Bok drustvo,
temu sam prebacio u ovu rubriku jer se nadam da ce biti od pomoci vlasnicima iste serije u otklanjaju poteskoca na svojim ljubimcima.
Evo, dosao je red da napisem neso o svojem drugom volvu. Takodjer 440 linija, ali 1995 godina.
Auto sam kupio od jedne starije gospodje, supruge pokojnog vlasnika - pomorca. Stanje? Unutrasnjost je odlicna, jedino ostecenje kriskota je trag ljepila gdje je bila zalijepljena Gospa
Iz vana i ne tako bajno stanje: Krovne lajsne su igubile plastifikaciju, ratkape izljustene, jedna ogrebotina na straznjem desnom blatobranu.
Motor B16F, 172000km, uredno servisiran u Volvo Dragi u Rijeci. Motor ima nestabilan minimum, prednji ovjes u losem stanju, zadnji takodjer. Auto je na pre mekanim oprugama.
Uslijedile su promijene nakon kojih je auto poprimio lijepse crte:
Felge sam kupio od Ghousta sa foruma, inace su standardne na 480ESu, gume su goodyear eagle f1 u 195/50/15 dimenziji.
Zatom sam smontirao crni zadnji spoiler, moram priznat da je taj crni detalj odlican!
Sjelo je nesto ozvucenja, ali nista strasno, u biti jos je pod konstrukcijom.
Sljedece su dosli KYB plinski amortizeri, prednje opruge od 480 turba skracene za krug i ofarbane u zlatno (da vec vam se gadi
), novi sileni na prednjim vilicama, novi zadnji lezajevi te su dobosi otisli u smece i montirao sam diskove, ocistio i ofarbao zadnja kljesta, nove fleksibilne cijevi (sve 4) i sajle rucne kocnice. Nabavljeni su i sileni za zadnji most, ali to cu promijenit cim malo zatopli.
Uslijedila je prometna, izletila mi je mala srna na cestu i polomila masku, haubu kopcice na farovima...
Odlicna prilika za ugradit xenonke
Kupio sam nove (sa otpada iz italije naravno) farove, rastavio ih, umontirao balaste, releje i zastitne diode u njih. Van fara nema nicega, tako su balasti i kontakti sugurni od korozije. Lampe su boje 4300K (bi xenon, sa elektromagnetom) i policia me nije jos niti jednom zaustavila zbog njih (vec godinu dana su na autu). Tenicki prolazi bez problema.
No prave promjene su uslijedile tek nedavno, pocetkom prosinca prosle godine.
Potrosio sam gomilu para da od ovog napravimo nesto:
i nakon puno truda:
Ciscenje bloka:
Bad ass block
ruzan i mastan karter
By
zeljko_m at 2010-02-05
By
Zeljko_M at 2010-02-05
glava motora
By
zeljko_m at 2010-02-05
By
Zeljko_M at 2010-02-05
By
Zeljko_M at 2010-02-05
By
zeljko_m at 2010-02-05
obrada ventila:
By
zeljko_m at 2010-02-05
popio sam 1 litru caja sa rumom i uneredio sam se :
By
zeljko_m at 2010-02-05
obrada usisnih ventila, zadebljanje na stabiljki sam poravnao sa cijelim stablom...
By
zeljko_m, shot with
HP Photosmart E330 at 2010-02-05
set brtvila
olaksani zamasnjak sa renaultovog F7P motora (1.8 16V 136hp)
pa smo oprali i rastavili mjenjac
ubacili brzine m53 i 407 diferencijal
dakle 1 i 2 sumalo duzze, ali zbog kraceg diferencijala svega 5 km, no zato su 3, 4 i peta puno krace.
slaganje mjenjaca
novi mjenjac stari mjenjac
1. 52 47
2. 86 85
3. 121 132
4. 166 180
5. 201 220
Brojevi izrazavaju brzinu vozila u odredjenoj brzini na 6000RPM sa 195/50/15 gumama
dakle auto je ko stvoren za jurcanje po zavojitim cestama, magistrali, otoku Krku...
No da sada malo poajsnim sto se sve dogadjalo u toj izgradnji.
Onaj blatan motor na prvoj slici je izvadjen iz 480ESa, radi se o B18EP motoru. Cijeli je rastavljen, ociscen izcetkan i ofarban.
Glava je dozivjela najvise promjena. Promijenili smo vodilice ventila, gumice ventila, ispusne ventile (stari su imali lufta),
portirani i ispulirani kanali, skracene vodilice ventila...
Novi leteci, bankovi i aksijalni lezaji, novi semerinzi, nove karike, olaksani zamasnjak (od clia williamsa ili 16V).
Slozen je mjenjac M53 407M. U biti imao sam jedan takav ali je imao sufikx E sto znaci da je elektronski, a vec to je bila
dobra isprika za sve slozit iznova, jer neda mi se opet mijenja kakav semering na mjenjacu za par mjeseci ili godina.
Usisna grana je od B16F motora, ali sa usisnom klapnom od 55mm
. Pumpa ulja je noviji tip sa 11 zubi, ista kao sa B16F, ili
novijh turba, 2.0, ili 16V renaultovih motora.
Stavljen je veci hladnjak ulja... Ispusna grana je 4 u 2 u 1, omotana keramickom trakom. Ispusni sistem je jos uvijek stock,
sa katalizatorom ali i to ce dole kad neke pare sjednu. Ispusna grana je 4>2>1 omotana sa keramickom trakom.
Usisna kosara je zamijenjena sportskim filterom.
Lijep pozdrav svima!