:  KIKIR6 [ uto kol 21, 2007 4:18 pm ]
Naslov: 

slika

Autor/ica:  Tomaz40 [ uto kol 21, 2007 7:05 pm ]
Naslov: 

KIKIR6: Hvala za sliku. Velika če bit pomoč.

Nadao sam se da ču sve to urediti ovaj vikend, ali ide mehaničar za vikend na more, pa ču morati sačekati bar do sljedečeg vikenda ako ne još više. Ali pošto mi auto servisira otac moje cure za badava, ne smijem previše kritizirati. :lol:

Autor/ica:  vlinicx [ uto kol 21, 2007 9:40 pm ]
Naslov: 

pa i ti valjda nešto u njegovoj obitelji servisiraš za badava nadajmo se da te otac isto ne kritizira

Autor/ica:  Tomaz40 [ sub kol 25, 2007 12:27 pm ]
Naslov: 

Citat:
pa i ti valjda nešto u njegovoj obitelji servisiraš za badava nadajmo se da te otac isto ne kritizira
HAHA. Ako me on kritizira baš me ne zanima. Samo da me njegova kčerka ne kritizira previše. :D



Evo što ja s autom:

Jučer sam malo probao koliko se grije i hladi. Vozio sam na jedan hrib, dosta sam ga terao u višim okretajima ali brznia nije išla preko 50kmh. Cesta je uzka i dosta strma. Duga je 5 kilometara (odprilike). Na ravnoj cesti temperatura došla je do 82, onda nakon priganjanja uzbrdo došla je do 97. Kad sam se spustio opet dole u leru, voda se ohladila na 78 stupnjeva.

Došlo mi je na pamet, da je možda temperatura vode prava, ali da je krepal senzor temperature i dane neprave podace. Ne znam. Ako promjena termostata i čisščenje ventila ne pali, promjenit ču još senzor temperature.


Nešto nevezano na topic ali da skinem sa sebe: Krepal mi je daljinski upravljač od centralnog. Mislio sam da je baterija, ali nakon promjene još uvijek ne radi. Moram provjeriti ako drugi radi. Ako radi, to znači da moram na servis, da programiraju daljinski.

Autor/ica:  Tomaz40 [ čet kol 30, 2007 4:14 pm ]
Naslov: 

Evo problema nema više.

Daljinski: Išao na servis, gdje mi onaj koji preuzima aute u servis kaže, da daljinski ne zaboravi kodu ni ako uzmeš baterije vani za cijeli dan, i da je najvjerovatnije treba kupiti novi daljinski jer ovaj ne radi više. Novi daljinski je 140€.... Najprije ču probat starog popraviti, a onda da vidim kako dalje.

A sada auto. Promjenili smo termostat i počistili klapnu gasa (jao je bilo prljavo - 2 put sam dobi neki sprej kao WD40 u lijevo oko :? ) sastavili sve natrag i onda još očistili motor, jer je jedan majmun prolio ulje po glavi motora, kad je ulijevao ulje u motor i uvijek mi je išlo na živce, ali nikad nisam imao vremena da to počistim.

Sada motor radi na pravim okretajima, kada se uklopi klima ne poznaje se ama baš ništa, jer ECU odmah korigira ler gas. Temperatura je sada prava, ali jer je vani hladno i vozim se samo kratke relacije (12 kilometara), motor se baš dobro zagrije kad ga ugasim. Ima od 90 do 95 stupnjeva. Kad smo odmontirali klapnu gasa i onaj šaraf smo vratili natrag i nije bilo nikakvih problema. Odmah je kresnuo.

@KIKIR6: Hvala na pomoči. Ako se ikad vidimo, dobiješ pivo (ili sok).

Hvala na pomoči i svim ostalima!!

Stranica: 1/2. Vremenska zona: UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/