VOLVO KLUB HRVATSKA
http://www.vkh.hr/forum/

Ulje u S60 2.4 140 KS
http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=545
Stranica: 1/5.

Autor/ica:  adajic [ pet kol 03, 2007 10:34 pm ]
Naslov:  Ulje u S60 2.4 140 KS

Pozdrav svima.

Zanima me koje ulje da stavim u meni novi S60? Slijedi izmjena za 2000 km i ne znam koje ulje staviti.

Hvala!

Autor/ica:  KIKIR6 [ pet kol 03, 2007 10:57 pm ]
Naslov:  Re: Ulje u S60 2.4 140 KS

Citat:
Pozdrav svima.

Zanima me koje ulje da stavim u meni novi S60? Slijedi izmjena za 2000 km i ne znam koje ulje staviti.

Hvala!


Imaš naprijed kad otvoriš haubu na veznom limu naljepnicu sa gradacijom ulja koja ide u tvoj auto i koji ACEA standard mora biti , ako ne nađeš javi pa ti sutra pogledam točno po Volvo tablici

Volvo preporuča Castrol

Autor/ica:  adajic [ sub kol 04, 2007 10:54 am ]
Naslov: 

Hvala na informaciji.

Do sada sam u Audia stavljao Castrol Magnatec 10w 40 tako da ću onda nastavljati i u Volvu s tim uljem.

Pozdrav

Autor/ica:  KIKIR6 [ ned kol 05, 2007 7:01 pm ]
Naslov: 

OK,

Ali moraš staviti 0W-30 ACEA A5/B5

Autor/ica:  adajic [ ned kol 05, 2007 11:34 pm ]
Naslov: 

Pretpostavljam da pričamo o ovom ulju:

SLX LONG LIFE 0W30 ?

Izmjena je 20.000 km ?

Autor/ica:  KIKIR6 [ pon kol 06, 2007 10:23 am ]
Naslov: 

Citat:
Pretpostavljam da pričamo o ovom ulju:

SLX LONG LIFE 0W30 ?

Izmjena je 20.000 km ?

Da to je to ulje samo što ima više vrsti tog ulja pa traži da ima ACEA A5/B5 standard

Da izmjena je na 20000 km

Autor/ica:  Messiah [ pon kol 06, 2007 10:32 am ]
Naslov: 

a kaj se dogodi ako ne staviš baš ulje tog tipa?? tj. tih oznaka

Autor/ica:  ruka [ pon kol 06, 2007 12:41 pm ]
Naslov: 

Citat:
a kaj se dogodi ako ne staviš baš ulje tog tipa?? tj. tih oznaka
sve eksplodira

Autor/ica:  KIKIR6 [ uto kol 07, 2007 9:42 am ]
Naslov: 

Citat:
a kaj se dogodi ako ne staviš baš ulje tog tipa?? tj. tih oznaka

Može se dogoditi da se stvara garež koja kasnije zaštopa ulaz (mrežicu) na uljnoj pumpi pa motor nema potrebno podmazivanje i odu ležajevi na radilici,, (ali to se događa više na benzincima)

I drugi simptom krivog ulja je, prerano se izgubi viskozitet ulja i pojavljuje se prevelika potrošnja ulja.

Autor/ica:  Messiah [ uto kol 07, 2007 9:46 am ]
Naslov: 

ali meni ne troši niš ulja. a stavil sam ja mislim mobil1 0-40 , ili tak nekaj. uglavnom to stari ima u bmw-u

Autor/ica:  Frula [ uto kol 07, 2007 10:34 am ]
Naslov: 

Nemoj komplicirat, toči ulje koje je po specifikacijama i to je to. Ako je nov znači da ideš u ovlašteni servis i pusti njima da stave standardno. Nema se tu šta puno fulat. Nemoj me krivo shvatit, ali nemoj krmaču hranit krafnama. Mašina koju imaš (ja je imam u 850) ne vrti se na 10.000 okretaja da mora biti neko space shutle ulje. Znam iz iskustva. Stavio sam bio neki trkaći Shell (sa Ferari znakom :shock: ) platio 150 kn litru i trošio mi je skoro litru na 2.000 km. Nakon toga stavio Shell, mislim 10-40 i auto ne troši ni kap.

Autor/ica:  ruka [ uto kol 07, 2007 2:03 pm ]
Naslov: 

Citat:
Nemoj komplicirat, toči ulje koje je po specifikacijama i to je to. Ako je nov znači da ideš u ovlašteni servis i pusti njima da stave standardno. Nema se tu šta puno fulat. Nemoj me krivo shvatit, ali nemoj krmaču hranit krafnama. Mašina koju imaš (ja je imam u 850) ne vrti se na 10.000 okretaja da mora biti neko space shutle ulje. Znam iz iskustva. Stavio sam bio neki trkaći Shell (sa Ferari znakom :shock: ) platio 150 kn litru i trošio mi je skoro litru na 2.000 km. Nakon toga stavio Shell, mislim 10-40 i auto ne troši ni kap.
pazi se, sve će ti eksplodirat zbog toga ;)

Autor/ica:  nucleus [ uto kol 07, 2007 8:00 pm ]
Naslov: 

Citat:
Nemoj komplicirat, toči ulje koje je po specifikacijama i to je to. Ako je nov znači da ideš u ovlašteni servis i pusti njima da stave standardno. Nema se tu šta puno fulat. Nemoj me krivo shvatit, ali nemoj krmaču hranit krafnama. Mašina koju imaš (ja je imam u 850) ne vrti se na 10.000 okretaja da mora biti neko space shutle ulje. Znam iz iskustva. Stavio sam bio neki trkaći Shell (sa Ferari znakom :shock: ) platio 150 kn litru i trošio mi je skoro litru na 2.000 km. Nakon toga stavio Shell, mislim 10-40 i auto ne troši ni kap.
slažem se :!:

moj auto ima 240 000km i stavljam shell 10-40 i potroši pola litre do litre na 10 000km i kad počne trošiti vrijeme je izmjene, tako da moj motor od 170kobila preporuča ovo ulje :idea:

Autor/ica:  Messiah [ sri kol 08, 2007 5:43 pm ]
Naslov: 

prvo zanimalo me da li se kaj bitno može dogoditi u motoru, jer vjerojatno s nekim razlogom proizvođač navodi koje se ulje stavlja.

ovo ispada kak sam ja glup jer sam nešto pitao u vezi ulja. ajmo se svi malo sprdat samnom.

Autor/ica:  dgovorcin [ sri kol 08, 2007 7:14 pm ]
Naslov: 

Citat:
prvo zanimalo me da li se kaj bitno može dogoditi u motoru, jer vjerojatno s nekim razlogom proizvođač navodi koje se ulje stavlja.

ovo ispada kak sam ja glup jer sam nešto pitao u vezi ulja. ajmo se svi malo sprdat samnom.
Nisi glup i fakat nije lijepo što se ljudi sprdaju s tobom. Generalno gledano svako ulje ima svoju gradaciju viskoznosti prema SAE (Society of Automative Enginees) gdje je oznaka svakog monogradnog ulja npr. 0W ili multigradnog ulja npr. 5W40. Brojke u oznaci označuju temperaturni raspon okoliša u kojemu se ulje može koristiti. Nešto više o tome možeš pročitati na ovoj stranici u tablicama http://www.rivagrupa.hr/hrvatski/rivano ... vozila.htm .
Nadalje ulja se razlikuju i po kvaliteti, kako baze tako i aditiva koji se mješaju u njemu. To je propisano s više oznaka različitih udruženja. Pa tako imamo API - Američki institut za naftu (American Petroleum Institute) 1951. U Europi je klasifikacija prihvaćena 1972. a posljednja je revizija bila 1996.
- CCMC, koju je utvrdio Komitet konstruktora motora i vozila Europske zajednice (Comite des Constructeurs d' Automobiles du Marche Comun) koja je vrijedila do 1996.
- ACEA Asocijacija europskih proizvođača vozila (Association des Constructeurs Europeens d' Automobiles). Članice su ove asocijacije: BMW, DAF, FIAT, FORD, GM, MAN, MB, PEUGEOT, PORSCHE, RENAULT, ROLLS-ROYCE, ROVER, SAB, SCANIA, VW i VOLVO.
- MIL - L specifikacija američke vojske.

Više o njima na gore spomenutoj stranici.
Ono što je potrebno znati je da su motori rađeni s određenim tolerancijama i prema određenim karakteristikama ulja i obrnuto. Dakle razvoj motora kroz godine prati razvoj ulja. Tako neko ulje neke gradacije koje je pogodno za podmazivanje Peugota 404 diesela iz '65 definitivno nije dobro za tvoje vozilo.
Kako brzo bi se primjetile promjene na tvom motoru kad bi upotrebljavao "krivo" ulje? Prvenstveno ovisno o ulju koje bi naljevao tj. o njegovoj gradaciji i kvaliteti. A zatim i o vremenu koliko češ ga dugo točiti. No sigurno se promjene nećeš primjetiti za 5000 km. Možda nakon 100000 km. naravno pod uvjetom da ne natočiš "morku vodu".
Također valja reći da postoje mineralna i sintetska ulja. Razlika je u tome dali je baza ulja dobivena sintetsim putem ili ne. Sintetska ulja su bolja jer su im molekule ujednačenijeg sastava kvalitete pa su samim time otpornija na "trošenja" bilo temperaturama bilo mehanički.
Osim baze tu su i aditivi čiji sastav i omeri su tajna svakog Karapanđe uljne idustrije ponaosob. Iako nema drastičnih razlika među prizvođačima, razlike postoje.
Moja preporuka u smjeru korištenja ulja je da naljevaš onu gradaciju ulja (SAE) i onu kvalitetu ulja (ACEA, API, CCMC) koju ti Volvo preporučuje. Koju marku ulja? To je u stvari puno manje bitno od propisane kvalitete ili gradacije. Doduše postoje tvornice ulja koje izrađuju same svoje baze i mješaju aditive i one koje ih kupuju na tržištu. One prve puno lakše održavaju kavlitetu ulja za razliku od onih drugih. Naime, nedavno sam gledao na polici Inino ulje milenijum koje je na jednoj boci izdađenoj u 5 mjesecu imalo API oznaku SJ a na onoj iz 6 mjeseca SH. Zato bez obzira kupuješ li svaki puta istu marku i model ulja uvijek provjeri specifikaciju kvalitete. Zašto je tome tako? Zato jer spomenute organizacije uzimaju periodično, vjerovatno na mjesečnoj bazi, uzorke ulja s polica dučana (naravno svaki puta drugog) i ispituju kvalitetu ulja. I na temelju rezultata dodjeljuju certifikat o kvaliteti (ACEA, API, CCMC). Naravno oscilira li kvaliteta oscilirati će i oznaka kvalitete koju im dodjeljuje pojedina organizacija.
Eto, ako ima pitanja pucaj. Nadam se da ću znati odgovoriti :-)

Stranica: 1/5. Vremenska zona: UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/