Vidim da sam na ovo zaboravio odgovoriti – plinski injektori su očišćeni, motor sada radi mirno i ne osjeti se nikakva razlika između plina i benzina.
Usput, evo i kratki rezime moga iskustva s plinskom instalacijom.
Prije 11 mjeseci naš kućni doktor iz Jaske (a tko bi drugi

) ugradio mi je plinsku instalaciju Stag 300. Ugrađena je rabljena instalacija i to je bio moj izbor (Nenad nema ništa s tim, on je pošteno ponudio i novu), jer smatram da nema smisla na stari auto stavljati novu instalaciju koja vrijedi 50% vozila. Od tada sam prešao oko 8.500 km.
U početku je potrošnja bila prilično velika, u gradu čak 18-19 litara (2-3 puta sam bio na podešavanju plinske mape), zatim je motor nakon prebacivanja s benzina na plin počeo neravnomjerno raditi i čak se znao ugasiti (servisiran je isparivač i zamijenjena je membrana). Sve ovo (uključujući i čišćenje injektora) odradili su dečki u firmi Auto Tim Split, korektni su. Također su zamijenili par napuklih plinskih cijevi (ispred i iza filtera plina) i nešto petljali oko ventila na boci, jer je tu puštalo plin.
Nakon što sam (u hladnom siječnju) počeo voziti na plin, na vrhu šipke pojavila se uljna emulzija – relacije, način vožnje i ulje Shell Helix Ultra 5w40 ostali su isti kao i prije. Kako je s toplim vremenom emulzija nestala sama od sebe (na čepu je nikad nije ni bilo), pretpostavljam da je to bila stvar zime, vlage i kratkih relacija i da će se vratiti s prvim hladnim danima. Doduše, u međuvremenu sam stavio novu gumicu (dihtung) na šipki, pa možda…
Check engine nikakvim podešavanjem nisam uspio ugasiti (katalizator?), pa me je spasilo kad je žaruljica pregorila i o njoj više ne razmišljam.
Svjećice su ostale original (što god to značilo) Volvo, imaju oko 15.000 km i s njima nisam imao problema. Dečki u Auto Timu tvrde da one „specijalne plinske“ svjećice često znaju biti uzrok problema.
Nedavno sam izmjerio kompresiju, bila je u rasponu od 12 do 14 (motor ima skoro 300 tisuća km).
Nakon svega navedenog motor radi mirno, u gradu troši oko 17 litara, a na otvorenoj cesti lagane vožnje malo iznad 10 litara. To je 10-15% više od potrošnje benzina, pa se ne zamaram razmišljanjem o tome može li još manje, jer mi je i ovo financijski povoljno. A pretpostavljam da motoru veću štetu može napraviti siromašna, nego bogata smjesa.
Kako sam ugradio rabljenu plinsku instalaciju, sve radove koje sam imao smatram redovnim održavanjem, pa ni tu nemam nekih primjedbi.
Sve u svemu, dobio sam otprilike ono što sam očekivao
