Imam problem sa ubacivanjem rikverc i 1 ili 2 brzinu dok se auto ne krece:
Kada hocu ubaciti u rikverc, ako sam do tada auto vozio, zaustavio, i hocu to uciniti jako polako i pazljivo, (ili brzo, ili sa pustanjem i pritiskom kuplunga itd.) desice se previse jako krcanje zupcanika i ubacivanje "na silu". Motor radi na normalnom / niskom broju obrtaja. Osecaj na kuplungu je potpuno normalan tj. u voznji nema nikakvih problema kod promene brzina, nema proklizavanja, ili preranog angazovanja lamele nakon promene brzina. Hod i otpor pedale su normalni, ne postoji nista sto bi omelo kretanje pedale pa da ona, recimo, ne stigne dokle treba pre nego sto se vrsi ubacivanje u brzinu.
Kada hocu krenuti iz prve brzine, iz mesta, moram upotrebiti veliku (jako veliku) silu da "uguram" menjac u prvu brzinu. Ako hocu prvo krenuti ka drugoj da bi ubacio u prvu, isto se desava i u pokusaju ubacivanja u 2. brzinu: nece da udje. Najveci uspeh imam ako pokusam ubaciti u 3. brzinu, pa nakon toga odmah u 1., ali i tada sa velikim otporom. U 3. brzinu ce uci sa manje otpora kada auto stoji, tako reci normalno.
Ako ugasim motor, upalim ga i bez neke ogromne zurbe da ubacim u rikverc, ali to uradim odmah nakon sto sam upalio motor, menjac udje u rikverc bez problema. Auto krece bez drhtanja kuplunga i sve brzine se menjaju savrseno kada je u pokretu.
Sta se tu desava? Zasto kuplung ne odvoji a izgleda kao da je sve u redu? Zasto posle u voznji nema nikakvih problema?
Nisam ni najsrecniji sa angazovanjem overdrajva, ali recimo da je to u redu (osetim mali udar ili neznatno proklizavanje). Da li trebam / da li je bolje, kod angazovanja overdrajva pritisnuti kuplung? Koje ulje ide u taj menjac? Da li overdrajv ima posebno ulje ili je to sve u istom kucistu?
Nisam veliki ljubitelj klasicnih menjaca na ovim Volvoima (zbog loseg odrzavanja uglavnom svi su losi ovde, pa treba previse ulagati da to bude kako treba, a i tada vise niko ne zna raditi na ovim autima, pa moras sam, a to je malo preveliki zahvat..).
Evo besmislen video:
http://youtu.be/Gf8wDlTdAhQ
Popravka cevcice je uradjena Bison epoksi lepkom (Epoksi Metal nakon formiranja "bazena" oko trulih cevi, nakon toga Epoxi Combi Pro koji je tecniji, da ispuni eventualne supljine koje su zaostale). Prethodno mehanicko ciscenje, pranje sa sprejom za ciscenje kocnica i izduvavanje prasine kompresorom. Zamena plovka sa pumpom i cevima bila bi preskupa i nepotrebna, obzirom da sve radi dobro, ukljucujuci i instrument za nivo goriva, koji je cesto problematican kod ovih modela tj. ne radi ili radi povremeno zbog problema sa kontaktima ili mehanickog problema u samom instrumentu)) Na zalost, nemam fotografiju nakon zavrsetka radova, gde bi se videlo da je sve sto potencijalno moze biti u problemu zaliveno epoksijem. Ovakva popravka ne ometa zamenu plovka ako bude bilo potrebno nekada, nakon 100 godina.