Citat:
Ima li netko iskustva sa Fiatom Brava ili Alfom 146? To su auti koji se daju naći za tu cifru a bar malo mi se sviđaju.
Vozio sam Fiat Bravu 1,6 16V od 1997. do 2005. prešli smo skupa 185000 km. Sa autom nikakvih problema osim nekih sitnica u garantnom roku (prekidač žmigavaca, jedna klapna ventilacije) i redovnog održavanja. Dosta komotan i velikog gepeka (380 litara) za svoju klasu. Pomalo drndav ali neproblematičan ovjes (dijele ga sa Alfama 145/146 ali su ove malo sportskije podešene). Karoserija i gomila plastike unutra uvijek negdje škripuće, ali ništa iritirajuće. U cijeloj toj eksploataciji sam po jednom promijenio auspuh (srednji i zadnji lonac), komplet zupčasti remen, zatezač i ležaj, sve amortizere, kočione diskove, 4 puta disk pločice. Niti jednom ležajeve kotača i stražnje pakne.
Svakako izbjegavati 1.4 12v motor koji je totalni promašaj, troši jednako kao 1.6 a ide lošije i uz to je kvaran. Potrošnja 1.6 se vrtila oko 10-10,5 litara grada odnosno 8-9 otvorene ceste. Tad još nije bilo autoceste (osim do Karlovca) tak da se te vrste potrošnje ne sjećam.
Ako ikako možeš gledaj modele mlađe od 2000, tad je napravljen redizajn i popravljene su neke boljke. Takve Brave su dobile kromirani umetak u masci, poboljšan interijer i sitne dorade na motoru. I oznake 1.4-12v/1.6-16v/1.8 16v su zamijenjene sa 80-16v (1.4 motor iz Punta) i 100-16v (malo dotjerani dotadašnji 1.6 sa 103 ks). 1.8 motor sa 113 ks se više nije ugrađivao, a 5-cilindrični 2.0-20v sa 150ks i odličnog zvuka je bio rezerviran za Bravo HGT.
S je osnovni paket opreme bez ičega, SX već u seriji ima branike u boji auta, centralno zaključavanje, servo volan. Opremljeniji a vrlo rijetki modeli kod nas su još bili EL i ELX. Kod nas je tih godina Zadarcommerce (u kompi za Glumina bankom - sjeća li se tko toga?) prodavao isključivo 1.2 12v u S i 1.6-16v u SX izvedbi. Izvedbe 1.2 12v sa SX opremom (i šiberom, klimom, jačim modelom radija te još ponekom dodatnom opremom) NISU redovno prodavani kod nas, nego su uveženi iz EU kao malo rabljeni (3-12 kkm, demo vozila, rent-a carovi) i u kombinaciji sa MUP-om prodavani policajcima. Sa tim autima je bilo puno problema, a i ne jednog su mupovci preokrenuli na krov iz meni nepoznatog razloga.
Na žalost, Fiati tih godišta jako variraju u pouzdanosti, ja sam imao sreće naletiti na super pouzdani primjerak (mogao sam birati između crne i plave, odabrao plavu i pogodio) ali vjerujem da je više onih sa uvijek nekim problemčićem. Ispucane kvake su redovita stvar, gumirana površina je prilično neotporna na sunce i znoj, ali moje su izdržale zbog redovitog tretiranja Sonaxom za gumu i plastiku. Do zadnjeg auto nije trošio više od litre ulja u intervalu izmjene (10000 km) ali vjerojatno je tome pomoglo i redovito sipanje Shell Helix ultra ulja čim se izašlo iz garantnog roka i riješilo se Selenie.
Prodao je te 2005. za 3000 eura i prešao u Volvo.
