Sada je: ned tra 28, 2024 10:21 am.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. S60 2.4, 02g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 67 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 Sljedeća
Autor/ica Poruka
 Naslov:
PostPostano: sri kol 08, 2007 7:57 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned vel 25, 2007 9:16 am
Postovi: 1702
Vozi: V-iše ništa40
Lokacija: Zagreb
Ako imaš knjigu od auta (upute), tamo sve piše. Ja sam danas našao, sve po vrstama motora (diesel, benzin, turbo-benzin) i zapisao si na papirić, pa kad budem išao u shoping, baš ću vidjeti jel ulje koje koristim (mobil, synt S 5-40) ima te oznake. Malo me jebe talijanski, ali mislim da sam dobro skužio.


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri kol 08, 2007 10:22 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub tra 14, 2007 10:04 pm
Postovi: 2535
Vozi: Mazdu 4x4
Citat:

cut
Zato jer spomenute organizacije uzimaju periodično, vjerovatno na mjesečnoj bazi, uzorke ulja s polica dučana (naravno svaki puta drugog) i ispituju kvalitetu ulja. I na temelju rezultata dodjeljuju certifikat o kvaliteti (ACEA, API, CCMC). Naravno oscilira li kvaliteta oscilirati će i oznaka kvalitete koju im dodjeljuje pojedina organizacija.
Eto, ako ima pitanja pucaj. Nadam se da ću znati odgovoriti :-)
svaka cast, iscrpno nema sta. Medjutoa, ovo zadnje bas I nije tako I mozas bit siguran da inspekcije od strane tih organizacija ne hodaju po ducanima niti izdaju certifikate na mjesecnoj bazi. imas propisani standard koji proizvodjac mora postici, ukoliko nije mora ga deklarirati u onom koji zadovoljava. to proizvodjac radi sam u svojim laboratorijima I on svrstava proizvod u odredjeni standardni razred. oni s vise instance vrse peiodicni audit, pa ako je sto krivo deklarirano proizvodjac dobije po dzepu\nosu\p...i\

@mesija:
Uloga ulja je podmazivanje, neko radi to bolje neko losije, ako sipas losije cesce ga mjenaj I nema neke stete. Naravno da neces u svoj auto sipat mineralno tipa super 5. Polusinteticko, sinteticko, valja sve. ako imas turbinu onda bolje sinteticko jer podmazuje turbinu, tamo je fest vruce, sintetika se nece karbonizirat toliko brzo kao polusintetika ili nedaj boze mineralno. ako vec trosis polusintetiku onda mjenjaj u kracem intervalu I opet dobro.
koliko je meni poznato samo pumpa-dizna motori trebaju ulje u posebnom standardu bas zbog tog sistema ubrizgavanja. ukoliko se vozis normalno nema greske ni s jednim tipom sintetike ili polusintetike u razredu ili dva gore ili dole od propisane gradacije. ukoliko se vozis sa jako teskom nogom onda bolje sintetiku koja je tolerantnija na vece temperature.


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sri kol 08, 2007 11:41 pm 
Offline
.
.

Pridružen/a: pon tra 16, 2007 7:52 pm
Postovi: 203
Lokacija: Mostar
Citat:
Poslano: ponedjeljak, 06. kol 2007. 10:23 Naslov:

--------------------------------------------------------------------------------

adajic je napisao/la:
Pretpostavljam da pričamo o ovom ulju:

SLX LONG LIFE 0W30 ?

Izmjena je 20.000 km ?




Da to je to ulje samo što ima više vrsti tog ulja pa traži da ima ACEA A5/B5 standard

Da izmjena je na 20000 km

U ovlaštenom servisu u Sarajevu su mi nasuli Syn Power 5W-40 i ja sam nastavio koristiti to ulje (prilično je skupo). Servisni interval se upali nakon cca 9000 km. Da ga zanemarim? Auto je S60, 2002. god, 2,4 l, benzin, 140 KS, prešao 80 000 km. I sad, nevezano za ulje a u istom kontekstu, ima li potrebe sipati benzin od 98 oktana naspram onoga od 95? Jedini razlog zašto sipam 98 je taj što se to gorivo manje koristi, pa su vjerovatno manje mućke sa istim.


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: čet kol 09, 2007 12:51 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned tra 22, 2007 9:34 pm
Postovi: 4136
Vozi: V70R
Lokacija: Zagreb
Imaš pravo glede uzorkovanja. Naime postoje organizacije koje se bave testiranjem ulja za ACEA i one su certificirane od ACEA. Postoji i standardna metoda kako se to radi. No ključna je ova rečenica koju sam našao u dokumentu o ACEA kategorijama ulja a glasi: "The marketer of an oil claiming to meet ACEA performance requirements is responsible for all aspects of product liability". Dokument se nalazi ovdje http://www.acea.be/files/070308%20ACEA% ... d%20HD.pdf

No ono što sam na prvom mjestu želio reći jest da čitate svaki puta kad kupujete ulje, bez obzira na model i marku, specifikaciju (ACEA, API)

Evo još jednog linka, doduše na engleskom, na kojem možete dosta toga pročitati o uljima
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
Link na ACEA organizaciju je www.acea.be a na API http://www.api.org/

_________________
V70R 299 HP 7/2013 -
V70 2.4 170HP 12/2011 - 7/2013
V40D 115HP 11/2004 - 12/2011


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: čet kol 09, 2007 1:12 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned tra 22, 2007 9:34 pm
Postovi: 4136
Vozi: V70R
Lokacija: Zagreb
Citat:
U ovlaštenom servisu u Sarajevu su mi nasuli Syn Power 5W-40 i ja sam nastavio koristiti to ulje (prilično je skupo). Servisni interval se upali nakon cca 9000 km. Da ga zanemarim? Auto je S60, 2002. god, 2,4 l, benzin, 140 KS, prešao 80 000 km. I sad, nevezano za ulje a u istom kontekstu, ima li potrebe sipati benzin od 98 oktana naspram onoga od 95? Jedini razlog zašto sipam 98 je taj što se to gorivo manje koristi, pa su vjerovatno manje mućke sa istim.
Hmmm, servisni interval bi trebao biti 20000 km a ne 9000 km. No ako ti se tako poklopilo po mojemu još ne bi trebao mjenjati ulje, osim u slučaju da nije izgubilo na svojim svojstvima što bi se očitovalo i povečanom potrošnjom ulja u odnosu na dosadašnjih 9000 km. Ja mjenjam ulje svakih 10000 iako mi je interval propisan na 15000 km. Moj moto je da rađe prije promjenim ulje nego da čekam da ono izgubi svojstva i da ga auto počne trošiti. No to je individualno i ako ćeš mjenjati ulje svakih 20000 ili kako to već predvidi proizvođač nećeš pogrješiti.
No mogao bi pogrješiti u odabiru ulja ako budeš prelazio sa Valvolina Syn Power 5W-40. Naime uzmi knjižicu vozila za održavanje i lijepo pročitaj što oni predlažu za ulje. Osim SAE podatka o viskoznosti (5W-40) mora ti pisati i koju kvalitetu ulje mora zadovoljavati ACEA ili API oznaka. Dakle uzmi bilo koju marku ulja, ili ono za koje ti misliš da je dobro/povoljno i pripazi na oznaku viskoznosti i kvalitete. I to je to. Nemreš fulati ako se držiš tih podataka. Dobro neka ulja su kvalitetnija neka manje ali bitno je da zadovoljavaju specifikacije proizvđaća glede pojedinog motora.

Glede benzinskog mede, još jednom knjižicu u šake i potraži dio gdje su mudri tvorci tvojeg Volvana napisali što zvjer voli /smije žvakati :-) Vjerovatno, ali nemoj me uzeti zdravo-za-gotovo nego provjeri u tvojem Volvo molitveniku, voli i 95 oktansko bezolovno gorivo. Istina tada ima nešto manje performanse ali vrlo vjerovatno ide i na to gorivo.
E sad za razne manifetluke na bezinskim stanicama zaista ne mogu biti vidovit. O tome nemam pioma, a niti bi volio špekulirati pogotovo jer se radi o susjednoj državi o čijem benzinskom tržištu poima nemam :-). Mislim nije da se nešto kužim u ovo naše, ali eto pratio sam neka istraživanja/akcije nekih časopisa glede kvalitete goriva.

Lijep pozdrav i nadam se da sam ti pomogao. Bar malo :-)


EDIT by grim: Pazit malo na citiranje :wink:

_________________
V70R 299 HP 7/2013 -
V70 2.4 170HP 12/2011 - 7/2013
V40D 115HP 11/2004 - 12/2011


Zadnja izmjena: dgovorcin, dana/u čet kol 09, 2007 9:19 am, ukupno mijenjano 1 put.

Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: čet kol 09, 2007 9:14 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned tra 22, 2007 9:34 pm
Postovi: 4136
Vozi: V70R
Lokacija: Zagreb
Citat:
Ako imaš knjigu od auta (upute), tamo sve piše. Ja sam danas našao, sve po vrstama motora (diesel, benzin, turbo-benzin) i zapisao si na papirić, pa kad budem išao u shoping, baš ću vidjeti jel ulje koje koristim (mobil, synt S 5-40) ima te oznake. Malo me jebe talijanski, ali mislim da sam dobro skužio.
Ak ti treba pomoć oko taljanskog zovi. Nije da se hvalim ali ga odlično govorim/čitam :-)

_________________
V70R 299 HP 7/2013 -
V70 2.4 170HP 12/2011 - 7/2013
V40D 115HP 11/2004 - 12/2011


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: čet kol 09, 2007 9:14 am 
Offline
.
.

Pridružen/a: čet tra 12, 2007 10:18 am
Postovi: 167
Ako sam ja nekoga uvrijedio ili tako izgleda, SORRY!! Stvarno nije bila namjera. Htio sam ti samo reći da kod izbora ulja za taj auto nemreš fulat i da koristiš što piše u knjižici ili daš meštrima u ovlaštenom servisu (u koji imaš povjerenja - teško naći :( ) da ti oni po "PSu" natoče. Znam kak se osječaš, jer kad čovjek kupi novi auto onda uvijek nastoji osigurati najbolje za svojeg ljubimca i izbor ulja mu se čini kao krucijalna stvar u životu njegovog ljubimca.

Što se tiče oktana (95 ili 98) uvijek je bolje točit veći oktanski broj. Auto bi trebao ljepše radit, a ako još (nakon par rezervara) nakon probe tofakat i osjetiš i nije ti žao para, toči 98. Ja u motor(kotač) točim 98 i moram priznat da baš i ne kužim razliku, ali obzirom da se malo vozim i da motori generalno malo troše, nek dečko fino papa :D .


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: čet kol 09, 2007 2:20 pm 
Offline
.
.

Pridružen/a: pon tra 16, 2007 7:52 pm
Postovi: 203
Lokacija: Mostar
Servisni interval mi se zaista (već drugi put) upalio nakon 9000 pređenih kilometara i oba puta sam mijenjao ulje. Doduše, 90% kilometraže je pređeno u gradskoj "stani-kreni" vožnji. Ako računar broji radne sate a ne kilometre, to bi onda i odgovaralo većoj kilometraži u npr. Njemačkoj. Kada auto sljedeći put bude tražio servis, šta da uradim? Da ostavim ovo ulje u njemu i samo resetujem komp?

Što se citiranja tiče, ovo mi je bio prvi put da nekoga uopće citiram na forumu. Dobro sam ikako uspio. Uglavnom čitam tuđe postove.


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: čet kol 09, 2007 3:23 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned tra 22, 2007 9:34 pm
Postovi: 4136
Vozi: V70R
Lokacija: Zagreb
Citat:
Servisni interval mi se zaista (već drugi put) upalio nakon 9000 pređenih kilometara i oba puta sam mijenjao ulje. Doduše, 90% kilometraže je pređeno u gradskoj "stani-kreni" vožnji. Ako računar broji radne sate a ne kilometre, to bi onda i odgovaralo većoj kilometraži u npr. Njemačkoj. Kada auto sljedeći put bude tražio servis, šta da uradim? Da ostavim ovo ulje u njemu i samo resetujem komp?
Hmmm, ovo postaje zanimljivo. Mislim da bi tu negdje trebalo pozvati u pomoć nekoga tko sve zna o Volvanima. Ili bar ima pristup svim informacijama. On se zove KikiR6! Dakle Kiki kako točno radi taj sustav za servisne intervale na ovom modelu volva (S60 2.4) i zbog čega bi se sve mogao paliti svakih 9000 km?
U stvari mi pada ideja na pamet. Koliko ti je vremena (mjeseci) trebalo da napraviš tih 9000 km :?: Naime, možda, a to će Kiki potvrditi ili opovrgnuti, auto ne broji samo kilometre već i vrijeme (ali ne radne sate već kalendarsko vrijeme) pa nakon nekog vremena npr. 6 mjeseci sam upali lampicu za servis bez obzira na prjeđenu kilometražu. Eto nagađam, a sad je na redu Kiki :wink:

_________________
V70R 299 HP 7/2013 -
V70 2.4 170HP 12/2011 - 7/2013
V40D 115HP 11/2004 - 12/2011


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: čet kol 09, 2007 3:31 pm 
možda je sve to istina ali mi prije smrdi na mehaničara koji vuče lovu :evil:

kiki se može lampica namjestiti da se upali nakon toliko i toliko km :?:


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: čet kol 09, 2007 5:15 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 7:35 pm
Postovi: 2877
Vozi: Audi A4 8W
Lokacija: zagreb/graz
samo ti mjenjaj ulje na 9tkm jer s obzirom kakvo smeće od goriva točiš u hercegovini to je sasvim preporučljivo,( govorim iz iskustva jer sam predzadnji put točio u Mostaru na INI pa sam morao šaltat uvjek iz 4 u 3 brzinu na onim laganim brijegovima poslje crvenog grma).
Točeno je 98 ROZ i još sam stavljao oktan booster da pojačam malo otpornost na samozapaljenje jer je auto mapiran na 100 oktana.
Da nemisliš da je auto pre slab za brijegove mjereni podatci govore da pri 3400 RPM motor razvija 450Nm a na 4900 RPM nekih 270KS a sa novom bregastom vjerovatno i 5-10Ks više.

što se tiče tog servisnog intervala možda taj volvo ima kontrolu kvalitete ulja kao i BMW pa zato pali ranije service a preporučio bi ti da se makneš od toga Valvolina jer to ulje za naša tržišta nevalja ama baš ništa ,,(pitaj T-codea nek ti pošalje par slika od rastavljenog motora koji je od prvog dana koristio to ulje a bome i s njim završio svoj život na 140000km.


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: čet kol 09, 2007 9:01 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned vel 25, 2007 9:16 am
Postovi: 1702
Vozi: V-iše ništa40
Lokacija: Zagreb
Citat:
Citat:
Ako imaš knjigu od auta (upute), tamo sve piše. Ja sam danas našao, sve po vrstama motora (diesel, benzin, turbo-benzin) i zapisao si na papirić, pa kad budem išao u shoping, baš ću vidjeti jel ulje koje koristim (mobil, synt S 5-40) ima te oznake. Malo me jebe talijanski, ali mislim da sam dobro skužio.
Ak ti treba pomoć oko taljanskog zovi. Nije da se hvalim ali ga odlično govorim/čitam :-)
Bonđorno, komesta, prego, sempre drito i gracie :wink: , mislim da je jednostavnije da nađem knjigu na hrvatskom i kopiram je. Netko mi je već iz kluba rekao da je ima, pa ću se raspitati.


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: čet kol 09, 2007 9:32 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: pet vel 23, 2007 1:06 pm
Postovi: 2296
Vozi: xxxxx
Lokacija: VŽ/ZG
Za paljenje servisne lampice auto broji pređene kilometre, radne sate motora te vrijeme od zadnjeg servisa i sve tri opcije se mogu mijenjati pomoču čudesnog aparata a zove se "VIDA" , e sad ovisi kako je to tebi podešeno

Primjer S60 (20000km, 750radnih sati i 12 mjeseci)


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub kol 11, 2007 5:53 pm 
Offline
.
.

Pridružen/a: pon tra 16, 2007 7:52 pm
Postovi: 203
Lokacija: Mostar
Ispričavam se što mi je dugo trebalo za odgovor, imao sam problema sa konekcijom na internet. Dakle, pošto sam auto dobio početkom 12. mjeseca prošle godine, servisni interval mi se upalio nakon nepunih 1000 pređenih kilometara. U uredno popunjenoj servisnoj knjižici vozila (kupljen od ovlaštenog volvo distributera u Njemačkoj) sam vidio da je zadnji servis rađen 8000 km prije no što sam ga kupio, a napisano je i šta je rađeno. Između ostaloga promijenjene su i disk-pločice. Auto je tada imao pređenih nešto više od 60 000 km. Kada se upalio servisni interval otišao sam u F-Autocentar u Sarajevu (ovlašteni distributer i servis za ford, volvo i mazda za BiH) da obavim sve što je potrebno i usput vidim u kakvom je stanju auto. Ustanovili su da je auto OK, da kilometraža nije lažirana (može li se to ustanoviti?), promijenili su ulje, filter ulja, goriva i klime (ja sam im rekao da sve to urade). Ulje koje su oni nasuli bio je Valvoline SynPower. Narednih 9000 km, kada se upalio sljedeći interval, prešao sam za nekih 6 mjeseci. Tada sam ulje (iste marke i tipa) zamijenio u drugom servisu i vlastoručno resetovao računar. Sada čekam da vidim kada će se upaliti sljedeći interval. Dakle, auto je iz Njemačke došao tako podešen, ali tamo su mu intervali bili na cca 12000 km.

Za Gonza: Napravio si grešku što si sipao na INI. To gorivo nije ništa bolje od ostalih. Ja stalno sipam na OMV-u i nemam nikakvih problema.


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub kol 11, 2007 5:58 pm 
Offline
.
.

Pridružen/a: pon tra 16, 2007 7:52 pm
Postovi: 203
Lokacija: Mostar
I zaboravio sam pitati, koju marku ulja preferira volvo? Znam da se valvoline reklamira uz mercedes, shell uz ferrari, a volvo?


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 67 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Lucas i 3 gosta.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan