Moj otac ima isti automatski mjenjač kao i ti. Normalno da sam ga isprobao (auto, ne samo mjenjač) i ono što sam zaključio je da je Geartronic automtski mjenjač puno bolji izbor za nekoga tko voli sam odlučivati o prebacivanju brzina. Iako je po meni, što se tiće užitka u vožnji, najbolja dobra stara getriba i ručni rad
1.
Dakle Kick-down radi na tvojoj automatskoj getribi tako da kad stisneš "gas do daske" ne mjenja u višu brzinu dok igla obrtomjera ne dođe do crvenog polja. I ni milisekunde prije ako držiš nogu do poda. Čim malo popustiš gas to je getribi znak da više nije u Kick-down modu i onda o prebacivanju odlučuje driwe način prebacivanja koji je malo kompliciraniji po pitanju trenutka prebacivanja a ta njegova odluka uključuje nekoliko parametara kao što su: položaj papučice gasa, brzina, okretaji motora, okretni moment...... Dakle da skratim. U Kick-down modu elekronici se živo fučka za okretni moment, jedino ju interesira crveno polje. Zato je po meni Geartronic puno bolji jer imaš mode u kojem elektronika odlučuje kad će promjeniti brzinu ako ti se vozi ležerno i svejedno ti je u kojoj si brzini i mod kad ti to odlučuješ i kad ti je to važno. Ali to sad tu ionako nije bitno kad ti nemaš takvu getribu.
2
Dakle pozicije mjenjača 4, 3 i L su predviđene da "zaključaju" getribu u pojedinoj brzini. Čemu to služi i kad da to upotrijebim? Upravo kad si i mislio, kada treba kočiti motorom na nizbrdici, kada se penješ zavojitom cestom u kojoj ti je dovoljna 3 ili 4 brzina (da elektonika stalno ne prebacuje u višu brzinu bez veze i da na izlasku iz serpentine ne završiš u 4 stupnju na 800 okretaja), kada treba krenuti po snjegu ili klizavoj podlozi. Ali o svemu tome bi trebao moći pročitati i u tvojem manualu za auto. Ako želiš skeniram ti o tome malo više iz manuala od starog. Mislim da je na taljanskom, al ak treba prevedime ti
3
Pri usporavanju predpostavljam da si mislio na ručicu u položaju D. Taj položaj ne služi za usporavanje i u njemu elektronika sama odlučuje o prebacivanju brzine i kod usporavanja. Nema ti druge nego kočiti kočnicama. Diskovi i pakne ionake ne traju vječno i ne koštaju bogatsvo
N položaj je izmišljen upravo zato da kad stojiš na semaforu ne moraš držati stalno stisnutu nožnu kočnicu. Jer ti se lako može desiti da ti koncetracija popusti i auto sam lagano krene. Prebacivanje iz D u N i obrnuto obavlja se bez stiskanja gumba na mjenjaču što olakšava uporabu. Možeš i nešto ranije nego što potpuno staneš staviti mjenjač u N položaj.
Što se ulja tiće, nisam siguran za interval promjene, tu bu ti puno korisniji KIKIR6. Ali jedno je sigurno, ono je JAKO važno u automatskom mjenjaču i ako ga sad promjeniš nečeš napraviti nikakvu štetu. Dapaće.