Iako C70 ako ništa drugo radi svoje težine nije i nemože biti prava sportska "pila", nije ni daleko od toga. Budući mi je to prvi Volvo bio sam ugodno iznenađen performasama T5 motora, a igrom sreće našlo se i nešto novaca koje sam mogao odvojiti u poboljšanje sportskog duha svog C70, pa evo kako je to ispalo.
ACB (gdje sam kupio auto i gdje ga servisiram) nije baš bio oduševljen mojom idejom da nabavm Heico ECU upgrade (nisu ga testirali, garancija i sve to), međutim na moje inzistiranje pristali su mi instalirati "svoj" softver (navodno to za njih radi neki majstor iz Austrije). Cijena je bila nešto niža nego kod Heica, ali sam zauzvrat dobio mogućnost prilagodbe softvera svojim zahtjevima. Prva verzija softvera donijela je značajno poboljšanje pogotovo u momentu u području 2.000 - 4.500 okr. Krajnja snaga je također povećana na blizu 260KS. Sve ovo sam provjerio na valjcima Instituta u Velikoj Gorici. Čudna stvar se međutim desila sa snagom u području ispod 2.000 okr, ta je bila manja od originalne tvorničke postave, što se u vožnji manifestiralo ili otežanim kretanjem (kod manjeg gasa) ili urnebesnim cviljenjem guma (kod većeg gasa). Btw, auto je došao s Pirellijevim gumama PZERO Rosso, 235/35ZR18 -za svaku pohvalu!
Nakon što sam na grafikonu s valjaka nacrtao kako bih ja to želio majstor iz Austrije je nakon par dana poslao novi softver. Već na prvu to je djelovalo ok, što je pokazalo i ponovljeno mjerenje na valjcima.
Nakon nekoliko tjedana jurcanja (manje po gradu, više po autoputu i raznim zavojitim cestama) pokazalo se da ovjes ima problema s novim podešenjem motora. Inače, ovjes je tvornički podešen pomalo "penzionerski", u zavoju se dosta ljulja, prilično je visok i mekan. Ukratko, stječe se dojam da većinu držanja ceste odrađuju gume, a ne ovjes. Odlučio sam se za Heico, što je u stvari eibach. Heico, naime, ne proizvodi svoje djelove, nego radi specifikacije po kojima se onda za njih rade dijelovi. Tako je njihov limited-slip diferencijal u stvari Quaife prizvod, itd.
Nakon instalacije novih opruga i amortizera spoznao sam dvije stvari:
1) da C70, unatoč višku kilograma, može imati impresivno držanje u zavojima (definitivno bolje ne samo od Audia nego i od BMW-a)
2) da su zagrebačke ceste preko noći postale puno neravnije!
Unatoč 3cm nižim oprugama i tvrđem ovjesu C70 i dalje nije postao prava sportska jurilica (ali to nije ni ideja ovog auta, zar ne?), međutim definitivno je postao zabavniji za vožnju. Serija kratkih zavoja mu i dalje baš ne leži (za to bi trebao smršaviti barem 200Kg), ali u svim ostalim elementima držanja ceste je značajno napredovao.
Nakon par mjeseci vožnje pokazalo se da motor stvarno dobro potegne u području 3.000-5.000 okr., međutim nakon toga se nekako "upitomi". Upravo radi toga ostatak novca sam potrošio na Heicov intercooler (veća površina) i filter za zrak (zapravo proizvod K&N-a). To je snagu natjeralo na oko 270KS i maksimalni moment na oko 385Nm. Nažalost, to je ujedno i dovelo stvar na granicu (ako ne i malo preko) koju prednji pogon fizikalno može izvući. Auto ide jako dobro, potrošnja je samo malo veća od originalne tvorničke postave, Golfa GTI-a možete dobrano osramotiti prilikom uspona Vončininom a Porsche Boxter (sa slabijim motorom) vam nemože baš ništa. Max brzina je 260km/h (i po GPS-u i po tahometru, u Institutu su mi mjerili točnost tahometra i greške su manje od 3km/h!).
Ali, naravno da ima i ali..:
-čim padne kiša gume vrlo teško prenose snagu na podlogu
-vožnju s uključenim DSTC-om je bolje zaboraviti, jer "svađa" DSTC-a i novog ECU softvera se svodi na trzaj od ubrzanja pa trzaj od oduzimanja gasa radi klizanja kotača. (kad se isključi DSTC to je druga priča - tada stvar funkcionira tako dobro da vam oduzme dah!)
Ispušni sustav nisam mijenjao, auto ionako ima dosta snage, a i sviđa mi se i izgled i zvuk ovakav kakav je. Kočnice također nisam dirao. Nije baš da susavršene, ali nisu ni loše, i što je najvažnije nisam primjetio da se pregrijavaju.
U prilog Heica moram spomenuti još jednu stvar: nakon par mjeseci na obadva zadnja amortizera primjetio sam tragove ulja. Poslao sam slike mailom u Heico i nakon 2 tjedna sam dobio 2 nova amortizera uz molbu da stare (o njihovom trošku) pošaljem u Njemačku. Svaka čast! Novi su ok, tako da pretpostavljam da se radilo o tvorničkoj grešci.
Kao neki rezime mogu ponuditi svoje dosadašnje iskustvo vožnje ovim autom: bez daljnjega se radi o kvalitetnom, lijepom i živahnom kupeu. Međutim, dovoljna je samo jedna vožnja bez krova Zagrebom u subotnje jutro ili još bolje, uz obalu nekog našeg mjesta u Dalmaciji, uz laganu vožnju i muziku namještenu tako da taman čujete lagani fijuk vjetra i ugodno brundanje pet cilindara, pa da shvatite da ovaj auto i bez ovih prerada ima svoju snagu i karizmu!