VOLVO KLUB HRVATSKA
http://www.vkh.hr/forum/

Kupovina serije 7, benzinci
http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=9294
Stranica: 1/5.

Autor/ica:  86markom [ sub pro 01, 2012 1:08 am ]
Naslov:  Kupovina serije 7, benzinci

Danas idem pogledati 760gle vin broja yv1764872l0...
Zakljucujem da se radi o b230ft motoru i e46 transmisiji
Tj 2.3 turbo i 4br+od, ispravite me ako gresim.
Na sta obratiti paznju?

Autor/ica:  650.000km [ sub pro 01, 2012 2:17 am ]
Naslov:  Re: Kupovina serije 7, benzinci

Na kuplung i kardan (centralni lezaj na spoju dva dela kardanske osovine).
Lagano ga ubrzavaj na ravnom i obrati paznju da li negde nakon 30km/h dolazi do nekih cudnih vibracija odozdo koje sa vecom brzinom potpuno nestanu.
Ako si ispod njega cimaj malo rukom kardan i proveri kako se ponasa kuciste tog centralnog lagera.
Za tu probu vibracija zgodno je da je sto vise opterecen auto jer ce se vise manifestovati, ako ima neki problem sa kardanom.
Pipni rub diska kroz felgu ako moze pa procijeni koliko su istroseni.
Vidi da li su na autu originalni kotaci tj. felge 15" ili 16" ali bas od serije 700/900 (ET mora biti 25, ako su neke budzene felge, nema veze ako pise Volvo na njima jer od drugih modela ne moze; to moze uticati na stanje zadnjih poluosovina).
Proveri kako izgleda izduvna grana, prvi cilindar, da li je previse najedena, i kako izgleda pocetak auspuha i generalno izduv.
Pitaj ga koje ulje stavlja u motor i kako cesto ga menja. Da bi turbina dugo zivela, posebno ako se auto vozi kako mu i pripada, treba joj kvalitetno ulje (sinteticko).

Autor/ica:  gizmo [ sub pro 01, 2012 7:08 am ]
Naslov:  Re: Kupovina serije 7, benzinci

Citat:
Na kuplung i kardan (centralni lezaj na spoju dva dela kardanske osovine).
Lagano ga ubrzavaj na ravnom i obrati paznju da li negde nakon 30km/h dolazi do nekih cudnih vibracija odozdo koje sa vecom brzinom potpuno nestanu.
Ako si ispod njega cimaj malo rukom kardan i proveri kako se ponasa kuciste tog centralnog lagera.
Za tu probu vibracija zgodno je da je sto vise opterecen auto jer ce se vise manifestovati, ako ima neki problem sa kardanom.
Pipni rub diska kroz felgu ako moze pa procijeni koliko su istroseni.
Vidi da li su na autu originalni kotaci tj. felge 15" ili 16" ali bas od serije 700/900 (ET mora biti 25, ako su neke budzene felge, nema veze ako pise Volvo na njima jer od drugih modela ne moze; to moze uticati na stanje zadnjih poluosovina).
Proveri kako izgleda izduvna grana, prvi cilindar, da li je previse najedena, i kako izgleda pocetak auspuha i generalno izduv.
Pitaj ga koje ulje stavlja u motor i kako cesto ga menja. Da bi turbina dugo zivela, posebno ako se auto vozi kako mu i pripada, treba joj kvalitetno ulje (sinteticko).
uf da bi reč rekel :clap:

Autor/ica:  86markom [ sub pro 01, 2012 8:46 am ]
Naslov:  Re: Kupovina serije 7, benzinci

Hvala puno, na izuzetno brzom i iscrpnom odgovoru :) Idem danas da gledam, pa cu napisati utiske :D

Autor/ica:  86markom [ sub pro 01, 2012 5:15 pm ]
Naslov:  Re: Kupovina serije 7, benzinci

Covek je odlucio da ipak ne proda auto i zadzi za sebe :cry: pa smo isl ida gledamo jedan 740 B230A motor, ali je taj auto poprilicno "umoran", ne sumnjam da moze on jos dosta, ali previse bi trebalo uloziti... Potraga se nastavlja, tako da se ne iznenadite, ako budem pitao za jos neke informacije :)

Autor/ica:  Turbodiesel [ sub pro 01, 2012 11:22 pm ]
Naslov:  Re: Kupovina serije 7, benzinci

B230A i bila neka ranija godina, na fergazere, i ja to ne bih...

Gledaj FT, ET ili 16v, ako već ne B6304.

M46 je dobra stvar. Samo overdrive traži koji dan navikavanja i pažljivije rukovanje ručicom i sve bude ok.

Ako bi gledao dizela, vidi kako se ponaša hladan, šta dimi, čuju li se dizne, kako vuče...mada radije idi na benzinca, jer dizela ako ne ubodeš dobrog, biće ti veselo, dok su crveni blokovi uglavnom neuništivi.
Uglavnom - jer ljudi se trude pa postignu svašta...

Autor/ica:  86markom [ ned pro 02, 2012 8:22 pm ]
Naslov:  Re: Kupovina serije 7, benzinci

Dizela ne bih, sto se tice turba, pretpostavljam da je odrzavanje skuplje, ali racunam volvo je kvalitet, a danas svako sranjce od auta ima neki turbic...
Da li bezati od K glava, ili to kod Volvoa nije problematicno?
Izvinjavam se na. mozda, dosadnim pitanjima, ali do sada sam imao iskustva samo sa motorom od 1108ccm i karburatorom koji nema niti jednu membranu :)

Autor/ica:  Kole [ ned pro 02, 2012 9:31 pm ]
Naslov:  Re: Kupovina serije 7, benzinci

Citat:
Dizela ne bih, sto se tice turba, pretpostavljam da je odrzavanje skuplje, ali racunam volvo je kvalitet, a danas svako sranjce od auta ima neki turbic...
Da li bezati od K glava, ili to kod Volvoa nije problematicno?
Izvinjavam se na. mozda, dosadnim pitanjima, ali do sada sam imao iskustva samo sa motorom od 1108ccm i karburatorom koji nema niti jednu membranu :)
Treba bezati od K glave posebno ako auto ima obican plin (sa sekventom nije problem). Usled detonacije puca K glava koja je retka tesko se nabavlja i samim tim skupa ko djavo...

Autor/ica:  86markom [ sri pro 05, 2012 5:34 pm ]
Naslov:  Re: Kupovina serije 7, benzinci

Evo danas ceo dan gledali volvoe, na kraju nasli jedan ofucan 740, ali je bila i probna voznja i sve i auto je tehnicki,a i na dizalici u fabrickom stanju, jedina dilema oko kupovine zavisi od vaseg misljenja :D
Motor je b230f, bez plina, nakon merenja kompresije utvrdjeno je:
prvi klip 10.5
drugi klip 11
treci 10
cetvrti 9

Koliko to jos moze da ide lepo bez generalne? Problematicna je ova razlika od 2 bara...
Ili pak nije?

Autor/ica:  Kole [ sri pro 05, 2012 6:23 pm ]
Naslov:  Re: Kupovina serije 7, benzinci

Nije ti to merenje kompresije od velikog znacaja da bi bio siguran kakav je motor. Fabricka knjizica kaze da je idealno 9 sa max odstupanjem od 2bar. Vise ces kod benzinaca ustanoviti kad ga malo pogledas, cujes, provozas nego iz manometra. Ali generalno ti motori su izdrzljivi i preci ce cudo km uz iole normalno odrzavanje pa cak i bez istog...
slika

Autor/ica:  86markom [ sri pro 05, 2012 6:35 pm ]
Naslov:  Re: Kupovina serije 7, benzinci

E to! Hvala na brzom odgovoru. A moze li biti uzrok ove "povecane" kompresije to sto je auto stajao 4god :)

Autor/ica:  Kole [ sri pro 05, 2012 6:50 pm ]
Naslov:  Re: Kupovina serije 7, benzinci

Svasta nesto moze biti uzrok u odstupanju kompresije ali nije to bas toliko bitno... Moze taj motor preci jos koliko oces ako lepo zvuci, ne duva i dimi nesto preterano...

Autor/ica:  dugi [ sri pro 05, 2012 7:53 pm ]
Naslov:  Re: Kupovina serije 7, benzinci

S tim motorom zbilja nebi trebalo biti nekih problema uz minimalno održavanje. Ja mu već 12 godina vadim mast i tjeram ga ko bog grešnu dušu i još ne pokazuje znakove zamora. Od tih 12 godina nutra je plin na žgance 11 godina i ni sa tim nema nikakvih problema. I vjeruj mi zbilja ga ne štedim ,do sada je prošao preko 400 tkm ,a od te brojke ja sam napravil oko 250 tkm.

Autor/ica:  Turbodiesel [ čet pro 06, 2012 1:06 am ]
Naslov:  Re: Kupovina serije 7, benzinci

Još jedan sa B230FB sa (vjerovatno) preko 400.000km, tj. 392.000 po satu, doduše od toga nekih 1500km kod mene.

Stajao dvije godine.

Iz svega što sam vidio, ne može ga se ubiti, preporuka.

Autor/ica:  swedishbrick [ pet pro 07, 2012 12:25 am ]
Naslov:  Re: Kupovina serije 7, benzinci

Motor sa K jet zaboravi, ionako ne moze sekvent uz K glavu sto jos dodatno pogorsava.
Izmerena kompresija vise odgovara motoru koji je na kraju karijere, tipicno treba da bude na dobrom Volvo motoru tog tipa 12-15 bara sa ne vise od 0,5 bara razlike, u prvih 300.000km.

Tako velika razlika koja je izmerena ukazuje da treba dobro pregledati stanje motora, moze biti i da ventili nemaju pravilan zazor. Retko se desava na tim motorima da se pohaba klipni sklop.

Gumeni nosac centralnog lezaja kardana se moze odvojeno zameniti, Meyle nudi odlicnu alternativu, i to je tipicna osobina da se ta guma tokom vremena toliko razmeksa da ceo lezak kao da pliva.
Oseti se pod rukom lako kada se prodrma kardan.

Turbina nije problem na B230FT uz uslov da je vrsena zamena ulja.

Kao sto je receno, hoce na prvom cilindru izduvne grane da strada dihtung ili cak i sama grana (neposredno do vodene pumpe).
Proveriti i gumena creva ispod filtera ulja, za medjuhladnjak ulja, to im je tipicno boljka ali se vrlo lako i jeftino zameni.

Na dizel zaboravi, daleko je ispod benzinca po svim parametrima bilo atmo dizel prema atmo benzincu bilo turbo dizel prema turbo benzincu.

Ja bih zaobisao i 3litarski motor zbog bitno vise cene odrzavanja a i redak je u ovim krajevima. Pri tome ne pruza mnogo vise od turbo benzinca u perfomansama osim sto je mnogo ugladjeniji u radu i dosta moderniji.

Takodje bih zaobisao i 16V motore, pogotovu prve serije pre redizajna.

Gledaj da je primerak dobar limarijski i enterijer jer je to skupo za popraviti, dok je mehanika puno jednostavnija i lakse je nabaviti delove.

Stranica: 1/5. Vremenska zona: UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/