Sada je: sri srp 02, 2025 6:12 am.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 16 postova ]  Stranica 1 2 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: uto pro 28, 2010 7:19 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:16 pm
Postovi: 4714
Ukratko,

kupujem neke strojeve u SLO početkom 2011,
strojevi za pekrastvo (za svoju proizvodnju jer imam potrebu za širenjem)
kako nisam nikad kupovao JA direktno vani, nego uvijek preko dilera ovdi u RH, sad sam našao sve što mi treba, pa me zanima sljedeče :

firma u SLO je doo i uredno mi izdaje račun
ja sam firma doo koja uredno taj račun plača preko deviznog računa u eur
strojevi su rabljeni

koje su moje obaveze prema RH, carina, porez, ili samo jedno ili drugo ili oboje, da li carine po vrijednosti računa ili po ''tržišnoj vrijednosti'' ?

Pošto imam svoja dostavna vozila, sam bi to furao ovdje iz SLO u RH, da li su mi potrebne kakve plombe za granicu, kakva posebna papirologija, dozvola ili samo idem na carinu sa računom i sa strojem ?

Molim samo konkretne i konstruktivne odgovore.

Hvala

_________________
Kad već mora biti onda nek bude Volvo


Vrh
   
PostPostano: uto pro 28, 2010 11:47 pm 
Offline
član VKH
član VKH

Pridružen/a: sub ruj 19, 2009 1:13 pm
Postovi: 559
Vozi: S80 ph2 D5 AWD
Lokacija: Zagreb
Kad smo sami vozili za firmu dijelove za auto iz austrije, morali smo s računom na teretni prijelaz (za plombe ne znam jer smo išli autom) i sve obaviš na špediciji - carina i porez plus trošak spedicije.

Preporuka, nađi špeditera unaprijed i sve organiziraj a od njih češ dobiti najtočnije informacije


Vrh
   
PostPostano: sri pro 29, 2010 2:43 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 8:20 pm
Postovi: 1688
Vozi: S60 2.5T summum 2005
Lokacija: Zapresic, okolica
Citat:
Ukratko,
koje su moje obaveze prema RH, carina, porez, ili samo jedno ili drugo ili oboje, da li carine po vrijednosti računa ili po ''tržišnoj vrijednosti'' ?

Pošto imam svoja dostavna vozila, sam bi to furao ovdje iz SLO u RH, da li su mi potrebne kakve plombe za granicu, kakva posebna papirologija, dozvola ili samo idem na carinu sa računom i sa strojem ?

Molim samo konkretne i konstruktivne odgovore.

Hvala
Kao prvo, na robu iz EU (odnosno EU porijekla) nema carine. A porijeklo se dokazuje izjavom na fakturi prodavatelja koja ima točno određenu formu (za vrijednost do 6000 eura), odnosno obrascem EUR1 uredno potvrđenim od izvozne SLO carine. Na fakturu ti trebaju napisati registraciju vozila, eventualno (neobavezno ali je dobro) i ime prezime, adresu i broj putovnice vozača.

A postupak: za početak trebaš fakturu prodavatelja (u 2 ili 3 primjerka) na neto iznos bez DDV-a i eur1 obrazac te eventualnu ostalu dokumentaciju koju oni trebaju za izvozno carinjenje. Sa svim tim se ide na slovensku špediciju koja će napraviti izvozni ECL (enotna carinska listina) i CMR (tovarni list). To će koštati 30-50 eura, i sa tim papirima se ide na SLO carinu koje oni moraju ispotvrđivati i unijeti u sistem. Za manje vrijednosti (mislim da je do 4000 eura) to sve mogu napraviti špediteri na granici (pa nema plombiranja), a za veće se mora ići na neku unutarnju carinarnicu. Ali to će slo špediter (i dobavljač) znati bolje.
Ukoliko te pošalju na unutarnju carinarnicu stavit će ti plombu (obavezno špediteru navesti koliko ih na vozilu treba biti - sajla na ceradi, vrata na kombiju...) koja važi do granice. Slo carinik na granici može tražiti da je skineš i pogledati robu ali i ne mora, u svakom slučaju mu treba dati sve papire da potvrdi izlaz robe iz EU (stavit će žig na ECL i na CMR). Prvi će ti možda vratiti (ako vrati šalješ ga poštom prodavatelju ali sebi napravi i ostavi kopiju, ako ne poslat će ga sami izvoznom špediteru, a ovaj prodavatelju), drugim dokazuješ EU porijeklo kod naše carine i tog ti trebaju vratiti.

Na HR strani granice: sa fakturama i eur-om javiti se nekom špediteru koji će napraviti provozne papire do neke unutarnje carinarnice (tebi najbliže, i pitat će te koja je to-vjerojatno Žitnjak), naplatiti ih cca 200 kuna te te sa svima njima poslati na carinu. Tam će ti ih potvrditi i sasvim sigurno budu otvorili kamion, pogledali šta se vozi i stavili HR plombu.
Sa potvrđenim provoznim papirima imaš rok jedan do dva dana (pisat će dolje lijevo na UCD-u - uvozna carinska deklaracija) u kojem se moraš pojaviti na krajnjoj uvoznoj carini. A da bi uvozno ocarinio trebaš imati nekog špeditera na toj carinarnici koji će napraviti uvozne papire, točno istarifirati robu, predati na carinu i sve to skupa odraditi. Dobit ćeš račun za uslugu (min 300 kuna, a vjerojatnije oko 500, prema broju imenovanja na UCD-u), i uplatnicu za "uvozna davanja", odnosno 23% pdv-a na vrijednost robe po fakturi, koji moraš platiti u roku 15 dana od dana uvoza.
U pravilu se priznaje vrijednost po fakturi (nisu to auti da idu po tablicama vrijednosti), ali ako je baš nerealno niska možda će tražiti provjeru. Dobro je da prije svega svog unutarnjeg špeditera pitaš s kim surađuju na graničnom prijelazu na koji ćeš ići i bilo bi dobro da ih kontaktiraju. Jer za veće vrijednosti robe špediteri na granici NE ŽELE garantirati nekome tko im dođe prvi put, jer oni garantiraju svojom bankovnom garancijom za sva davanja državi koja inače trebaš platiti ti.
Ako u svemu ovome postoji kakva nejasnoća, pitaj.
Usput, pred sat vremena sam se vratio s Jankomira, ali sa izvoznog carinjenja, odoh sutra u Češku. :)

_________________
5 cilindara, aman taman.


Vrh
   
PostPostano: sri pro 29, 2010 2:47 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 8:20 pm
Postovi: 1688
Vozi: S60 2.5T summum 2005
Lokacija: Zapresic, okolica
Citat:
Kad smo sami vozili za firmu dijelove za auto iz austrije, morali smo s računom na teretni prijelaz (za plombe ne znam jer smo išli autom) i sve obaviš na špediciji - carina i porez plus trošak spedicije.

Preporuka, nađi špeditera unaprijed i sve organiziraj a od njih češ dobiti najtočnije informacije
Ova zadnja rečenica je najbitnija. Što se pak tiče uvoza osobnim autima, moguće je do tri koleta u vozilu (komada, kutija, paketa) koji se moraju na neki način moću osigurati carnskom sajlom i plombirati. I NE smiju biti u putničkom prostoru, iako toleriraju. To što ste morali ići na teretnu traku graničnog prijelaza je sasvim normalno, sa pripadajućim čekanjem.

_________________
5 cilindara, aman taman.


Vrh
   
PostPostano: sri pro 29, 2010 6:19 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet lis 28, 2010 9:58 pm
Postovi: 142
Vozi: bmw
Branimire svaka cast.
Sve ti je covjek objasnio. Sto se tice vlastitog prijevoza, moras imati vozilo sa fiksnom pregradom izmedju vozackog i tovarnog prostora. Na vratima tovarnog prostora moras imati pripremljenu mogucnost blombiranja - jer ce te nasi zablombirati 100% i poslati na carinjenje na Zitnjak ili negdje gdje ti pase. Izracunaj si malo koliko ti se isplati zaj... s time. Zbroji gorivo , 2 izgubljena dana , nesto moras pojesti, popiti ili uzmi nekog tko radi kombi prijevoz i sada kad nitko nema posla - napravi ti to za male pare i doveze ti doma. Sve ostalo rijesis telefonom i mail-om.
Ja sam par puta sam isao van i uvozio - sada vise nebi.


Vrh
   
PostPostano: čet pro 30, 2010 8:34 am 
Offline
..
..
Avatar

Pridružen/a: pet ruj 14, 2007 11:51 am
Postovi: 270
Vozi: S60 1.6 DRIVe
Lokacija: Čakovec
Citat:
Zbroji gorivo , 2 izgubljena dana , nesto moras pojesti, popiti ili uzmi nekog tko radi kombi prijevoz i sada kad nitko nema posla - napravi ti to za male pare i doveze ti doma. Sve ostalo rijesis telefonom i mail-om.
Ja sam par puta sam isao van i uvozio - sada vise nebi.
S ovim se slažem. I ja sam jednom išao u Češku po robu i nebi više nikad. Izgubi se puuuno vremena i živaca.


Vrh
   
PostPostano: čet pro 30, 2010 9:37 am 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet lis 28, 2010 9:58 pm
Postovi: 142
Vozi: bmw
Citat:
Citat:
Zbroji gorivo , 2 izgubljena dana , nesto moras pojesti, popiti ili uzmi nekog tko radi kombi prijevoz i sada kad nitko nema posla - napravi ti to za male pare i doveze ti doma. Sve ostalo rijesis telefonom i mail-om.
Ja sam par puta sam isao van i uvozio - sada vise nebi.
S ovim se slažem. I ja sam jednom išao u Češku po robu i nebi više nikad. Izgubi se puuuno vremena i živaca.
Upravo tako. I ne računajući da te netko treba zamijeniti na tvom radnom mjijestu dok te nema i po običaju uvijek se nešto sj...e dok te nema , pa te zovu, pitaju , gnjave....


Vrh
   
PostPostano: čet pro 30, 2010 12:40 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:16 pm
Postovi: 4714
Branimire jako puno ti hvala, stvarno od a do ž, pravi si. Cijena ovih strojeva je da niti jedan stroj ne prelazi 6000 eur, a vozio bi ja osobno sam kombijem jedan po jedan stroj.

_________________
Kad već mora biti onda nek bude Volvo


Vrh
   
PostPostano: ned sij 02, 2011 12:00 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 8:20 pm
Postovi: 1688
Vozi: S60 2.5T summum 2005
Lokacija: Zapresic, okolica
Citat:
Branimire jako puno ti hvala, stvarno od a do ž, pravi si. Cijena ovih strojeva je da niti jedan stroj ne prelazi 6000 eur, a vozio bi ja osobno sam kombijem jedan po jedan stroj.
Nema na čemu, sve ti bude leglo kad budeš išel po treću mašinu. :) Kak živim od izvoza, onda imam takvih poslova tridesetak puta godišnje, plus još desetak nekih uvoza repromaterijala. ;)
Ne slažem se potpuno sa prijedlozima da uzmeš nekog prijevoznika, jer nije uvijek najzgodnije i najpovoljnije. Prekjučer sam bio u Českim Budejovicama svojim kamionom. Kad zbrojim sve troškove taj put me košta oko 400 eura (vinjete, tuneli, gorivo, hrana, piće, carine i špedicije, moja dnevnica), a naplatim ga 150 eura više, za neku simboličnu zaradu i amortizaciju vozila. Zarada mi je ionak na onome šta vozim. Prijevoznici su mi za to uzimali još preko toga, do 200 eura više. Kupcu je ovak povoljnije, sigurni smo i on i ja da će roba na odredištu biti točno na vrijeme i da se neće ništa oštetiti. Još i uštedim na ambalaži, koju u većem dijelu vratim i koristim ponovo. A kamion mi ionak ne vozi previše pa je red da ga se iskoristi kad je već tu i toliko me košta.
A sad je pjesma voziti, jedino gdje može zapeti je na Macelju ili Bregani, a to je dovoljno blizu za vratiti se doma. A navozio sam se dok je još postojala njemačko-austrijska granica, o njemačko ili austrijsko/češkoj, ili austrijsko-slovenskoj (u tom smjeru) da ne pričam. :snooty: Ili Fernetiči, slovensko-talijanska. Pol dana čekanja da digići izrode papire. Sad uđeš u Sloveniju i nitko te više ne pita ništa. :dance:

_________________
5 cilindara, aman taman.


Vrh
   
PostPostano: ned sij 02, 2011 12:13 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 8:20 pm
Postovi: 1688
Vozi: S60 2.5T summum 2005
Lokacija: Zapresic, okolica
Citat:
Branimire svaka cast.
Sve ti je covjek objasnio. Sto se tice vlastitog prijevoza, moras imati vozilo sa fiksnom pregradom izmedju vozackog i tovarnog prostora. Na vratima tovarnog prostora moras imati pripremljenu mogucnost blombiranja - jer ce te nasi zablombirati 100% i poslati na carinjenje na Zitnjak ili negdje gdje ti pase. Izracunaj si malo koliko ti se isplati zaj... s time. Zbroji gorivo , 2 izgubljena dana , nesto moras pojesti, popiti ili uzmi nekog tko radi kombi prijevoz i sada kad nitko nema posla - napravi ti to za male pare i doveze ti doma. Sve ostalo rijesis telefonom i mail-om.
Ja sam par puta sam isao van i uvozio - sada vise nebi.
Kad mi je ćeif onda uspijem u istom danu osobnim autom biti u Trstu u pola 9 kad otvaraju, preuzeti robu, na špediciji odraditi izvoz, na granici razdužiti i napraviti provoz na Jankomir i to tamo isti dan uvozno ocariniti i u 4 biti doma. Tak da... sve je stvar stpljenja, živci su se ionak istrenirali. :)
A ovo za kombi i plombe stoji i točno je. Mene su jednom naši carinici zajebavali jer jedan prednji remen na zablombiranoj ceradi nije bio provučen kroz dvije najgornje alke. Jer da se tuda može cimati roba van. Rekao sam mu da prvo pogleda kaj vozim pa onda nek zaključi da li je to moguće "iscimati", a osim toga da postoje puno bolji načini za tu vrstu aktivnosti. Nije niš rekel, lupil je žig i promrmljal "doviđenja". :)

_________________
5 cilindara, aman taman.


Vrh
   
PostPostano: ned sij 02, 2011 10:06 am 
Offline
..
..

Pridružen/a: čet svi 31, 2007 8:32 pm
Postovi: 482
Lokacija: Zagreb
Pa uvijek može uzeti neki zbirni prijevoz preko špeditera, pa ne mora on osobno to furati i čekati na grani...

_________________
V70 T5 ph2
Cover me, I'm changing lanes...


Vrh
   
PostPostano: ned sij 02, 2011 4:26 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 8:20 pm
Postovi: 1688
Vozi: S60 2.5T summum 2005
Lokacija: Zapresic, okolica
Citat:
Pa uvijek može uzeti neki zbirni prijevoz preko špeditera, pa ne mora on osobno to furati i čekati na grani...
Može, ali zprecisziraj na što misliš. Nekog prijevoznika koji sakuplaj robu na raznim adresama za razne primaoce dok se ne napuni ili klasični zbirnjak? Ovo drugo je živa katastrofa po pitanju brzine i sigurnosti, iako je najjeftinije. Ali kako oni funkcioniraju po principu vozim iz ZAgreba u Beš u centralno skladište, tamo pretovarujemo za preg, a onda iz Praga razvažamo kojekuda. Previše pretovara i nepažljivog rukovanja. Više puta mi se desilo da su uz sve oznake o lomljivosti i osjetljivosti, vrhunsko pakiranje i ne znam što još na odredište dolazili potrgani paketi i oštećena roba.

_________________
5 cilindara, aman taman.


Vrh
   
PostPostano: ned sij 02, 2011 4:31 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub tra 14, 2007 10:04 pm
Postovi: 2535
Vozi: Mazdu 4x4
ma tesko da mozes stroj vecih gabarita zbirnom slat/primat. za manje od 6k eura netreba eur1, samo preferencijalna izjava. i netreba carinit u gradu di kupuje, izlazno moze carinit na vecim prelazima dok ceka red medju turcima ;)


Vrh
   
PostPostano: ned sij 02, 2011 4:35 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:16 pm
Postovi: 4714
Ovo je gabaritna roba i ''teška'', primjerice mješalica 120 lit težine cca 450 kg na 1 eur paletu, sušara rastavljena cca 1 tona u rinfuzi, stroja za razvalačenje/linija ide na 2 eur palete, cca 1600 kg i tako.

Kontaktirao sam Omegu šped, Intereuropu, Transadriu i Krapinu šped, trebao bih do 10-og dbiti sve podatke tj. i mogučnost njihove dopreme FCO Konjščina.

_________________
Kad već mora biti onda nek bude Volvo


Vrh
   
PostPostano: ned sij 02, 2011 4:35 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub tra 14, 2007 10:04 pm
Postovi: 2535
Vozi: Mazdu 4x4
jos nekaj, za fakture do 1000 eura netreba izlazno carinjenje iz eu.


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 16 postova ]  Stranica 1 2 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 2 gosta.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan