Volvo modeli C30, S40 i V50 s dvolitarskim turbodizelima dostupni su u verzijama s potpuno automatiziranim prijenosom. Novi sustav ima šest brzina, a kao i VW-ov DSG krasi ga dvostruko kvačilo.
Volvo Cars je razvio Powershift prijenos u suradnji s tvrtkom Getrag, partnerom za razvoj mjenjača.
Dolazi s dvostrukim kvačilom koje osigurava udobnost kod mijenjanja brzina, udobnost jednaku onoj kao kod potpuno automatiziranog prenosa, no s performansama koje se očekuju od ručnog mjenjača.
Uz to, Powershift značajno smanjuje potrošnju goriva u usporedbi s običnim automatskim mjenjačem.
Sustav funkcionira na principu dva paralelna ručna mjenjača, njegova dvostruka kvačila funkcioniraju nezavisno jedno od drugoga. Jedno kvačilo nadzire neparne brzine (1., 3., 5. i vožnju unatrag), dok drugi opslužuje ostale (2., 4. i 6.).
Oba kvačila rade alternacijski: dok je jedno u uporabi, drugo je u stanju mirovanja. To znači da dok motor razvija punu snagu i maksimalno ubrzanje u prvoj brzini, druga je u stanju pripravnosti.
Prilikom korištenja druge brzine, treća stoji u pripravnosti, i tako dalje. Ovakav sustav omogućava jednolično ubrzanje, bez smetnji kod dodavanja brzine ili gubitka snage obrtaja, što rezultira ekstremno brzim i savršeno udobnim promjenama brzina, dok se ubrzanje održava izmjenom pozicija mjenjača.
Potrošnja goriva smanjena za osam posto u odnosu na standardne automatske mjenjače. Verzija Powershift sustava, što ga Volvo trenutno lansira, prilagođena je dimenzijama za okretne momente do 450 Nm.
U Volvo modelima C30, S40 i V50, Powershift je prilagođen dvolitarskim, četverocilindarskim turbo-dizelskim motorima koji razvijaju 136 konjskih snaga i 320 N/m okretnog momenta.
_________________ Essixtypowa
MOJ AUTO JE ALKOHOLIČAR!!
|