Sada je: uto lip 04, 2024 12:03 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. S40 1.8, 06g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 11 postova ] 
Autor/ica Poruka
PostPostano: sri tra 21, 2010 12:35 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: uto tra 20, 2010 9:59 am
Postovi: 178
Vozi: V50 2.0D 2004g.
Lokacija: Moslavina
Kupio sam Volvusinu s sportsko/športskim gumama 205/55 R17 + XL ojačanjem, i dosta su prošle, i dosta u udarane/izguljene sa strane, pa bi ih trebalo u skorije vrijeme mijenjati.
Želja mi je čuti od Vas iskusnih drivera V50-ice pročitati koje gume se najbolje ponašaju po ljeti, po zimi, M+S, ili kombinacija ljetnih po ljetu i zimskih po zimi, ponašanje prednjeg kraja, zadnjeg kraja vozila, pogotovo po zimi, da li kupiti M+S za cijelu godinu ili dva različita kompleta?
Vozim se umjereno, ne divljam, pa mi ne trebaju gume sportskih performansi, već samo gume koje dobro podnose malo lošije ceste (mekša guma), da su dobre na kiši, i po mogućosti i u zimi na snijegu (kontinentalna lijepa Naša lošocestava - Moslavina).
Kako ne prelazim previše kilometara godišnje (5k-8k km), može se ona i malo više potrošiti radije nego da prestari, i neka bude dobra M+S skoro kao zimska zimi, a nek ljeti ljetuje bez puno buke, te po kiši nema problema.
Baš jednostavno? HA!


Vrh
   
PostPostano: sri tra 21, 2010 5:07 pm 
Offline

Pridružen/a: sri ruj 24, 2008 12:27 pm
Postovi: 111
M+S su ti čisto zimske gume. Mud + Snow.


Vrh
   
PostPostano: čet tra 22, 2010 9:37 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: uto sij 15, 2008 10:09 am
Postovi: 209
Lokacija: Samobor
E, to je sad dobro pitanje....da li se u kombinaciji kad je auto malo vozen
isplati imati dva seta guma? I onda nakon 3 godine baciti 8 novih guma
u smece?

Kakva iskustva imate oko cijelogodišnjih?

_________________
S70 2.5 TDI (Trese Do Iznemoglosti) - I to službena kola...


Vrh
   
PostPostano: čet tra 22, 2010 12:07 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: uto tra 20, 2010 9:59 am
Postovi: 178
Vozi: V50 2.0D 2004g.
Lokacija: Moslavina
Guma, ak' (kad: ljetne zimi i zimske ljeti) se ne vozi, i stoji na felgama obješena i napumpana sa osušenim zrakom na 2/3 tlaka, može bez problema sačuvati svoja svojstva i do 8-10 godina. Al' nakon toga je treba zamijeniti novima. Pa kad kupujemo gumu ista može biti već ležeća na "lageru" godinu-dvije-tri!

Mene zanimaju cjelogodišnje, tzv. univerzalke, kompromis... Blato+Snijeg, Sunce+Kiša,

Richi! Prava zimska, i : jedino zimska guma u pravilu sadrži u nazivu "Winter". Osim ako nije ruska ili kineska inačica naziva. Onda piše nekakav žmrlj ili štrklj. M+S je uvijek nekakav kompromis. Ni vrit, ni mimo! Al', kom' odgovara - kotaču mu krasi šara.


Vrh
   
PostPostano: čet tra 22, 2010 1:39 pm 
Offline

Pridružen/a: sri ruj 24, 2008 12:27 pm
Postovi: 111
Ako ne znate značenje ovih oznaka na gumama, znajte da ni najvećim evropskim prodavcima guma to nije potpuno jasno. Razlog je to što ni u EU ne postoji zakonski propisana definicija zimskih guma.

Ipak, ECE propis br. 30 EU direktive 92/23 i §36 nemačkog Strassenverkehrs-Zulassungs Ordnung (nemački saobraćajni propisi), kažu da bi zimske gume trebalo uvek da nose oznaku M+S, M&S ili M.S. To znači, da se sve gume s tim oznakama, uključujući i neke letnje, mogu smatrati odgovarajućim zimskim gumama.
M+S gume sa simbolom planina/snežna pahuljica
Fulda EcoControl

Simbol planina/snežna pahuljica potiče iz Kanade odakle se raširila po celom svetu. Ova oznaka je uvedena da bi omogućila nestručnjacima da, kada žele da kupe zaista zimske gume, ne kupe gume za sve sezone. U februru 1999. godine, Udruženje proizvođača guma Kanade (Rubber Association of Canada) i Udruženje proizvođača guma Amerike (Rubber Manufacturers Association in the U.S.), prihvatile su proceduru za testiranje guma za oštre zimske uslove Američkog društva za testiranje i materijale - American Society for Testing and Materials (ASTM). Indeks prijanjanja na snegu po ovom standardu je jednak ili veći od 110, u odnosu na referentnu gumu sa indeksom 100.

Dizajn gazećeg sloja, struktura i materijali od kojih su proizvedene gume za oštre zimske uslove obezbeđuju bolje zimske vozne karakteristike. Prema savetu RMA, u oblastima gde veći sneg češće pada, trebalo bi montirati ove gume. Označene su sa M+S i simbolom planina/snežna pahuljica. Ova oznaka trenutno je obavezna samo u SAD i Kanadi dok u Evropi to nije regulisano zakonom. Poznati američki testovi guma su pokazali da gume sa ovim simbolom imaju najmanje 10% bolje prijanjanje na snegom prekrivenom putu od guma bez ove oznake.

Većina proizvođača je već prihvatila simbol planina/snežna pahuljica, a očekuje se da uskoro bude na svim zimskim gumama.

Kada kupite gumu sa oznakom M+S i simbolom planina/snežna pahuljica možete biti sigurni da ste kupili zaista zimsku gumu.

Znači ovo nije moj tekst. Ovo je samo kopija teksta
Znači da ovisi od gume do gume.Ali po nekim pravilima to bi trebale biti zimske gume.


Vrh
   
PostPostano: čet tra 22, 2010 2:39 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: uto tra 20, 2010 9:59 am
Postovi: 178
Vozi: V50 2.0D 2004g.
Lokacija: Moslavina
Richi, sve OK, but ždrjebe se meni što će na gumi pisati, bitno je da odgovara otprilike optimalno onomu što sam u prvom postu naveo. Malo si zabrijao s Kanadom i USA, nama "evropćanima" može se uvaliti sve i svašta, pogotovo kad je trgovac sposoban za prodati bilo što (npr. što ima trenutno na lageru), a ne uputiti kupca na strpljenje i na upravo ono što sam kupac i traži.

Inače, guma se radi po strogim specifikacijama za određene sirovine od kojih se pravi: čađa, kaučuk i aditivi. Zimska guma ima karakteristike da je vrlo mekana na niskim temperaturama pa se dobro lijepi i na snijeg i na led, no zato je na višim temperaturama podloge i okoline podložna habanju, vozilo je nestabilnije jer je guma premekana u kompletnoj konstrukciji, te s profilom gaznog sloja koji mora biti grublji stvara dosta buke.

Znam da nema idealne gume, no molim barem neki primjer blizu traženog.


Vrh
   
PostPostano: pet ruj 10, 2010 8:56 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: uto tra 20, 2010 9:59 am
Postovi: 178
Vozi: V50 2.0D 2004g.
Lokacija: Moslavina
Kako mi nije nitko dao konkretan odgovor iz osobnog iskustva za cjelogodišnju opciju, a i ja sam na kraju odlučio kupiti nekakvu M+S za cijelu godinu, pa ću barem kroz cijelu prvu godinu probati pratiti ponašanje, buku i habanje.

Hajde, molim sada cijenjene forumaše neka navedu iskustva s M+S ili zimskim gumama gore navedenih dimenzija po zimi.

Volio bih nabaviti "mekanije" gume zbog već ionako tvrdog ovjesa i niskog profila.


Vrh
   
PostPostano: pet ruj 10, 2010 9:16 am 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: čet ožu 20, 2008 8:44 am
Postovi: 300
Lokacija: Bjelovar
Ovako , ja na S40 imam dva seta guma. Ljetne su mi Continental SportContact 2 205/50/17 na Sculptor felgama, a
zimske imam Michelin Alpin 205/55/16. Michelinke su mi najbolje se pokazale za S40 jer tom autu izrazito zna proklizavati prednji kraj, kako se kaže "preko nosa" ,tako da ga te gume najbolje drže. A Continental su mu bile tvornička ugradnja s kojima sam prošao 85000 km ,pa sam stavio TOYO Proxes T1R koje više nikada neću kupiti, jer su se pretvorile u plastiku nakon 20000 km. Tako da sam ponovno kupio Continental koje su odlične gume. A od m+s bi još naveo da je Sava Eskimo S3 koju imam preko zime na Astri GTC također zahvalna guma.

_________________
Volvo S40
2.4 Summum
model 2005.


Vrh
   
PostPostano: sub ruj 11, 2010 8:42 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 8:20 pm
Postovi: 1688
Vozi: S60 2.5T summum 2005
Lokacija: Zapresic, okolica
Citat:
E, to je sad dobro pitanje....da li se u kombinaciji kad je auto malo vozen
isplati imati dva seta guma? I onda nakon 3 godine baciti 8 novih guma
u smece?
Ako je nakon 3 godina tih 8 guma novo, zašto ih bacati u smeće? Odnosno, zašto uopće bacati tri godine stare a nepotrošene gume? Ako su kvalitetno uskladištene (a to ne znači ništa posebno, samo suho i neosunčano mjesto) a nisu potrošene ne vidim razloga da ih se ne koristi 5 godina, možda i koju više. Nepotrošena guma stara 5 godina je bolja od potrošene stare 1 godinu.

_________________
5 cilindara, aman taman.


Vrh
   
PostPostano: sub ruj 11, 2010 9:15 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub tra 14, 2007 10:04 pm
Postovi: 2535
Vozi: Mazdu 4x4
zapravo je idealno kad bi se gume skladistile u vlaznom podrumu. pase im vlaga ko i kubanskim cigarama.


Vrh
   
PostPostano: uto ruj 21, 2010 12:25 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: uto tra 20, 2010 9:59 am
Postovi: 178
Vozi: V50 2.0D 2004g.
Lokacija: Moslavina
Ne znam za kubanske cigare, valjda duhan mora biti na određenoj vlažnosti zraka skladištenja, ali za gume sam eto baš pitao tehnologe u firmi za skladištenje gume (razne), i bilo koju gumu najbolje je uskladištiti u najobičnijoj vodi temperature od 10 do 20°C, naravno, bez felgi. Možda neki ne vjeruju, ali istina je. :shock:

Znači, u bunaru, tko ga ima. 8)


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 11 postova ] 

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan