Prije nesto vise od 5 godina kupio sam Volvo V70 D5 2004. sa nesto malo preko 406k km na satu, automatik. Nikakvih problema za 80k km koliko sam ja presao sa njim. Da li je mijenjan mjenjac od strane prethodnih vlasnika, ne znam (moguce). Poenta je da sve zavisi kako je auto odrzavan od bivseg/bivsih vlasnika. Ja sam konkretno moj V70 uvezao iz CH i ne kajem se ni jednog dana sto sam kupio auto sa toliko predjenih km. Auto me i dan danas sluzi fantasticno, bez ikakvih problema. Jeste, istina, imao sam problem sa displejom bord kompjutera (nestao ispis), ali sam uspjesno rijesio bez po' muke. Naravno da sam odmah po kupovini zamjenio ulje u mjenjacu i uzivam u svakom predjenom km i dalje.
Prosle godine sam kupio XC70 D5 2007. (ph2 poslednja serija), automatik. Uvezao ga iz Svedske od naseg covjeka koji mi ga je dovezao u dvoriste (nisam bio u obavezi da ga kupim ako mi se ne svidi). Kupljen sa 312k km, ja za nepunu godinu presao sa njim nesto manje od 14k km bez ikakve, ali ikakve greske. I opet mi nije zao sto je auto toliko presao jer je to prava km, a i odrzavan je kako treba. Nedugo nakon kupovine zamjenio sam ulje u mjenjacu, prednjem reduktoru (bevel gear). Ostalo mi je da promjenim ulje u Haldexu i zadnjem diff (i to ce se rijesiti kroz koji dan). Da sam slusao price po forumima i iskustva ljudi koji su vozili krseve od kola, nikad ne bi kupio XC70. Bevel gear kazu da je problematican. Po meni ne moze da crkne osim u slucaju ako ostane bez ulja i zariba, jer je cista mehanika. Kazu problem sa Aisin mjenjacima... Nisu mjenjaci problem, problem je sto je Volvo rekao da se ulje ne mjenja, sto je nebulozno. Drugo, nacin voznje itekako utice na mjenjac. Evo malog poredjenja izmedju V70 koji ima 5 brzina i XC koji ima 6 brzina (nebitno ali eto da napomenem): V70 krece iz nule kao blesav, startan je, jednostavno nije ti ga zao da ga gazis, dok XC70 je potpuno drugaciji. Iz nule ga ne treba gaziti sa punim gasom, jer su mu po meni prve 2 brzine nekako dugacke (vjerovatno jer je AWD) i previse urla kad mu se doda veliki gas, ali kad usalta trecu brzinu moze se ganjati dokle te volja jer onda cupa kako hoces. Znaci, ako gazis XC uvijek kada kreces, nista nece dugo izdrazti, niti mjenjac, niti Haldex...
Zakljucak je da dosta ali dosta ljudi stedi na odrzavanju auta i ugradjuje djelove koje stigne. Takodje problem su i nestrucni majstori koji vole da petaljaju oko svega i svacega i znaju sve marke auta da rade. Tako je kod mene u CG, a vjerovatno i kod vas u HR. Slazem se da su prve serije kod nekih modela Volva imale nedopustive propuste, ali jbg. Licno sam fan Volva i XC mi je cetvrti Volvo u porodici, nisam pristrastan, ali kako je Volvo imao problema tako i svi drugi. Kod nekih ovo-kod nekih ono.
_________________ Volvo 744 TDIC SOLD, 1989. ; 1997. - 2000.
Volvo 855 GLT + LPG Estate SOLD, 1996. ; 1998. - 2020.
Volvo V70 D5 SOLD, 2004. ; 2013. - 2021.
Volvo XC70 D5 SOLD, 2007. ; 2017. - 2021.
Nissan Pathfinder 2.5 dCi DRIVING, 2007. ; 2019. -
Volvo XC70 D5 DRIVING, 2015. ; 2021. -
Zadnja izmjena: urosm, dana/u ned ruj 23, 2018 5:27 pm, ukupno mijenjano 2 puta.
|