Sada je: ned lip 22, 2025 4:43 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. S40 1.8, 96g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 18 postova ]  Stranica Prethodna 1 2
Autor/ica Poruka
PostPostano: sri srp 01, 2009 10:42 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned tra 22, 2007 9:34 pm
Postovi: 4136
Vozi: V70R
Lokacija: Zagreb
Malo O.T. što se tiće dot4, dot4+ i dot5.1 tekučina. Sve tri tekučine spadaju u kočione tekučine kojima je osnova polietilen-glikol. Ne zato jer je to propisano zakonom nego zato jer je to najisplatljiviji način da se dobiju tekučine koje zadovoljavaju propisane norme minimalnih vrelaišta, a da imaju svojstva relativne nestješnjivosti. S time da su dot4+ i dot5.1 sinonimi. dot5.1 treba razlikovati od dot5 kočionih tekučina jer je ovim potonjima osnova silikonska.
dot3 i dot4 kočione tekučine osim po minimalnoj točci vrelišta, razlikuju se i po kemiskom sastavu. Ovim zadnjima dodan je boratni ester nebili se podigla točka vrelišta. Dok su "friške" dot4 ekučine imat će stabilniju i višu točku vrelišta od dot3, no kad ih vrijeme načme i počnu apsorbirat vodu vrelište im opada rapidnije i niže nego dot3 tekučinama. E sad pitanje svih pitanja, ako imam auto u kojem su kočioni dijelovi bili dizajnirani za dot3 kočionu tekučinu, mogu li naliti dot4 kočionu tekučinu? Ne jer su viskozitet i kemiski sastav različiti, a s tim ne bi bili presretni gumeni i ostali djelovi kočionog mehanizma (čitaj tekučina bi ih nagrizla).
A dot5.1? to su tekučine koje su po kemiskom sastavu indetične dot3 i dot4 tekučina s kojima se mogu miješati a imaju visoke točke vrelišta dot5 tekučina. Točnije one su također boratni esteri s relativno malim apsorbirajučim svojstvima vode dot3 kočionih tekučina, standardima minimalnih temp vrelišta dot5 tekučina i kemiskim sastavom dot4 tekučina. Koja im je loša strana? Cijena koja je 3 do 4 x veća nego dot4 tekučinama.


Dry boiling point Wet boiling point
DOT 3 205°C (401°F) 140°C (284°F)
DOT 4 230°C (446°F) 155°C (311°F)
DOT 5 260°C (500°F) 180°C (356°F)
DOT 5.1 270°C (518°F) 191°C (375°F)

Više o svemu možete naći tu

_________________
V70R 299 HP 7/2013 -
V70 2.4 170HP 12/2011 - 7/2013
V40D 115HP 11/2004 - 12/2011


Zadnja izmjena: dgovorcin, dana/u čet srp 02, 2009 8:01 am, ukupno mijenjano 1 put.

Vrh
   
PostPostano: čet srp 02, 2009 7:13 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub ožu 15, 2008 9:41 pm
Postovi: 972
Vozi: Mercedes e550
Lokacija: Schwäbisch Gmünd
Izvrsno, ovo je bilo nešto o čemu nisam imao pojma. Hvala


Vrh
   
PostPostano: sub lis 10, 2009 11:03 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub ožu 15, 2008 9:41 pm
Postovi: 972
Vozi: Mercedes e550
Lokacija: Schwäbisch Gmünd
Evo da i ovde zatvorim temu. Nakon pregleda u servisu cvb naputak je bio temeljito odzračivanje sva 4 kliješta, Uspio sam treći put iz prve! A da napomenem nisam jedini koji je to radio bilo je još "majstora" ali nitko nije uspio odzračiti valjano. Danas su zasukani rukavi i nije se odustajalo pa i ovim putem zahvaljujem svima koji su se naradili.


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 18 postova ]  Stranica Prethodna 1 2

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan