Sada je: čet lip 19, 2025 2:13 am.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. S40 1.8, 96g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 55 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4
Autor/ica Poruka
 Naslov:
PostPostano: sri lis 03, 2007 11:03 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Citat:
To znaci da ti tocis izooktan(C8H18). Naravno sala! :D
Inace po definiciji, ako imas vise oktana, ne znaci da ces dobiti vise snage. Gorivo sa vise oktana omogucava, samo i iskljucivo, veliku vjerojatnost da ce ti svjecica i samo svjecica zapaliti smjesu u cilindru. Inace se visokooktanska goriva koriste u strojevima pred koje su postavljeni veci zahtjevi, za vozila koja vozimo po cestama 95 oktana je savim dovoljno.
Nadalje visokooktanska goriva po svojoj tehnologiji prerade su tzv. premium goriva, a to znaci da su prosla kroz vise vaza rafiniranja i imaju vise aditiva.
Dehinicija oktanskog broja:
Oktanski broj (ili vrijednost) goriva je mjera njegovog svojstva da se odupire zapaljenju pod pritiskom.
Prema tome, auto ce raditi mirnije i elektronika nece registrirati knocking efect, koji se registrira preko knocking senzora(piezo element, nije bitna kontsrukcija sada). Dakle veza izmedju oktanskog broja i snage nema veze.
Malo o snazi, energija po jedinic vremena, sto u nasem slucaju znaci da ce se osloboditi vise energije u istoj jedinici vremena. Posto motori ipak po samoj konstrukciji nisu toliko savrseni(idealan fizicki model), veliki dio energije se pretvara u toplinu, po tome znaci da ako stavite gorivo visoke oktanske vrijednosti vas motor ce se puno vise grijat, GLUPOST.
Jao jao, jaoooooooooooooooooooooooooooo, jel' moram dalje pisat :lol: ?

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lis 03, 2007 11:27 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned tra 22, 2007 9:34 pm
Postovi: 4136
Vozi: V70R
Lokacija: Zagreb
Citat:
To znaci da ti tocis izooktan(C8H18). Naravno sala! :D
Inace po definiciji, ako imas vise oktana, ne znaci da ces dobiti vise snage. Gorivo sa vise oktana omogucava, samo i iskljucivo, veliku vjerojatnost da ce ti svjecica i samo svjecica zapaliti smjesu u cilindru. Inace se visokooktanska goriva koriste u strojevima pred koje su postavljeni veci zahtjevi, za vozila koja vozimo po cestama 95 oktana je savim dovoljno.
Nadalje visokooktanska goriva po svojoj tehnologiji prerade su tzv. premium goriva, a to znaci da su prosla kroz vise vaza rafiniranja i imaju vise aditiva.
Dehinicija oktanskog broja:
Oktanski broj (ili vrijednost) goriva je mjera njegovog svojstva da se odupire zapaljenju pod pritiskom.
Prema tome, auto ce raditi mirnije i elektronika nece registrirati knocking efect, koji se registrira preko knocking senzora(piezo element, nije bitna kontsrukcija sada). Dakle veza izmedju oktanskog broja i snage nema veze.
Malo o snazi, energija po jedinic vremena, sto u nasem slucaju znaci da ce se osloboditi vise energije u istoj jedinici vremena. Posto motori ipak po samoj konstrukciji nisu toliko savrseni(idealan fizicki model), veliki dio energije se pretvara u toplinu, po tome znaci da ako stavite gorivo visoke oktanske vrijednosti vas motor ce se puno vise grijat, GLUPOST.
Mislim da ti piše u svakoj knjižici od Volva, barem je tako u knjžici od Volva mog starog V70 iz 2005, koliko snage razvija auto s pojedinom vrstom goriva. Dakle razlike postoje i osjete se. I sam si rekao da na manje oktanskom gorivu knocking sensor će raditi. A što? Pa na vršnim opterečenjima (dakle visokim okretajima motora i visokim tlakovima u cilindrima) kada i dolazi najviše do nekontrolirang samozapaljenja smjese elektronika radi jedino što može, smanjuje snagu motora na način da smanjuje količinu goriva koje se ubrizgava u cilinde i prilagođava točku paljenje. A to znaći manje snage.

_________________
V70R 299 HP 7/2013 -
V70 2.4 170HP 12/2011 - 7/2013
V40D 115HP 11/2004 - 12/2011


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lis 03, 2007 11:30 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 7:35 pm
Postovi: 2877
Vozi: Audi A4 8W
Lokacija: zagreb/graz
rooni rooni i ti ga bubnesh pa ostanesh zhiv :lol: :lol: :lol:

_________________
Essixtypowa
slika
MOJ AUTO JE ALKOHOLIČAR!!


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lis 03, 2007 11:33 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Citat:
To znaci da ti tocis izooktan(C8H18). Naravno sala! :D
Inace po definiciji, ako imas vise oktana, ne znaci da ces dobiti vise snage. Gorivo sa vise oktana omogucava, samo i iskljucivo, veliku vjerojatnost da ce ti svjecica i samo svjecica zapaliti smjesu u cilindru. Inace se visokooktanska goriva koriste u strojevima pred koje su postavljeni veci zahtjevi, za vozila koja vozimo po cestama 95 oktana je savim dovoljno.
Nadalje visokooktanska goriva po svojoj tehnologiji prerade su tzv. premium goriva, a to znaci da su prosla kroz vise vaza rafiniranja i imaju vise aditiva.
Dehinicija oktanskog broja:
Oktanski broj (ili vrijednost) goriva je mjera njegovog svojstva da se odupire zapaljenju pod pritiskom.
Prema tome, auto ce raditi mirnije i elektronika nece registrirati knocking efect, koji se registrira preko knocking senzora(piezo element, nije bitna kontsrukcija sada). Dakle veza izmedju oktanskog broja i snage nema veze.
Malo o snazi, energija po jedinic vremena, sto u nasem slucaju znaci da ce se osloboditi vise energije u istoj jedinici vremena. Posto motori ipak po samoj konstrukciji nisu toliko savrseni(idealan fizicki model), veliki dio energije se pretvara u toplinu, po tome znaci da ako stavite gorivo visoke oktanske vrijednosti vas motor ce se puno vise grijat, GLUPOST.
Točno je da gorivom veće oktanske vrijednosti nećeš dobiti više snage, ali ono što je bitnije takvim gorivom ćeš manje izgubiti snage. Naime, kada ECU "osjeti" knock, počinje proces retardiranja paljenja, a time se zapravo smanjuje snaga. Ukoliko se dogodi retardiranje u velikoj mjeri, te bude dugtrajnijeg karaktera, neminovno se povećava EGT (temperatura ispušnih plinova), a ta ti pak rastopi ventil, klip... "Strojevi pred kojima su postavljeni veći zahtjevi", baš u tu kategoriju upravo spadaju turbo motori, ako nisi primjetio, o njima se i vrti cijeli ovaj topic. Ako je 95 oktana sasvim dovoljno, zašto na poklopcu rezervoara mog S40 stoji masnim i velikim slovima RON98?

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lis 03, 2007 11:49 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 1:39 pm
Postovi: 732
Vozi: Volvo 850 2.0 GLT
Lokacija: Karlovac
Citat:
Točno je da gorivom veće oktanske vrijednosti nećeš dobiti više snage, ali ono što je bitnije takvim gorivom ćeš manje izgubiti snage. Naime, kada ECU "osjeti" knock, počinje proces retardiranja paljenja, a time se zapravo smanjuje snaga. Ukoliko se dogodi retardiranje u velikoj mjeri, te bude dugtrajnijeg karaktera, neminovno se povećava EGT (temperatura ispušnih plinova), a ta ti pak rastopi ventil, klip... "Strojevi pred kojima su postavljeni veći zahtjevi", baš u tu kategoriju upravo spadaju turbo motori, ako nisi primjetio, o njima se i vrti cijeli ovaj topic. Ako je 95 oktana sasvim dovoljno, zašto na poklopcu rezervoara mog S40 stoji masnim i velikim slovima RON98?
Pise ti RON98 zato sto ti je motor(ako se ne varam T4) napravljen za takva goriva(rad sigurnost proizvodjaca). Vrlo vjerojatno na pravoj 95-icu bi ti isto radio, samo sto je takvo gorivo danasa(pogotovo kod nas)tesko naci.
A sada mi reci kaj sam ja drugacije napisao?
Samo mi potvrdi dali stvarno mislis da ces dobiti vise snage i brzi auto samo ako natocis 98-icu.
Slazem se da ces dobiti mirnij rad motora, pa ce ECU(novija vozila) prema pokazivanju knocking senzora dozvoliti smjesu takvu da ces dobiti malo vise "zraka" na gasu, tj. vjerovat ce gorivu koje si natocio.
Problem kod 98-ice na nekim nasim benzinskim postajama je taj sto se ne pazi na kvalitetu goriva, pa ti zaprime 95-icu pod 98-icu ili jos gore u sama goriva stavljaju svakakve gluposti da bi se zaradilo na crno.

_________________
Ron@ld

850 GLT 2.0 T(urbo)5


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lis 03, 2007 11:52 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 1:39 pm
Postovi: 732
Vozi: Volvo 850 2.0 GLT
Lokacija: Karlovac
Citat:
Mislim da ti piše u svakoj knjižici od Volva, barem je tako u knjžici od Volva mog starog V70 iz 2005, koliko snage razvija auto s pojedinom vrstom goriva. Dakle razlike postoje i osjete se. I sam si rekao da na manje oktanskom gorivu knocking sensor će raditi. A što? Pa na vršnim opterečenjima (dakle visokim okretajima motora i visokim tlakovima u cilindrima) kada i dolazi najviše do nekontrolirang samozapaljenja smjese elektronika radi jedino što može, smanjuje snagu motora na način da smanjuje količinu goriva koje se ubrizgava u cilinde i prilagođava točku paljenje. A to znaći manje snage.
Da, i gdje to nisam napisao?
Rasprava je krenula o famoznom oktanskom broju, kojeg sam na jednostavan nacin pokusao objasniti!

_________________
Ron@ld

850 GLT 2.0 T(urbo)5


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lis 03, 2007 12:11 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Citat:
Pise ti RON98 zato sto ti je motor(ako se ne varam T4) napravljen za takva goriva(rad sigurnost proizvodjaca). Vrlo vjerojatno na pravoj 95-icu bi ti isto radio, samo sto je takvo gorivo danasa(pogotovo kod nas)tesko naci.
A sada mi reci kaj sam ja drugacije napisao?
Napisao si "za vozila koja vozimo po cestama 95 oktana je savim dovoljno", a svi Volvo stručnjaci misle drugačije. Interesantno :roll:.
Citat:
Samo mi potvrdi dali stvarno mislis da ces dobiti vise snage i brzi auto samo ako natocis 98-icu.
Ne samo da tvrdim, nego ti mogu i dokazati, spremi 300 kn za dyno, napraviti ćemo mjerenja sa jednim, pa sa drugim gorivom i ako sam u krivu, plaćam ti na tih 300kn još 3x toliko.
Citat:
Slazem se da ces dobiti mirnij rad motora, pa ce ECU(novija vozila) prema pokazivanju knocking senzora dozvoliti smjesu takvu da ces dobiti malo vise "zraka" na gasu, tj. vjerovat ce gorivu koje si natocio.
Problem kod 98-ice na nekim nasim benzinskim postajama je taj sto se ne pazi na kvalitetu goriva, pa ti zaprime 95-icu pod 98-icu ili jos gore u sama goriva stavljaju svakakve gluposti da bi se zaradilo na crno.

Baš zbog toga što ni deklariranih 98 oktana to vjerojatno nije, treba točiti što veću deklariranu vrijednost (kod nas 100 oktana).

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lis 03, 2007 12:14 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Citat:
Citat:
Mislim da ti piše u svakoj knjižici od Volva, barem je tako u knjžici od Volva mog starog V70 iz 2005, koliko snage razvija auto s pojedinom vrstom goriva. Dakle razlike postoje i osjete se. I sam si rekao da na manje oktanskom gorivu knocking sensor će raditi. A što? Pa na vršnim opterečenjima (dakle visokim okretajima motora i visokim tlakovima u cilindrima) kada i dolazi najviše do nekontrolirang samozapaljenja smjese elektronika radi jedino što može, smanjuje snagu motora na način da smanjuje količinu goriva koje se ubrizgava u cilinde i prilagođava točku paljenje. A to znaći manje snage.
Da, i gdje to nisam napisao?
Rasprava je krenula o famoznom oktanskom broju, kojeg sam na jednostavan nacin pokusao objasniti!
Pri tome si napisao i neistinu "Dakle veza izmedju oktanskog broja i snage nema veze."

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lis 03, 2007 2:08 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 1:39 pm
Postovi: 732
Vozi: Volvo 850 2.0 GLT
Lokacija: Karlovac
Prepametni ste za mene, napominjem nije ovo moje misljenje, vec sve su napisali puuunooo pametnije od mene!

Ronnie OUT!

_________________
Ron@ld

850 GLT 2.0 T(urbo)5


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri lis 03, 2007 6:20 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub tra 14, 2007 10:04 pm
Postovi: 2535
Vozi: Mazdu 4x4
Citat:
Prepametni ste za mene, napominjem nije ovo moje misljenje, vec sve su napisali puuunooo pametnije od mene!

Ronnie OUT!
e jebo ga ti, pa nisi talijan ;)


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 55 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan