Sada je: sub kol 02, 2025 6:59 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 17 postova ]  Stranica 1 2 Sljedeća
Autor/ica Poruka
 Naslov: Popravak ETM-a
PostPostano: ned lis 18, 2009 2:10 pm 
Offline

Pridružen/a: sub lis 17, 2009 1:54 pm
Postovi: 61
Bok ljudi,

Ima li netko informaciju ovdje kako se moze (da li je to uopce moguce) "reparirati" ETM? Naime, cijena zamjene ETM-a je 1000 Eur, a uzrocnik problema je pasivna elektronicka komponenta (potenciometar) koja kosta izmedju 0,5 i 5 Eur. Moze li se naci takav potenciometar na trzistu?
http://konto.bydgoszcz.wsinf.edu.pl/~bl ... GP2834.JPG

Pozdrav,
Goran


Vrh
   
PostPostano: ned lis 18, 2009 3:25 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub lip 23, 2007 6:05 pm
Postovi: 1143
Vozi: Made in Japan
Lokacija: Opatija
Daj sliku potenciometra.

_________________
850 T5 estate green olive 1997-2011

Ako sam sisao vesla, ne znaci da sam pusio gliser...


Vrh
   
PostPostano: ned lis 18, 2009 9:10 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto lip 12, 2007 12:03 pm
Postovi: 2022
Vozi: XC90 2.5T
Lokacija: Jaska
Gorane dobro došao na forum ali se najprije predstavi u za to predviđenoj rubrici :wink:
http://www.vkh.hr/phpBB3/viewforum.php?f=20" onclick="window.open(this.href);return false;


Vrh
   
PostPostano: ned lis 18, 2009 10:24 pm 
Offline

Pridružen/a: sub lis 17, 2009 1:54 pm
Postovi: 61
Citat:
Daj sliku potenciometra.
Potenciometar je na slici (link u prvom postu).

Pozdrav,
Goran


Vrh
   
PostPostano: ned lis 18, 2009 10:29 pm 
Offline

Pridružen/a: sub lis 17, 2009 1:54 pm
Postovi: 61
Citat:
Gorane dobro došao na forum ali se najprije predstavi u za to predviđenoj rubrici :wink:
http://www.vkh.hr/phpBB3/viewforum.php?f=20" onclick="window.open(this.href);return false;
OK. Ok. napravljeno.


Vrh
   
PostPostano: pon lis 19, 2009 10:45 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: pet vel 23, 2007 1:06 pm
Postovi: 2296
Vozi: xxxxx
Lokacija: VŽ/ZG
Inače ti se to riješava veoma lagano spuštanjem software-a u ovlaštenom servisu, koji onda kompenzira laganje potenciometra i dozvoljava mu čak do 13 % odstupanja a da sve normalno radi...


Vrh
   
PostPostano: sri lis 21, 2009 2:04 pm 
Offline

Pridružen/a: sub lis 17, 2009 1:54 pm
Postovi: 61
Citat:
Inače ti se to riješava veoma lagano spuštanjem software-a u ovlaštenom servisu, koji onda kompenzira laganje potenciometra i dozvoljava mu čak do 13 % odstupanja a da sve normalno radi...
Iskreno, sumnjam da je to moguce. Potenciometar ne "laze" nego se na jednom mjestu u potpunosti prekine strujni krug. Osim toga, u Volvu kazu da je potrebno staviti novi ETM (koji, btw, kosta 1K Eur).

Pozdrav,
Goran


Vrh
   
PostPostano: sri lis 21, 2009 2:14 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
To bi se možda moglo "pokrpati" sa tekućim srebrom (npr. Bison firme), mislim da bi vrijedilo probati.

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
PostPostano: sri lis 21, 2009 10:41 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: pet vel 23, 2007 1:06 pm
Postovi: 2296
Vozi: xxxxx
Lokacija: VŽ/ZG
Citat:
Citat:
Inače ti se to riješava veoma lagano spuštanjem software-a u ovlaštenom servisu, koji onda kompenzira laganje potenciometra i dozvoljava mu čak do 13 % odstupanja a da sve normalno radi...
Iskreno, sumnjam da je to moguce. Potenciometar ne "laze" nego se na jednom mjestu u potpunosti prekine strujni krug. Osim toga, u Volvu kazu da je potrebno staviti novi ETM (koji, btw, kosta 1K Eur).

Pozdrav,
Goran

Predpostavljam da su to skužili preko VIDE i ETM testa,,,, ili odokativnom metodom.


Vrh
   
PostPostano: sri lis 21, 2009 11:44 pm 
Offline

Pridružen/a: sub lis 17, 2009 1:54 pm
Postovi: 61
Citat:
Predpostavljam da su to skužili preko VIDE i ETM testa,,,, ili odokativnom metodom.
Ne znam kakvi su to testovi. To su skuzili u dva ovlastena servisa u dvije drzave. Ocitali su greske iz kompjutora.
Sto se tice odokativne metode, to sam ja skuzio posto sam rastavio stvar i vidio rupu u otpornom sloju.
Ayway, to je poznata greska na Volvu za koju se u Americi izdao recall i daje se garancija do 200 000 milja. Nazalost, u Europi nije tako.


Goran


Vrh
   
PostPostano: pon lis 26, 2009 2:02 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
http://www.xemodex.com/

ti gore su smislili rješenje za reparaciju ETMa koje otklanja pomenuti problem za sva vremena, za 600$...


Vrh
   
PostPostano: pon lis 26, 2009 12:15 pm 
Offline

Pridružen/a: sub lis 17, 2009 1:54 pm
Postovi: 61
Citat:
http://www.xemodex.com/

ti gore su smislili rješenje za reparaciju ETMa koje otklanja pomenuti problem za sva vremena, za 600$...
Vidio sam to. No, to je u Kanadi. Daleko, komplicirano,... a ja sam svoj jos i otvorio pa ne znam kako bi to islo.


Vrh
   
PostPostano: pon lis 26, 2009 12:17 pm 
Offline

Pridružen/a: sub lis 17, 2009 1:54 pm
Postovi: 61
Nego, bio sam danas kod Velje (Zagorska u Zagrebu).
Trazi mi 250 Eur za polovni ETM (presao 80 000 km). Veli da jos treba napraviti download SW-a kod Ris-a za 300 kn.


Vrh
   
PostPostano: pon lis 26, 2009 2:43 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: sub vel 03, 2007 10:06 pm
Postovi: 841
Lokacija: Zagreb
Citat:
Popravak ETM-a
Imao sam vrlo sličan problem s mehaničkim mjeračem protoka zraka (MAF, odn. VAF kod mene). Ne znam kako je točno to izvedeno kod tebe, ali kod mene je bilo otprilike ovako - klizni bakreni kontakti (3 tanke "žice") non-stop grebu lijevo-desno po podlozi (otpornik) i tako se mijenja otpor odn. napon, te taj signal / informaciju salju u ECU. Nakon nekog vremen na podlozi se pojavljuju tragovi "rupe" i signal je koma. Ti tragovi su manje od 1 mm široki.

Istraživao sam i razmišljao, a rješenje je bilo superjednostavno. Odšerafio sam pločicu s podlogom/otpornikom i pomaknuo je za cca 1 mm, te su tako kontakti koji idu lijevo-desno po podlozi nalegli na "zdravu" odn. čitavu podlogu. Zbog novog položaja/kuta vrijednosti su se pomakle za manje od 5% što očito nema nikakav utjecaj na ispravnost.

Prošlo je 2 i pol godine i stvar radi kao nova :violin:

Ne moram napominjat koliko košta novi VAF :puke-huge:

Ako je kod tebe moguće i imaš mjesta probaj malo namjestiti tu pločicu da kontakti sjednu na dio koji nije oštećen. Sretno.

_________________
[1981...244gld6] - 1992. > 2004.
[1997 ... 855tdi] - 2004. > danas.
[2013 ... V70d3] - 2022. > danas.


Vrh
   
PostPostano: uto lis 27, 2009 10:24 am 
Offline

Pridružen/a: sub lis 17, 2009 1:54 pm
Postovi: 61
Citat:
Citat:
Popravak ETM-a
Imao sam vrlo sličan problem s mehaničkim mjeračem protoka zraka (MAF, odn. VAF kod mene). Ne znam kako je točno to izvedeno kod tebe, ali kod mene je bilo otprilike ovako - klizni bakreni kontakti (3 tanke "žice") non-stop grebu lijevo-desno po podlozi (otpornik) i tako se mijenja otpor odn. napon, te taj signal / informaciju salju u ECU. Nakon nekog vremen na podlozi se pojavljuju tragovi "rupe" i signal je koma. Ti tragovi su manje od 1 mm široki.

Istraživao sam i razmišljao, a rješenje je bilo superjednostavno. Odšerafio sam pločicu s podlogom/otpornikom i pomaknuo je za cca 1 mm, te su tako kontakti koji idu lijevo-desno po podlozi nalegli na "zdravu" odn. čitavu podlogu. Zbog novog položaja/kuta vrijednosti su se pomakle za manje od 5% što očito nema nikakav utjecaj na ispravnost.

Prošlo je 2 i pol godine i stvar radi kao nova :violin:

Ne moram napominjat koliko košta novi VAF :puke-huge:

Ako je kod tebe moguće i imaš mjesta probaj malo namjestiti tu pločicu da kontakti sjednu na dio koji nije oštećen. Sretno.
Upravo to sam i probao. Slicna je stvar. Problem je sto nisam mogao nastimati stvar posto ima dva seta "grebaca" po 4 zice. Ti grebaci su povezani i trebalo ih je presjeci i onda precizno postaviti. To postavljanje je nezgodno posto se metal mora "zavariti" u plastiku. Uglavnom, nisam uspio. Radio sam sa povecalom, no ne mogu to dovoljno precizno napraviti.

goran


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 17 postova ]  Stranica 1 2 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan