Malo O.T. što se tiće dot4, dot4+ i dot5.1 tekučina. Sve tri tekučine spadaju u kočione tekučine kojima je osnova polietilen-glikol. Ne zato jer je to propisano zakonom nego zato jer je to najisplatljiviji način da se dobiju tekučine koje zadovoljavaju propisane norme minimalnih vrelaišta, a da imaju svojstva relativne nestješnjivosti. S time da su dot4+ i dot5.1 sinonimi. dot5.1 treba razlikovati od dot5 kočionih tekučina jer je ovim potonjima osnova silikonska.
dot3 i dot4 kočione tekučine osim po minimalnoj točci vrelišta, razlikuju se i po kemiskom sastavu. Ovim zadnjima dodan je boratni ester nebili se podigla točka vrelišta. Dok su "friške" dot4 ekučine imat će stabilniju i višu točku vrelišta od dot3, no kad ih vrijeme načme i počnu apsorbirat vodu vrelište im opada rapidnije i niže nego dot3 tekučinama. E sad pitanje svih pitanja, ako imam auto u kojem su kočioni dijelovi bili dizajnirani za dot3 kočionu tekučinu, mogu li naliti dot4 kočionu tekučinu? Ne jer su viskozitet i kemiski sastav različiti, a s tim ne bi bili presretni gumeni i ostali djelovi kočionog mehanizma (čitaj tekučina bi ih nagrizla).
A dot5.1? to su tekučine koje su po kemiskom sastavu indetične dot3 i dot4 tekučina s kojima se mogu miješati a imaju visoke točke vrelišta dot5 tekučina. Točnije one su također boratni esteri s relativno malim apsorbirajučim svojstvima vode dot3 kočionih tekučina, standardima minimalnih temp vrelišta dot5 tekučina i kemiskim sastavom dot4 tekučina. Koja im je loša strana? Cijena koja je 3 do 4 x veća nego dot4 tekučinama.
Dry boiling point Wet boiling point
DOT 3 205°C (401°F) 140°C (284°F)
DOT 4 230°C (446°F) 155°C (311°F)
DOT 5 260°C (500°F) 180°C (356°F)
DOT 5.1 270°C (518°F) 191°C (375°F)
Više o svemu možete naći
tu