Za točku jedan vjerujem da će ti netko već pomoći. Meni VADIS trenutno nije pri ruci.
Ali ću ti zato pokušati pomoći oko točke br. 2. Ukoliko ne radiš nikakve tuning zahvate na motoru, bilo kakva preinaka na ispušnom sustavu će ti oduzeti pokojeg soba i donijeti eventualno više buke.
Uvriježeno je mišljenje "znalaca" je to da je na atmosferskim motorima potreban povratni tlak (eng. back pressure) ispušnog sustava kako bi motor razvijao optimalnu snagu. Vrlo pojednostavljeno, to otprilike znači da se promjer ispušnih cijevi, te protok lonaca proračunava i odabire ovisno o tome što motor može i u kojem režimu od snage isporučiti. Međutim, to nije u potpunosti istina. Proračun je potreban ali zbog jedne druge stvari. Svaki motor "voli" i treba što manji backpressure ali istovremeno i što protočniji ispušni sustav. I tu dolazimo do najinteresantnijeg dijela, da bi protok bio što brži, osim odabira što većeg promjera cijevi ispuha, brzina ispušnih plinova treba biti što veća. Što je veći promjer cijevi, brzina ispušnih plinova je manja. Posljedica toga je manji i slabiji protok, odnostno gubitak snage motora. I tu je kvaka, tvornički promjer i protočnost lonaca je optimalan, ako nisi povećao količinu i temperaturu ispušnih plinova u motoru (podigao broj okretaja motora, povećao količinu usisanog zraka agresivnijim bregastim osovinama, promijenio tablicu paljenja, tj. drugim riječima napravio neki tuning), sve što radiš na ispušnom sustavu je uzalud.
_________________ "Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."
|