bitno ti je da je unutra B280 motor, a ne B28 > B280 ima elektronsko ubrizgavanje, B28 mehanicko ubrizgavanje
B28 motori su poznati po tome da su imali problem sa podmazivanjem bregastih osovina koje su znale propadati cak i u garantnom roku kod tih auta. B280 motori nemaju taj problem
B280 motor ima razvodnik paljenja sa prednje strane, pored kilera, a B28 pozadi ispod sofersajbne, totalno nepristupacan...
Mislim da je prelazna godina 1987 ili 1988 kada su se mogli naci sa oba tipa motora, pre toga samo B-28. Ja imam jedan upravo takav iz 1988 sa tim novijim motorom (koji je poznat kao PRV - Peugeot - Renault - Volvo motor jer su ga sve tri fabrike zajedno razvijale i ugradjivale u svoje aute (Reno 30, Pezo 605, Volvo 760)
Vrlo je zeznuta zamena kaiseva kojih ima gomila, ali sve se moze odraditi bez problema. Ventili se podesavaju na klasican nacin (mehanicki podizaci sa stelovanjem, bez plocica). Ako se radi auspuh, treba ga uraditi kako valja odjednom, da ne bi bilo kuknjave i duplog rada kasnije... Ako je sve kako je predvidjeno, trebalo bi da (B280) ima katalizator mada prve serije nisu imale... Vrlo tih i odlican auto kada je sve lepo nastelovano, ali zeznut i skup za popravke ako dodje do toga.
da, razvod motora je sa lancem, znaci nema problema sa zupcastim kaisevima itd. negde sam procitao da je fabrika savetovala da se na 250.000 vrsi provera zategnutosti lanca i eventualna zamena spanera, ali ako nema neprijatnih zvukova, ne treba se obazirati na to.
Ako taj auto ima dobro nebo i dobre izduvne grane - smatraj da si dobio na lutriji... ako ga uzmes, budi spreman na dosta zezanja ako vec u startu ima nekih problema sa radom motora ili neprijatnih zvukova i sumova...
Pretpostavljam da se zna kako proveriti menjac, ali evo:
1) na ravnom laganim konstantnim dodavanjem gasa proci kroz sve brzine i na isti nacin usporiti auto i videti sta se dogadja
2) provozati ga malo ostrije kroz manuelnu promenu brzina, krenuti iz 1, prebaciti u 2 negde na 40 km/h i u D negde na 70 km/h i videti sta se dogadja. Isto tako vratiti se tj usporiti nazad koristeci rucicu menjaca. pretpostavljam da je kao sto je Dugi napisao to AW menjac, ovaj test treba obaviti sa ugasenom crvenom strelicom (Dugi: to se ne sme zvati overdrajv jer to nije overdrajv nego samo menjac sa mogucnosti 'zakljucavanja' u 3. brzini kada gori strelica)
Prvo ga voziti u polozaju da ne gori crvena strelica na instrument tabli da promeni sve (4) brzine. Videti da li ce vratiti nazad u 3. brzinu kada se pritisne prekidac. pri svim tim promenama, posebno 1-2 i 2-3 brzina ne bi trebalo da bude nekih udara ili proklizavanja. Na kraju treba proveriti kick-down tj promene unazad pritiskom gasa do poda (zgodno bi bilo to obaviti i negde na autoputu pri vecoj brzini).
Ako 'overdajv' na takvom automatiku izgleda da ne radi, to je drugaciji problem nego sto bi to bilo kod 740 modela sa manuelnim menjacem i pravim overdrajvom (gde postoji jedan solenoid negde pozadi koji ukljucuje i iskljucuje overdrajv kod tog menjaca)
Ako ima problema sa automatskim menjacem, treba dobro obratiti paznju i razmisliti, neke stvari i nisu tako strasne. U svakom slucaju, bez obzira ima li ili nema problema, ako se auto kupi trebalo bi skinuti karter od menjaca, oprati dobro (metalni) filter koji se tu nalazi i sipati novo odgovarajuce ATF ulje (Volvo je to savetovao na svakih 40.000 km, u praksi se ne radi cesto sve dok ne pocnu problemi jer ti menjaci jesu izvanredni...). pri tome voditi racuna da se nikada nece moci isprazniti turbina tj. da se ne sipa vise ulja nego sto treba kod te promene zato sto uputstvu pise koliko ukupno ulja ima u menjacu...
Provera ZF automatika na slican nacin. Ja ih vise volim, mislim da su zahvalniji za neke uslove voznje, ta elektronika kod AW menjaca samo je jedan potencijalni problem vise. Ali, jesu odlicni menjaci...
Ne treba, posebno auto sa ZF menjacem, nikada dovoditi u visok broj obrtaja na leru, moze se pokvariti turbina za pola minute turiranja... ZF menjac ima polozaje P-R-N-D-3-2-1; AW menjaci P-R-N-D-2-1 i prekidac na rucici i strelica na instrumentima...
Evo dve slike tog motora (napravljene na autu iz 1989 koji ima 940 nos):
