Loris, pod klapnom si mislio na wastegate, klapnu čija je uloga da preusmjeri izduvne gasove mimo turbine i time smanji obrtaje turbine, čime se smanjuje i tlak koji stvara na kompresorskom dijelu. Ovo je skraćena verzija, stvarno nemam vremena i živaca za cijelo predavanje, da te zanimalo našao bi na internetu, ima super članaka i videa na jutjubu.
Elem, kad je klapna otvorena do kraja, nemaš tlaka, ili kako bi laici rekli "turbina je isključena" - iako je turbina uvijek "uključena", samo što na tvom motoru od tih 2100 o/min stvara koristan tlak.
Sama klapna se rijetko "pokvari", međutim zna ti vakumski aktuator koji izgleda ovako:
http://www.turbosmart.com.au/wp-content ... turbo2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
(ova "gljiva" sa štangicom je aktuator.)
...zaglaviti i onda klapna ostaje otvorena. Aktuator se ne popravlja, kupi se drugi u servisu turbina, a ispravnost mu možeš provjeriti tako što ćeš u ulazno crijevo puhnuti zrak pod tlakom od recimo 1bar - ako se štangica ne pomjera nikako ili jako malo, crkao je.