Pod FIAT-om je Lancia osvojila i "poneka" prva mjesta u relijus modelom Delta, ak se ne varam , koji je je bio brat blizanac FIAT-u Ritmo. Na stranu tehničke razlike.
Meni se čini da ni oni sami u FIAT-u nisu znali što bi s Lanciom. Lancia je od početaka bila luksuzan auto koji je bio i pionir u tehnološkim rješenjima ali i natjecateljski. Kad ju je FIAT kupio početkom 70-ih, pokušali su nastaviti tako s Betom i Stratosom a kasnije su napravili i nezaboravnu Deltu. Istina bila je tu i Thema i kasnije Kappa kao luksuzne limuzine ali svi koji su mlađi od 50g. danas pamte Lanciu po Delti i njezinim reli uspjesima a nitko po ova dva luksuzna modela i njihovim tehničkim rješenjima (kojih nije bilo punio i nisu bila revolucionarna). Dakle uspjelo im je luksuznu firmu okrenuti na sportsku. Samo je problem što je Alfa Romeu, također u vlasništvu FIAT-a već imao sportski pedigre. Pa se nakon Delte opet krenulo graditi Lanciu kao luksuzni brand, samo malo nedorečeno i malo premalo luksuzno da bi se neko tko je do sada vozi njemački trolist okrenuo k Lanci. Dakle FIAT je s Lanciom šetao lijevo-desno i upropastio brend pa ju sad nažalost svo znaju kao luksuzniji FIAT.
Malo o povijest Lancije i tehničkim inovacijama možete naći
ovdje