Citat:
da se vratimo temi, za mene osobno gore navedeni auti su svi stariji od 5 godina i s vise od 100tkm,zato jer su skupi popravci i servisi programirani uz strmoglavi pad vrijednosti auta.
oldtimeri su nes drugo jer ako ga dobro odrzavas i drzis u originalnom stanju onda vrijednost auta raste i vraca ulozeno.
FYI vrijednost auta pada najviše prvu godinu i to je obično 20%, a onda 10% svaku slijedeću. Evo kako to izgleda na primjeru:
Kupiš novi auto i platiš ga 10 000 eura.
Za godinu dana vrijednost mu padne za 20%, i sada taj auto vrijedi 8000 eura.
Drugu godinu izgubi na vrijednosti još 10% (osnovica ti je 8 000 eura), nova vrijednost je 7200 eura.
Treću godinu izgubi još 10% (osnovica je sada 7200 eura), nova vrijednost je 6480 eura.
Četvrta godina, -10%, nova vrijednost 5832 eura.
Peta godina, -10%, 5248,8 eura.
Kao što možeš primjetiti, što je auto stariji, to
manje gubi na vrijednosti i zapravo u prvih pet godina "izgubi" polovinu svoje vrijednosti, a drugu polovicu u ostatku vijeka trajanja (a taj može biti i par desetaka godina u nekim slučajevima). Realna vrijednost takvih starijih auta se obično procijenjuje obzirom na stanje, kilometražu itd. ali svakako se ne bih složio sa izjavom da mu vrijednost "strmoglavo pada".
Što se tiče "skupog" servisiranja, da, bit će skupo ako voziš kramu od auta. A krama je auto koji je podložan kvarovima, i kao što si mogao vidjeti iz moja dva primjera, nije nužno vezan za dob i kilometražu.
Oldtimer-i jesu priča za sebe, tu si u potpunosti u pravu.