Svima prekrasan pozdrav.
Nemam DPF na motoru.
Pitanje 1.: koji signal upotrijebiti kako bi solenoid (on-off) ventil viška-povrata goriva iz motora u rezervoar otvorio, tj. da se puno lakše odzrači sustav (od filtera, pumpa, zajednički visokotlačni kolektor ... ) nakon zamjene filtera diesel goriva na ulazu (dakle: otpojim postojeći konektor i spojim ventil takvim jednakim/drugim konektorom kojeg već imam, na npr. akumulator, dok motor ne radi). Da li je tom ventilu dovoljan napon od samo 12VDC s akumulatora, ili možda manji napon, cca 8 VDC (to isto mogu riješiti naponskim buck-konverterom i pot-metrom na manji napon, ili treba možda nekakav kontinuirani PWM signal? Ne bih volio "skuriti" solenoid zbog gluposti.
Pitanje 2.: ima li smisla i fizičkih gabarita, tj. može li se jednostavno rezervoar goriva oprati/očistiti/izvući "smeće" odozgora (pristup gornjeg otvora rezervoara koji je ispod stražnjeg sjedišta suputnika), tj. da se ne demontira rezervoar s vozila (obrisati iznutra stijenke ... bez pravog "pranja" rezervoara)? Jesu li to uopće metalni rezervoari ili plastični (nemam ga sad na "rukometu", na parkiralištu je firme, kiša pada kao luda ...)?
Pitanje 3.: od kud toliko "smeća" u/na filteru goriva? Točim isključivo na Croduxu, i uvijek onaj normalni, ne „premium diesel“ (nekad je to bilo OMV, sad su računi na Petrol, makar piše Crodux, valjda, ne zanimaju me "reklame"), jer sam još 2010. jednom natočio cca 1/5 rezervoara (od skoro praznog) na INA-i, pa sam se jedva dovukao trokirajući do kuće (zaključci s nekoliko foruma za PSA motore tada, da je to gorivo razlog toga trokiranja), te do OMV-a, natočio do vrha i odlučio da me INA neće još dugo vidjeti, osim za kosilicu za travu.
Povijest: dakle, prije mjesec dana idem doma s posla, auto je jedva i jako teško upalio (puno verglanja), došao doma, potražio simptome na netu, zaključio da je filter goriva prištopan, zamijenio filter goriva s pričuvnim novim filterom, jedva odzračio sustav ručnom pumpom i "plućima" i auto upalio odmah (stari filter sam samo bacio u prikladno smeće) i auto je radio dobro do prekjučer, opet do povratka s posla . Tad ga nisam nikako mogao upaliti, posisao akumulator, taman do 11V i odšlepao ga doma, te stavio puniti akumulator preko noći. OBDII je izbacio: P0098, P0099, P406, P120f i izvadim IAT senzor 2 (taj je - onaj u usisu zraka prije leptir-ventila, tzv. NTC otpornik je bio u prekidu). Jučer u jutro kupim novi IAT - 20 EUR, i novi filter goriva 20 EUR, zamijenim IAT, opet zamijenim filter, "ukekam" se još bolje s odzračivanjem, auto odmah upali i radi opet super. No, taj "manje stari demontirani filter" jučer sam pokušao i analizirati: ispuhati pa usisati zrak kroz njega, a on - ništa: zaštopan totalka. I to nije sve. Jutros napravim cca 5 kilometara do posla. Idem doma s posla, kad opet isto, opet isti simptomi, i neće upaliti nikako. I ostavim ga tako na parkiralištu, neka čeka do sutra. Usput sam pješačeći s posla do kuće kupio još jedan filter diesela, za sutrašnju zamjenu. Dakle: moj auto više voli moj posao - tvrtku u kojoj radim - i njeno parkiralište - nego mene samoga (mene - koji ga cijelo vrijeme hranim i brinem se o njegovom zdravlju - nezahvalni "prasac", šmrc).
PS.: Da baš ne krivim distributere tog famoznog diesela, ili se puno smeća godinama nataložilo, pa se sad nekako oslobodilo, a palo mi je na um i: može li kakvo "smeće" u rezervoaru goriva nastati iz nekog razloga kao smeće/povrat iz motora, jer višak goriva se vraća nazad u rezervoar, a na toj "liniji" nema nikakvog „povratnog“ filtera? I preventive radi, kad operem nekako rezervoar, da li da ubuduće točim samo ultra/premium/bajkovito gorivo? Ima li smisla? BtW, ovo je moj prvi i zadnji diesel (vozim ga već 15 godina). Prvi kao Volvo, ali kao bilo čiji diesel, sigurno. Volio bih već sutra kupiti neki Volvo na e-metanol, no to su samo puste želje, heh.
Odgovor na Pitanje 1. mi je prioritet, jer moram ga nekako sutra dolifrati doma, a da ne odsisavam zrak u besvjest, i barem da se možemo on i ja cijeli vikend gledati onako, oči u oči, pa tko prvi popusti ...
Svima samo puno „sreće na vreće“.
Zadnja izmjena: Ante Knj, dana/u sub svi 17, 2025 3:12 pm, ukupno mijenjano 1 put.
|