Ako je '87. ili noviji, ako nije jako lupan i loše popravljan, karoseriju zanemari potpuno, male su šanse da je i hrđav gdje, a trul nikako nije.
Kod '86. i starijih, obrati pažnju na uobičajena mjesta gdje auti trule, mada ni oni neće biti groblje kakva u pravilu budu svi Mercedesi, Opeli, Fordovi i VW sličnih godišta.
Unutra znaju biti svakakvi. Uglavnom plastike po vratima i tako to pucaju (kod ranijih serija tabla, kod kasnijih ne), ali sve ti zavisi od prethodnih vlasnika i čuvanja...no, pošto su to 20 i više godina stari auti sa +/- pola milona kilometara i često dvocifrenim brojem prethodnih vlasnika te često korišteni kao "radni auto", možeš pretpostaviti šta ti je očekivati...
Te stvari u boljem stanju nije nemoguće, ali nije ni lako naći. No, opet, stvar je i do tebe - koliko te to zanima, koliko držiš do toga, da li ti je to auto za "premostiti" neki period, "projekt" (i kakav) ili prosto auto za voziti dok...nešto.
A pretpostavljam iz pitanja za potrošnju da je ili ovo prvo ili zadnje što sam nabrojao, pa u biti vjerovatno ne planiraš da se previše brineš zbog tih stvari.
Opreme često imaju dosta i ona, što je najbitnije, radi. A i što ne radi, lako i jeftino/besplatno se popravi i u kućnoj režiji.
Struja voli tu i tamo zezati, no ako gledaš dizela, to ti nije bitno, makar ne radilo ništa, jedna jedina žica sa +-om je dovoljna da vozi do kraja svijeta.
E, sad...mehanika.
Kočnice su dobre, održavanje nije skupo. Kao i amortizeri i ostatak ovjesa. Sve je napravljeno vrlo jednostavno, kvalitetno i da radi.
Diferencijali su skoro-nepoderivi. Mjenjači su isto okej. Ja sam se trudio i trudio da ubijem jedan koji je već odavno bio pri kraju, sad se trudim s drugim i teško ide, ali to je moj auto a on je malo poseban (kao malo posebno dijete), ti sa time ne bi trebao imati problema.
Motor i potrošnja...prvo, ovo što kvas kaže za Leona...uzmi u obzir da je taj auto jedno malo a nesrazmjerno teško (neka me neko ispravi, ali ima barem 1200kg, onoliki autić) đubre sa pod-dimenzioniranim motorom koji stalno moraš gaziti da išao iole normalno - dakle, pedala gasa je digitalna (puštena ili zabijena u pod, nema treće) i motor se stalno i naglo opterećuje, a to je ono što diže potrošnju.
Fabrički D24TIC (TDI ne postoji, TDI je ono što je išlo u 850-ke, to je motor sa direktnim ubrizgavanjem, elektronskom "bošpumpom", dok je ovaj u Ciglama skroz mehanički motor, izveden iz 1.6D-a poznatog iz Golfa 19E "duje".) nije jak, ne puca od snage, nije...ne znam, nije za porediti sa T5 (vidim da ga imaš u potpisu), ali tih 122ks i 235Nm su sasvim pristojni za njegovih 1450-1500kg (zavisno od modela (godišta) i opreme, vagao sam ih) i motor je "momentaš" - kako ide, ide...isto ide prazan i vukući kuću i nekome normalnom nikad neće preći 3000 okretaja (110-130 u 5. na autocesti, inače...dobro sračunat prenos) od nekih 4800rpm koliko se fabrički vrti.
Tako da, kvas je tu u pravu, 6.5-8 litara je prosjek bilo kakve vožnje za normalan D24TIC. Najniže što je moj, otvorene vožnje, postigao, je nekih 6.5l, a po gradu mi troši 10-12...ali kod mene turbo puni ~300% fabričkog, količina ubrizganog goriva je u sličnim odnosima i auto je više u boku i na ~6000rpm nego što nije, tako da je i za te uslove (koje podnosi, na stranu trganje prenosa i u zadnje vrijeme pomoćnog remenja) u kojima moj "živi", potrošnja zbilja niska.
Ono na što trebaš pripaziti kod njih je: potrošnja ulja i vode, a što je često kod njih zbog lošeg-do-nikakvog održavanja i (ne)strčnog rukovanja, te dihtung glave voli propuhati, glava lako zna popucati, karike se znaju pojesti...plus određene konstrukcijske greške samog motora, o kojima "poznavaoci" vole pričati.
U svakom slučaju, ako auto nije ubijen (a 300.000km na satu je pravo vrijeme da to pokaže...ako je sad skroz okej, biće i dalje.), dobra je prilika ako tražiš udoban, prostran i čvrst auto koji nije skup za održavanje i koji zbilja malo trpoši, i u odnosu na ostale karakteristike i "konkurenciju u klasi" (tko mi kaže da 240D troši IKAD manje od 8 litara, nema sve na broju. Zanemarimo ostale eventualne aspekte za pređenje ta dva auta), što generalno - ok, "duja" troši manje, ali tko razmatra 740-ku, vjerojatno ima razlog zašto već nije kupio "duju".
S druge strane, pošto je robustan auto, a ovo Balkan, ljudi imaju tendenciju zaboraviti da im treba održavanje (ono najnormalnije, redovno), a onda nastaju problemi, toliki da je, ukoliko nemaš "velike planove" s tim autom (hint: nešto kao BELA-in 760, pogledaj ga ako već nisi), bolje je zaobići taj konkretan primjerak i tražiti dalje...
Napisao sam puno, pa se nadam da je bar nešto od ovoga i korisno.
_________________ En Volvo med en åtta, en gammal risig Volvo...
Brojno stanje: 960 x6, 940 x12, 780 x1, 760 x5, 740 x12, 360 x1, C10M x1...
www.nordicrenegade.com
Kvarimo pošten svijet.
|