Sada je: ned svi 27, 2018 9:25 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. 940 2.0 91g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 9 postova ] 
Autor/ica Poruka
PostPostano: ned kol 04, 2013 4:03 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Dakle, u pitanju je Volvo 940 karavan (1992) sa elektricnim prozorima na prednjim vratima. Sve radi odlicno, odnosno radilo je odlicno do pre neki dan: pri tome auto nisam vozio nekoliko dana, jer je bilo ekstremno toplo, i koristio sam drugi auto koji ima klima uredjaj. Ovaj Volvo stajao je na ulici i na suncu, sa zatvorenim prozorima.

Krenuo sam jutros negde sa tim autom, vec je bilo jako vruce, otvorim prozore, i ucini mi se da se spustaju sporije nego inace, ali se spuste. Probam da ih podignem, podignu se jako sporo, kao da je napon slab ili kao da ih nesto mehanicki usporava. Ponovo ih spustim, do pola, podignem, jos sporije se dizu, spustim jos jednom i - ne mogu se vise podici. Ako drzim prekidac pritisnut da se podizu, i rukom vucem staklo prema gore, mogu ih nekako zatvoriti, ali moram se potruditi da ih vucem prema gore (ako ne drzim prekidac pritisnut, ne mogu se pomeriti).

Skinuo sam prekidace i oplatu na vozackoj strani, sve izgleda u redu. Proverio sam stanje podizaca i klizaca, sve je u redu, nista nije blokirano. Kabl koji ide iz vrata u karoseriju je u redu, nista nije osteceno. Ispipao sam kutiju sa osiguracima i relejima, nista se ne desava. Posle toga sam ih vise puta spustao, jako sporo se spuste sami od sebe, i podizao iskljucivo uz pomoc ruke. Kada pritisnem prekidac i nista se ne dogodi, nema nikakvih zvukova niti reaguje neka od lampica na instrument tabli (kada spustanje ili dizanje vrsim dok je auto samo na kontaktu; ocekivao bi da makar malo nesto trepne od svih onih sijalicica kada pritisnem prekidac, ako bi bio u pitanju neki mehanicki kvar).

Sta bi to moglo biti i gde da gledam dalje? Mislim da mi se to Volvo sveti sto je bio ostavljen na suncu?


Vrh
   
PostPostano: ned kol 04, 2013 12:17 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon lis 11, 2010 8:09 pm
Postovi: 1927
Lokacija: ploče
da li si podmazao vodilice? ako je sve drugo OK, a bilo je vruce, mozda se mast istopila?


Vrh
   
PostPostano: ned kol 04, 2013 2:28 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet lis 25, 2012 2:18 pm
Postovi: 124
Vozi: 740 16v & 740 td
Lokacija: Beograd
Sveti ti se zbog sunca garant. Svedjanin je to a oni ne vole vrucinu. :lol:
Da ji samo jedan prozor zeza ili svi?

_________________
www.nordicrenegade.com


Vrh
   
PostPostano: ned kol 04, 2013 6:26 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon tra 25, 2011 11:38 pm
Postovi: 1757
Vozi: 740GT VTR Evolution, 760 V6
Lokacija: Banjaluka
Možda je i akumulator malo oslabio, pa nemoj dizati-spuštati na kontaktu već skini oplate vrata, upali auto i dooobro podmaži vodilice sa donje strane, spusti prozor, pa onda podmaži i "vanjske" vodilice- oko okvira stakla, zna i keder malo praviti problem...

To bi trebalo biti to.

Probaj pa javi.

_________________
En Volvo med en åtta, en gammal risig Volvo...
+ 960 x4, 940 x8, 760 x2, 740 x7...
www.nordicrenegade.com
Kvarimo pošten svijet.


Vrh
   
PostPostano: pon kol 05, 2013 3:59 pm 
Offline

Pridružen/a: uto vel 05, 2008 10:30 am
Postovi: 84
Vozi: 945SE,344GL
Lokacija: Zemun, Srbija
Ocisti sigurnosne termo osigurace, u obliku plocica, koje od stajanja mogu povrsinski korodirati i time znatno povecaju otpor prolasku struje pa se ponasa bas kako si opisao.
U svakom motoru ima po jedna plocica. Dovoljno je isprskati nekim konktakt sprejem, prebrisati alkoholom i slicno.
Ta plocica ujedno ima i ulogu zastite od prikljkestenja ruke tj treba da obuzda jacinu motora kada staklo naidje na prepreku. Velicina je oko 4cm u precniku a debljina 2-3mm, tamno sive boje. Najpribliznije izgleda kao kao nekadasnja 5 DEM kovanica.

Druga tipicna problematika oko sporih prozora je da ispadne iz metalne vodjice, osovinice, pa motor gura "ukrivo" sto je jako tesko pa otuda sporo i cak se zaglavi.

Ta metalna osovinica se vidi kada se skinu oplate vrata, i na nekim modelima je pop zakovicom a negde samo mehanickim trenjem uglavljena u ispupcenje na samim vratima gde se kaci motor.

Ovo su bile tipicne zgode kod modela 240 i 740, kasnije je to delimicno izmenjeno pa nisam siguran u tvoje godiste da li je tako. Moje 95 godiste ima izmenjen taj nosac motora i ne moze da ispadne iz lezista ali nemam podatak kada je izvrsena ta promena u konstrukciji.

_________________
945 2.3 SE turbo LPG auto AW71L
340GL LPG


Vrh
   
PostPostano: ned kol 11, 2013 2:57 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
swedishbrick je napisao/la:
Ocisti sigurnosne termo osigurace, u obliku plocica, koje od stajanja mogu povrsinski korodirati i time znatno povecaju otpor prolasku struje pa se ponasa bas kako si opisao.
U svakom motoru ima po jedna plocica. Dovoljno je isprskati nekim konktakt sprejem, prebrisati alkoholom i slicno.
Ta plocica ujedno ima i ulogu zastite od prikljkestenja ruke tj treba da obuzda jacinu motora kada staklo naidje na prepreku. Velicina je oko 4cm u precniku a debljina 2-3mm, tamno sive boje. Najpribliznije izgleda kao kao nekadasnja 5 DEM kovanica.


Hvala svima.

Nisam znao da postoje takve zezancije. Kako je postalo hladnije, motori (oba) su proradili dobro. Sad je opet toplo, i prestali su da rade...

Nisam imao vremena a nadao sam se da ce nastaviti da radi.... pogledacu sada i javiti rezultat kasnije.


Vrh
   
PostPostano: pon kol 12, 2013 1:51 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
Dakle, izgubio sam celo popodne i vece. Motori od prozora ne mogu se skinuti normalnim metodama jer nisu pricvrsceni srafovima nego nitnama. Sve je krajnje nepristupacno i ne znam sta bi se dogodilo i da izbrusim nitne i sva ta skalamerija od motora, vodjica, zupcaste letve, stakla i nosaca motora koji je zanitovan za vrata, upadne unutra.

Razmisljao sam ovako: ako je swedischbrick u pravu oko tih plocica - osiguraca, prosto je neverovatno da obe plocice oksidisu u istom trenutku i da se oba motora ponasaju istovetno. Ili da se nesto dogodilo sto bi mehanicki kocilo kretanje prozora, na obadva? ne znam vise ni da govorim - obadvoja vrata? oboma vratima? ispravite me. Ipak isprskao sam sve WDom, ali nista se nije desilo.

Znaci, problem je u instalaciji. Skinuo sam samo jednu oplatu, onu kod vozaca, i posmatrao prekidace za spustanje prozora.

Postoje 2 potpuno nezavisna prekidaca, sa dva konektora koji im dovode 4 zice, i u motor ulaze 2 zice.

Uz pomoc komada zice koji sam direktno spojio na plus klemu, bez ikakvog osiguraca, i male sijalicice od 5w (mrzelo me da trazim Unimer, imam ih nekoliko ali ne znam gde su) utvrdio sam da 2 zice koje ulaze u motor za podizanje/spustanje prozora mogu biti, svaka, ili plus ili minus 12v, odnosno da motor menja smer tako sto prekidac u jednom pritisnutom polozaju vodi plus na jednu zicu a minus na drugu, a u drugom pritisnutom polozaju promeni se polaritet tih zica. Kad je prekidac nepritisnut, motor nema nikakve veze sa okolinom (ne dobija masu preko vrata, na primer)

Uz pomoc tog istog komada zice utvrdio sam da je problem u plusu koji ne stize kako treba do prekidaca. Utvrdio sam da oba konektora koji provode taj plus kroz kabinu, od kutije sa osiguracima, nisu u problemu, tj da provode struju dobro. Isao sam unazad, od vrata pa kroz kabinu i pratio zicu za koju sam utvrdio da dodnosi plus za prozore: Iglom bih probusio izolaciju i uz pomoc zice koja je isla direktno sa plusa na akumulatoru, zakljucio da je kvar u delu koji ne vidim, izmedju desno od instrument table i kutije sa osiguracima.

Izveo sam plus od radio aparata i direktno ga spojio na zicu zute boje sa crvenom linijom, koja vodi plus 12v prema prekidacima, negde u delu ispod instrument table. Prozori sada rade.

slika
nitne drze nosac prozora
slika

slika

slika

slika

slika
zuta je plus, crna minus 12v
slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika
ovde sam zasekao zicu da vidim ako tu dobije plus, da li ce prozori proraditi
slika
tu sam onda spojio plus 12v od radija (radio i dalje radi)
slika
visak delova - odsekao sam nepotrebne delove instalacije u vozackim vratima.
slika

slika

slika
slika

slika


Vrh
   
PostPostano: pon kol 12, 2013 10:34 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: čet lis 25, 2012 2:18 pm
Postovi: 124
Vozi: 740 16v & 740 td
Lokacija: Beograd
Nemoj da se ljutis ali jezim se kad vidim ovakav vid popravke dodavanjem raznoraznih zica i prekidaca po kolima. Kad je uglavnom lako naci seme na internetu i ispratiti zice po autu i tako resiti prob. Ova sema el podizaca prozora je jako prosta. Evo ti mala pomoc u slikama pa sredi to kako treba a ne budzenjem zice. Ako gde zapne pitaj... ;)

slika
slika

_________________
www.nordicrenegade.com


Vrh
   
PostPostano: uto kol 13, 2013 1:36 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 23, 2009 12:37 pm
Postovi: 238
Lokacija: Den Haag / Holandija
:clap: :clap: Da sam imao semu verovatno bi jos uvek skidao i namestao oplate po kabini :lol:

slazem se potpuno i ne ljutim, i ja se toga grozim, ali na tom je autu vec nema sta nije budzeno i premoscavano i vec par puta je bio na putu za otpad... jos kad bi video da sam to uradio sa telefonskom zicom, i to bas zicom, samo cekam kad ce da pukne taj moj spoj...pravi DIY ali kako ne treba :oops: :oops: a svaka sema (releja) koju sam pokusao ja da neki put pogledam bila bi za neki drugi model... ali ova je stvarno dobra, lepo pise boja za svaku zicu, i odgovara stvarnosti!


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 9 postova ] 

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan Matijaščić