Dakle, pozdrav svima, evo nakon dugo vremena tu sam opet. I znam da sam dosadan sa ovim i da je u jednom ranijem postu dosta napisano, ali zamolio bih ako neko moze da u par recenica objasni sta su glavne komponente ( G2 LPG) sistema (Vialle typ D pise na verdamperu u motoru), ne bi li shvatio ima li smisla da se zezam sa ovim ili da bacim auto:
U voznji mi je kod prebacivanja sa benzina na LPG prestao da radi LPG. Tome je prethodilo to sto je na semaforu broj obrtaja ostajao veliki na leru - 1.300, sto me jako iznerviralo i ja sam pomislio da ima smisla promeniti gorivo da vidim sta ce da se desi. Nije se desilo nista, odnosno promena je bila kao i uvek, bez problema, broj obrtaja kod rada motora na benzin je bio ekstremno mali, samo sto se ne ugasi (tako je inace, ima problema sa ventilom za kontrolu broja obrtaja na leru kad radi na benzin), promenim odatle na gas, poveca se broj obrtaja na normalnih 700-800, dodam gas (sve u mestu na semaforu) opet ostane na 1300, krenem i promenim u voznji par puta, kad - kod te jedne promene sa benzina na LPG prestade da radi LPG.
Cujem pozadi isti zvuk kao i uvek kad se ukljuci LPG, ali motor se odmah ugasi.
Proverio sam oba elektromagnetna ventila, pre i na samom LPG verdamperu ili kako li se to vec zove u motoru, oba ventila su ispravna - kad se spoje na 12 v cuje se da privuku kotvu, ali kad se u radu motora na benzin promeni sa benzina na LPG, oba ta ventila ne rade - ne dobijaju napon. Unutra u kabini sve izgleda ok, sijalicica se promeni sa crvenog (benzin) na zeleno (LPG), kompjuter pamti koje je gorivo bilo zadnje, automatski menja sa benzina na LPG posle paljenja motora, ali nista od LPG-a.
Bio sam odmah otisao kod specijaliste za LPG koji postoji u blizini tog mesta gde je LPG otkazao, pomislim, mozda dok je jos frisko moci ce nesto da se proveri lakse nego kasnije, ali taj mi je rekao da nije nikada video tako komplikovan sistem (budala, iako je sistem cudan, ima ga opisanog na jednom drugom postu ovde) i da se nikako ne isplati sa time bilo sta raditi, jer samo dijagnostika a kamo li popravka, bi presla vrednost auta.
Pomislio sam da sam mozda zbog prebrze promene sa benzina na LPG pa opet na benzin izazvao neki problem u kompjuteru, indukcija, samoindukcija stagod. Da li je to moguce?
Ako bi se pokazalo da je kompjuter ispravan, da li moze neko da mi kaze kako ta 2 elektromagnenta ventila dobijaju napon, da li postoji u motoru relej ili solenoidi tih ventila dobijaju napon direktno od kompjutera bez neke mehanicke sklopke?
Dugi je jednom naveo da jedan relej koji je zakacen sa strane gde je taj verdamper i sve ostalo sto ima veze sa LPG, na unutrasnjoj ivici krila, ima tu svrhu da "ukljucuje" LPG - ovaj lokalni LPG specijalista tvrdi da taj relej nema veze sa LPG (a nije znao cemu taj relej tamo sluzi).
To cu sutra pokusati sam da proverim, danas nisam imao vremena, ali cisto teoretski, dakle, ako elektromagnetni ventil pozadi kod rezevoara za LPG radi (cujem ga), pokusaj promene sa benzina na LPG izgleda kao da se odvija normalno (crvena sijalicica predje u zelenu, cujem "puf"' od pozadi), a oba prednja ventila ne dobijaju napon - da li treba sumnjati na kompjuter, sto kaze specijalista, ili je Dugi u pravu, da postoji relej koji zapravo daje struju za te ventile?
Mislim da cu spojiti oba moja prednja ventila na 12 V nekako u trenutku same promene sa benzina na LPG, valjda nece nista eksplodirati?
Sta se desava pozadi u rezervoaru kod ukljucenja LPG sistema - kako to LPG gorivo izgleda u rezervoaru, sta ga gura napred prema motoru itd, nemam pojma o LPG kako tacno to sve radi glede pritisaka i tecnih i gasovitih stanja...
Hvala unapred!
