Dakle
prvo da počnem s isprikom. Naime nije ERG ventil već EGR. Moja greška. To je skraćenica od Exhaust gas recirculation. Kako i ime kaže on je zadužen za recirkulaciju ispušnih plinova koji djelomično uloze ponovno kroz usisnu granu u cilindre. To je na tvom auto izvedeno zato da bi se u ispušnim plinovima smanjio udio dušičnih oksida (NOx) koji se formiraju pri viskim temperaturama i pritiscima kakvi vladaju u cilindrima. Osim toga ponovno uvođenje ispušnih plinova koji sadrže NOx spojeve snižava temperaturu izgaranja djelomično zato jer ispušni plinovi imaju znatan udio vodenih para za koje je potrebnoa znatna količina energije da bi se zagrijali, a dijelom zato što su ispušni plinovi inertni i zauzimaju prostora a opet sudjeluju u procesu izgaranja.
Tim procesom otvaranja i zatvaranja premosnice prema usisnoj grani upravlja EGR ventil putem solenoidnog vetila kojeg pokreće vakum. On je otvoren samo kada je motor zagrijan na radnu temperaturu i pri djelomično pritisnutoj papučici gasa.
Problem naravno nastaje kad se taj ventil zaglavi. Obično ga blokira nakupljena čađa. Puno je gore ako se zaglavi u otvorenom položaju jer onda auto na leru nemože raditi bez gasa a pri punom opetrečenju mu fali snage zato jer u stvari ima "rupu" u usisnoj grani koja je u stvari otvoren EGR ventil a kroz koju vuče stalno plinove bogate CO2. A za normalan rad mu je ipak potreban kisik.. Ako je zaglavljen u zatvorenom položaju imat ćeš jedino prevelike vrijednosti NOx na tehničkom.
Ovo je shematski pregled sistema iz VADIS-a
