Citat:
Citat:
Da li je netko od iskusnijih kolega mjerio na valjcima koliko se dobije sa zamjenom tvorničkog downpipe-a s nekim kvalitetnijim 200 cel katalizatorom i 3" downpipe-om?
Jasno mi je da to ovisi o sadašnjoj snazi (tj. momentu) kao i o softveru koji imam, ali vjerujem da ekipa s iskustvom može dati neku okvirnu brojku. Npr., Heico mi je odgovorio da bi po njihovim mjerenjima s njihovim downpipe-om i cat-om od 200 cela dobio oko 10Hp (ne sjećam se više podatka o dobiti na momentu, čini mi se oko 15Nm).
Da li to odgovara vašim iskustvima, i gdje se točno (u kojem području okretaja) osjeti taj dobitak?
Sa serijskim mapama, u vršnoj snazi dobije se točno 0 KS. Sve dok je sama turbina najrestriktivniji dio u ispušnom sustavu (ventili, bregaste, grana, turbo, DP, cijevi, lonci) sa serijskim boostom nema nekog pomaka na veću krajnju snagu.
Ono što doista dobiješ jest brži odziv turbine, jer sa većim promjerom DP-a činiš veću razliku u tlakovima prije i poslije turbine, tj. turbina se lakše i brže spoola. Kao poslijedica toga dobiješ više momenta i snage pri nižim okretajima. Definitivno ćeš osjetiti "novu snagu" u međuubrzanjima i startu.
Kod čipanog auta je situacija već malo drugačija, obzirom da se on puno više bori sa backpressure-om i EGT-om. Na takvom motoru će se pojaviti nešto više snage jer će, kao posljedica nižeg EGT-a, ECU manje retardirati paljenje i time manje konja gubiti.
To mi je jasno. Statički, s većim volumenom downpipe-a dobio sam manji tlak u njemu pa tako i razliku tlakova prije i poslije turbine - a ta razlika tlakova je zapravo sila koja tjera turbinu. U dinamičkom smislu, ako se poveća protočnost kroz cat dobije se brže odvođenje plinova pa tako i pad tlaka u prostoru nakon turbine. Jasno mi je i da se taj efekt dobiva samo u slučaju da je to bilo "usko grlo" (dakle kod čipanog motora), jer inače rješavam problem kojeg i nema, pa je efekt 0. Efekt je naravno veći kod većeg radnog tlaka turbine, tako da očekujem dobit na cijelom radnom području turbine, ali više kod većih okretaja. I ovo sa EGT-om mi štima. Nisam bio neki guru za fiziku na faksu (to je ionako bio ETF a ne strojarstvo

), ali još uvijek se kroz maglu sjećam plinske jednadžbe.
Zapravo me zanimalo da li mi mjerenjem (ili iskustvom) možete potvrditi podatak koji sam dobio da mogu očekivati 12-15Nm tj oko 10KS na otprilike 6.000 RPM?
P.S. Sada pri tim okretajima imam oko 330Nm tj. oko 280KS..