Imao sam u petak priliku upoznat se malo sa gore navedenom igrackom, zahvaljujuci braticu koji je dobio auto na posudbu. Ponajvise me zanimala usporedba T5R sa 4-brzinskim automaticom, i noviji T5 sa jednakim broje KS (240) i novijim 5-brzinskim mjenjacem, i napokon se pojavila prilika. U sljedecih par redaka slijeda kratki usporedni test.
O kandidatima
T5R je (kao sto vec vecina zna) limuzina, 1995. godina, 166500km, automatic. C70 je crni 7 godina mladji "unuk" suparnika, 162000km, takodjer automatic.
Unutrasnjost
Tu nije potrebno trositi previse rijeci, dizajn je definitivno na strani 70tke. No, osjecaj prostranosti na prednjim sjedalima je (usprkos vecoj sirini coupe-a) u 70tki osjetno "prisniji". Dio zasluga sigurno ide na racun nizih prozora, te nesto nizeg polozaja sjedenja. Straga je naravno nepotrebno trositi rijeci. Stvar gdje 70tka definitivno pobjedjuje su sjedala. Osjetno profiliranija, po meni jedna od najboljih sjedala koje sam do sada probao. Udobna, a opet odlicno drze tijelo u zavojima. Kada smo kod unutrasnjosti, osvrnut cu se i na premium sound system. Vrlo dobar tvornicki sustav, zvucno impresivan, no opet ne u mjeri u kojoj sam ocekivao.
Prvi dojam u voznji
Coupe vozi osjetno mekse i udobnije, usprkos sportskom ovjesu (mislim da je isao kao serija sa T5 motorom). Dio zasluga ide i nesto mesnatijim gumama (225/45 R17 vs 205/45). No, volan je korak unazad. Osjecaj je neizravan, prva asocijacija kao da je u jogurtu. T5R mi djeluje direktnije, prenosi vise informacija sa ceste. Sljedeca stvar koja mi se nikako nije svidjela na C70 je izrazito mekana papucica gasa. Zbog toga je auto skakao kao divokoza prilikom kretanja, barem dok se nisam naviknuo.
Krecemo polagano na probu, da se auto malo ugrije. Pri laganom kotrljanju 70tka je dosta tisa, i kao sto sam spomenuo - udobnija. Slijedilo je prvo jace gazenje papucice, na sto je mjenjac vrlo brzo prebacio u nizu, i auto je otrovno ubrzao! Reakcija mjenjaca je nesto brza nego na T5Ru, brzine se vrlo mekano mijenjaju (ista prica i na 850tki, oba mjenjaca u tom poglavlju zasluzuju sve pohvale), auto ima grip iznad ocekivanja. No ipak, 70tka djeluje mrvicu tromije prilikom ulaska u zavoj. Kao da bi jos malo htjela ravno. T5R je tu (dopustam da je subjektivno) bolji.
Napomena, nije se radilo o nekom ekstremnom testiranju, coupe sigurno nije bio niti blizu svojih granica. Sa jedne strane auto je bio posudjen, sa druge uvjeti na cesti nisu bili bas idealni, a sa trece moje vozacko umijece nije na razini koja bi tako nesto dopustala. A i zasigurno da dio mojih ocjena lezi u cinjenici da sam se naviknuo na T5R, i da ga kudikamo bolje znam.
Jednu stvar ne smijem zaboravit - buka vjetra. Iznad 140 coupe vozaca (i suputnike) "nagradjuje" sa poprilicnim sumom. Da li je to do konkretnog primjerka, ili coupeovska vrata nisu ideal dihtanja? Tu ce mi Drazen morati pomoci. No, bilo kako bilo, moj je suvozac potvrdio da je coupe bez pogovora dotaknuo oznaku 260km/h (da li je to realno 250 ili manje?). Auto nije chipan, niti su ikakve prerade radjene na istom.
Motor/mjenjac
Prva stvar koja se odmah primjecuje: T5 je u coupeu osjetno tisi i pitomiji. Vjerojatno dio zasluga ide na racun zvucne izolacije, no motor je u svakom slucaju zvucno povuceniji. T5R zvuci osjetno otrovnije, i divlje rice kako se okretaji primicu limitatoru, dok je C70 tu dosta suzdrzaniji. Ubrzanja su podjednaka (couoe bolje ubrzava pri vecim brzinama, sigurno da aerodinamika cini svoje), medjuubrzanje ne mogu usporedjivati buduci da je jedan mjenjac 4-brzinski sa 3 programa voznje, dok je drugi "pametni" sa 5. A kada smo kod mjenjaca, onda bi samo jos htio spomenuti da mi se ovaj "glupi" vise svidja. Pametni djeluje u nekim situacijama pomalo zbunjen, i nesto ga je teze predvidjeti nego njegovog prethodnika. Naravno, prethodnik radi na sljedeci nacin
- kad je u economicu: auto tromo ubrzava, lijeno reagira na gas, brzine se gotovo neprimjetno, vrlo mekano prebacuju
- kad je u sport: auto daleko spremnije reagira na gas, auto osjetno bolje ubrzava (no shit sherlock?), mjenjac je "spremniji na suradnju"
- winter: meni potpuno suvisan, ne koristim ga uopce
Ako je vjerovati BCu, potrosnja je mozda 1L niza kod coupe-a. Vjerojatno dio zasluga ide mjenjacu, a dio evoluciji motora.
Zavrsna rijec
Zaboravio sam prije spomenuti - jedna me stvar neugodno iznenadila kod coupe-a. Cvrcci! Kod mene u T5Ru je filharmonija na razini HRTove, no niti coupe nije puno bolji. Pucketanje vozacevih vrata, klopotanje plasticnog okvira krovnog prozora i poprilicna buka iz straznjeg dijela (nesto se vjerojatno otkopcalo, i podosta nerviralo). S70 (dabob-ov) djeluje solidniji, pa je moguce da je i kod coupe-a sportski ovjes dao svoj "doprinos". Naravno, radi se o rabljenom autu, pa tu promjedbu treba uzeti sa rezervom. Sve u svemu, C70 T5 je kao paket ozbiljniji: osjetno laksi za suzivot (tvrd u prihvatljivoj mjeri), sjedala odlicna, polozaj za volanom odlican, atmosfera oko vozaca takodjer kakva se i ocekuje od 50k e skupom vozilu, cak je i prostranost na straznjim sjedalima zadovoljavajuca. 850 T5R je otrovniji, tvrdji, glasniji, neposredniji.
_________________ Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...
Zadnja izmjena: grimreaper, dana/u uto sij 15, 2008 9:02 am, ukupno mijenjano 1 put.
|