Sada je: ned stu 10, 2024 8:41 pm.

Vremenska zona: UTC+01:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. XC90 D5, 05g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 16 postova ]  Stranica 1 2 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: pon svi 08, 2023 3:14 pm 
Offline

Pridružen/a: pet svi 05, 2023 7:55 am
Postovi: 5
Vozi: VOLVO XC60 2017
Može li mi netko prokomentirati i pomoći oko moje problematike? Ponekad ujutro prvo paljenje mi ne uspijeva iz nekoliko pokušaja.

Naime, u Veljači ove godine uvezao sam Volvo XC60 2017.godište motor D3 sa prijeđenih 130000 km. pregledali su mi ga u servisu Baotić u Zagrebu i zaključili da je u savršenom stanju. Odmah nakon toga sutra ujutro prilikom jutarnjeg paljenja "defekt" neće da upali ikonice se sve pogase a ostane samo ikonica motora kao da je u kvaru. moram priznati to jutro je bilo -7 °C pa sam odmah pomislio da je možda prehladno iako to nebi smjelo da se desi ni na -15. Položaj prekidača za svjetla su mi bila na "Autom" pa sam ih vratio na "0" i ponovno pokušao. Opet ništa se ne dešava i dobijam poruku da sačekam jer je paljenje u tijeku. Nakon nekoliko sekundi poruka nestane ali opet ništa. Ovako sam pokušavao nekoliko puta u stavkama po 10 sekundi i nakon 5-6 pokušaja upalio je. Nazvao sam Baotić i rekli su mi da se vjerojatno nešto smrzlo u elektronici i da ga dovezem na dijagnostiku. Naravno n isam išao jer stanujem u Vukovaru i ne isplati mi se svako malo do Zagreba. Nakon toga mi se to isto dešavalo u razmacima po tjedan dana jer nakon tog prvog paljenja on savršeno poslije pali na -10 cijeli dan i iduće dane. Provjerio sam akumulator te je napon ujutro bi mali oko 12,1 V. Dopunio sam akumulator i mislio da sam riješio problem. Tako je i bilo. Mjesec dana nisam imao problema sa paljenjem. Međutim opet na temperaturi oko 0°C nije htio da mi upali i sve isto nakon nekoliko pokušaja a zatim pali savršeno par dana. Kupio sam novi akumulator ovog puta AMG istih kapaciteta kao postojeći i sve je bilo uredu mjesec dana. Sada prije par dana opet isto neće ujutro da upali a vanjska temp ujutro 5°C. Brave su uredu jer čujem škljocanje i u volanu i desno dolje između sjedala ali neće da upali tek iz nekoliko pokušaja i pauza.

Molim vas ako ima neko ideju ili iskustvo sa problemom paljenja da mi pomogne.


Vrh
   
PostPostano: pon svi 08, 2023 9:30 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: čet ruj 08, 2011 9:32 pm
Postovi: 3849
Vozi: Volvo S 40 2.4 i AT LPG,V 50 1.6 D2 i Mazda 6 2.3 GT LPG
Lokacija: Jastrebarsko-ZG
Očito opet akumulator, odeš lijepo autoelektričariu i neka izmjeri akumulator i napon punjenja alternatora


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Elektrika,mehanika Ex Volvo servis Nilsson

http://www.autoklima-hrastinski.hr/" onclick="window.open(this.href);return false;"


Vrh
   
PostPostano: uto svi 09, 2023 6:31 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub ožu 02, 2019 8:33 am
Postovi: 770
Vozi: S60 D2 DriveE
I ja bih na prvu posumnjao na akumulator i sve vezano za njega. Idi kod bilo kog autoelektričara, neka ti izmjeri napon i struju punjenja, i neka ti testira akumulator, možda je već uništen ili oslabljen.


Vrh
   
PostPostano: sri svi 10, 2023 11:59 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: ned srp 23, 2017 1:00 am
Postovi: 265
Vozi: 2015 XC60 D4 133 kW; 2017 S60 T6 270 kW
Citat:
Kupio sam novi akumulator ovog puta AMG istih kapaciteta kao postojeći i sve je bilo uredu mjesec dana.
Jesi resetirao BMS nakon promjene?
Ako nisi, to ti je najbolji način za brzo srediti novi akumulator...

_________________
2001 Volvo S60 2.4T, LPG - u dijelovima
2011 Volvo S60 2.0T Summum - prodan
2008 Volvo V70 2.5T Kinetic, LPG
2015 Volvo XC60 2.0 D4 (VEA) Summum
2017 Volvo S60 T6 Polestar


Vrh
   
PostPostano: čet svi 11, 2023 12:36 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: čet ruj 08, 2011 9:32 pm
Postovi: 3849
Vozi: Volvo S 40 2.4 i AT LPG,V 50 1.6 D2 i Mazda 6 2.3 GT LPG
Lokacija: Jastrebarsko-ZG
Neće to uništiti aku nego će samo svijetliti upozorenje da je prazan a nije, paliti će normalno


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Elektrika,mehanika Ex Volvo servis Nilsson

http://www.autoklima-hrastinski.hr/" onclick="window.open(this.href);return false;"


Vrh
   
PostPostano: čet svi 11, 2023 10:31 am 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: pon sij 05, 2009 1:06 pm
Postovi: 135
Lokacija: Zagreb
1. Moj Volvo D5 motor sa akumulatorom 75Ah (umjesto 100Ah) kada okrenem ključ ujutro pokazuje 11,7 V i pali sa prvim verglanjem od cca 5 sekundi.
Nakon što upali digne napon punjenja na 14,2 V te nakon cca 10 km spusti punjenje na 13,6 V.
Na upaljaču cigara imam stalno spojen voltmetar i pogledam skoro svaki dan.

2. Vidim da Saša ima voltmetar ( jer je ujutro izmjerio 12,1 V) pa ispravnost alternatora može provjeriti sam. Upali vozilo i mjeri napon te opet mjeri na kraju vožnje prije gašenja motora.. Ako je napon akumulatora u granicama 13.6 do 14.4 V trebao bi alternator biti dobar,

_________________
S60, 2.4T,147kW, 2001.; 2009. - 2016.
V70, 2.4, 125kW, 2001.; 2017. -.......
S80, D5, 120kW, 2003.; 2018. -.......
S80,2.5T 154kW, 2003.; 2019. -........
----------------------------------------
Servis UPS-a (neprekidnih napajanja)


Vrh
   
PostPostano: čet svi 11, 2023 10:39 am 
Offline

Pridružen/a: pet svi 05, 2023 7:55 am
Postovi: 5
Vozi: VOLVO XC60 2017
Citat:
Citat:
Kupio sam novi akumulator ovog puta AMG istih kapaciteta kao postojeći i sve je bilo uredu mjesec dana.
Jesi resetirao BMS nakon promjene?
Ako nisi, to ti je najbolji način za brzo srediti novi akumulator...
Kako se ispravno resetira BMS?


Vrh
   
PostPostano: čet svi 11, 2023 11:13 am 
Offline

Pridružen/a: pet svi 05, 2023 7:55 am
Postovi: 5
Vozi: VOLVO XC60 2017
Citat:
1. Moj Volvo D5 motor sa akumulatorom 75Ah (umjesto 100Ah) kada okrenem ključ ujutro pokazuje 11,7 V i pali sa prvim verglanjem od cca 5 sekundi.
Nakon što upali digne napon punjenja na 14,2 V te nakon cca 10 km spusti punjenje na 13,6 V.
Na upaljaču cigara imam stalno spojen voltmetar i pogledam skoro svaki dan.

2. Vidim da Saša ima voltmetar ( jer je ujutro izmjerio 12,1 V) pa ispravnost alternatora može provjeriti sam. Upali vozilo i mjeri napon te opet mjeri na kraju vožnje prije gašenja motora.. Ako je napon akumulatora u granicama 13.6 do 14.4 V trebao bi alternator biti dobar,
Evo sad sam upravo iztestirao. Mjerio sam na klemama akumulatora ugašen je bio 12,44 V. Upalio sam ga i mjerio, nakon nekoliko sekunda (10s) napon se podigao polako na 14.33 V i tako stajao jednu minutu cca. nakon jedne minute napon se počeo spuštati polako i stao je na 13,03 V. Tako sam držao voltmetar 5 minute i stalno je pokazivao na klemama akumulatora 13,03 V. ugasio sam ga i na upaljaču u kabini je pokazivao 12,66 V.
Da li je moguće da mi je Alternator u kvaru?


Vrh
   
PostPostano: čet svi 11, 2023 11:34 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: čet ruj 08, 2011 9:32 pm
Postovi: 3849
Vozi: Volvo S 40 2.4 i AT LPG,V 50 1.6 D2 i Mazda 6 2.3 GT LPG
Lokacija: Jastrebarsko-ZG
Citat:
Citat:
Citat:
Kupio sam novi akumulator ovog puta AMG istih kapaciteta kao postojeći i sve je bilo uredu mjesec dana.
Jesi resetirao BMS nakon promjene?
Ako nisi, to ti je najbolji način za brzo srediti novi akumulator...
Kako se ispravno resetira BMS?
Volvo dijagnostikom


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Elektrika,mehanika Ex Volvo servis Nilsson

http://www.autoklima-hrastinski.hr/" onclick="window.open(this.href);return false;"


Vrh
   
PostPostano: čet svi 11, 2023 11:36 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: čet ruj 08, 2011 9:32 pm
Postovi: 3849
Vozi: Volvo S 40 2.4 i AT LPG,V 50 1.6 D2 i Mazda 6 2.3 GT LPG
Lokacija: Jastrebarsko-ZG
Citat:
Citat:
1. Moj Volvo D5 motor sa akumulatorom 75Ah (umjesto 100Ah) kada okrenem ključ ujutro pokazuje 11,7 V i pali sa prvim verglanjem od cca 5 sekundi.
Nakon što upali digne napon punjenja na 14,2 V te nakon cca 10 km spusti punjenje na 13,6 V.
Na upaljaču cigara imam stalno spojen voltmetar i pogledam skoro svaki dan.

2. Vidim da Saša ima voltmetar ( jer je ujutro izmjerio 12,1 V) pa ispravnost alternatora može provjeriti sam. Upali vozilo i mjeri napon te opet mjeri na kraju vožnje prije gašenja motora.. Ako je napon akumulatora u granicama 13.6 do 14.4 V trebao bi alternator biti dobar,
Evo sad sam upravo iztestirao. Mjerio sam na klemama akumulatora ugašen je bio 12,44 V. Upalio sam ga i mjerio, nakon nekoliko sekunda (10s) napon se podigao polako na 14.33 V i tako stajao jednu minutu cca. nakon jedne minute napon se počeo spuštati polako i stao je na 13,03 V. Tako sam držao voltmetar 5 minute i stalno je pokazivao na klemama akumulatora 13,03 V. ugasio sam ga i na upaljaču u kabini je pokazivao 12,66 V.
Da li je moguće da mi je Alternator u kvaru?
Treba prvo resetirati bms i u Volvo dijagnostici ima test alternatora , ovih 13.03 nisu bas naj naj ,ideala je od 13.5 do 14.5


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Elektrika,mehanika Ex Volvo servis Nilsson

http://www.autoklima-hrastinski.hr/" onclick="window.open(this.href);return false;"


Vrh
   
PostPostano: pet svi 12, 2023 12:13 am 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: pon sij 05, 2009 1:06 pm
Postovi: 135
Lokacija: Zagreb
da imaš klasično paljenje ključem ovih 13 V i novi akumulator bi bilo dovoljno.
Pretpostavljam da je kod tebe paljenje na tipku (dugme) kontrolirano elektronikom koja iz kvara ili nekog drugog razloga ne dozvoljava da pokrene proces paljenja.
Renault od mog sina , paljenje na tipku, napon 11,7 V , upali od prve, motor dizel 1.5

_________________
S60, 2.4T,147kW, 2001.; 2009. - 2016.
V70, 2.4, 125kW, 2001.; 2017. -.......
S80, D5, 120kW, 2003.; 2018. -.......
S80,2.5T 154kW, 2003.; 2019. -........
----------------------------------------
Servis UPS-a (neprekidnih napajanja)


Vrh
   
PostPostano: pet svi 12, 2023 8:35 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub ožu 02, 2019 8:33 am
Postovi: 770
Vozi: S60 D2 DriveE
Kao što Števa reče, tih 13V nije idealno ali možda je prolazno. Ti možeš voltmetrom izmjeriti napon akumulatora i napon punjenja, ali ne možeš izmjeriti druge stvari, a to su startna struja akumulatora i struja punjenja.

Akumulator može imati dobar napon (i držati napon) ali imati slabu startnu struju, to je rijetko ali moguće je. ECU to vidi (mjeri punjenje i procjenjuje kapacitet i zdravlje akua) i može ti prijavljivati greške i praviti probleme. Zbog tog mjerenja i procjene je važno resetovati aku tj. pomoću dijagnostike reći ECU da je aku zamijenjen, i po mogućnosti unijeti kapacitet novog akumulatora (ne znam da li Vida to omogućava, ali neke ovlaštene dijagnostike omogućavaju). Ja sam imao taj slučaj, napon normalan a struja 40% od nominalne, i greške vezane za akumulator.

Druga stvar je kako se alternator ponaša pod opterećenjem, tj. kojom strujom puni. Izlazni napon može biti ok (idealan je 14.4V) ali struja (A) može biti premala da bi mogla adekvatno pokriti potrošače i još puniti akumulator.

Te dvije stvari možeš provjeriti samo kod autoelektričara. Svaki ima tester za aku a alternator se mora provjeriti na stolu pod opterećenjem.


Vrh
   
PostPostano: pet svi 12, 2023 11:49 am 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: sub vel 03, 2007 10:06 pm
Postovi: 841
Lokacija: Zagreb
Što prije si nabavi bluetooth OBDII-ELM327 adapter i Car Scanner Pro ELM OBD2 app. https://www.carscanner.info/ - cca 2,00 EUR

Nemoj jeftiniji od ovog - meni taj radi super - cca 12 - 16 EUR:

slika

slika

Taj mali set omogućuje čitanje i praćenje hrpe senzora.

To mi je pomoglo da riješim svoj false Low Battery problem.

Primjer čitanja Battery SoC, punjenje oba aku-a, parazitna struja itd.

S tim ne mozes resetirati BMS, ali mozes saznati kad je bio resetiran itd.

slika

Nisam siguran, ali tvoj auto je vjerojatno "Volvo Platform 3 MY2008-", pa to trebaš izabrati u CarScanner app-u.

vidim da u opisu stoji "XC60 2009-2017"

_________________
[1981...244gld6] - 1992. > 2004.
[1997 ... 855tdi] - 2004. > danas.
[2013 ... V70d3] - 2022. > danas.


Vrh
   
PostPostano: pet svi 12, 2023 12:00 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: sub vel 03, 2007 10:06 pm
Postovi: 841
Lokacija: Zagreb
E, da... Ovako sam ja uspješno resetirao BMS bez VIDA-e na V70 P3 MY2013.


### Volvo cars 2010+ ###

Resseting Battery Monitoring Sensor when installing new main 12 V battery (without VIDA)
------------------------------------------------------------------------------------------
1) Ignition ON (press START for 5 sec) (key position II with engine OFF)

2) Dipped front lights ON

3) Rear foglights press 6x

4) Alarm indicator lights press 3x (stays ON - turn OFF later)
------------------------------------------------------------------------------------------


Ovo pod 4 je onaj gumb za sva 4 žmigavca...

Nemam pojma hoće li to raditi na tvojem. Guglaj :-)

I važna napomena - BMS se smije resetirati samo za novi aku!

OK, prema infu s raznih foruma, OK je reset za aku star do 1, max 1,5 godinu.

To je bio slučaj kod mene, jer je prijašnji vlasnik stavio novi aku prije 1,5 god, a nije resetirao BMS, pa sam često imao false Low battery, jer je BMS mislio da je novi aku star 9 god. pa ga je tretirao tako (pogrešno)...

Nakon reseta problem nestao.

_________________
[1981...244gld6] - 1992. > 2004.
[1997 ... 855tdi] - 2004. > danas.
[2013 ... V70d3] - 2022. > danas.


Vrh
   
PostPostano: pet svi 12, 2023 2:40 pm 
Offline

Pridružen/a: pet svi 05, 2023 7:55 am
Postovi: 5
Vozi: VOLVO XC60 2017
Citat:
E, da... Ovako sam ja uspješno resetirao BMS bez VIDA-e na V70 P3 MY2013.


### Volvo cars 2010+ ###

Resseting Battery Monitoring Sensor when installing new main 12 V battery (without VIDA)
------------------------------------------------------------------------------------------
1) Ignition ON (press START for 5 sec) (key position II with engine OFF)

2) Dipped front lights ON

3) Rear foglights press 6x

4) Alarm indicator lights press 3x (stays ON - turn OFF later)
------------------------------------------------------------------------------------------


Ovo pod 4 je onaj gumb za sva 4 žmigavca...

Nemam pojma hoće li to raditi na tvojem. Guglaj :-)

I važna napomena - BMS se smije resetirati samo za novi aku!

OK, prema infu s raznih foruma, OK je reset za aku star do 1, max 1,5 godinu.

To je bio slučaj kod mene, jer je prijašnji vlasnik stavio novi aku prije 1,5 god, a nije resetirao BMS, pa sam često imao false Low battery, jer je BMS mislio da je novi aku star 9 god. pa ga je tretirao tako (pogrešno)...

Nakon reseta problem nestao.
Ovo sam napravio po stavkama od 1. do 4. i na kraju mi je ikonica akumulatora zablinkala 3 puta. Možem li sada smatrati da sam uspješno resetirao BMS?


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 16 postova ]  Stranica 1 2 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan