VOLVO KLUB HRVATSKA
http://www.vkh.hr/forum/

740 automatic?
http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=4885
Stranica: 1/2.

Autor/ica:  maja [ sub ožu 13, 2010 10:15 am ]
Naslov:  740 automatic?

jel mi neko moze rec kakvo je ovo auto? mislim poglavito na kvalitetu mjenjaca jer ga razmatram za kupovinu. VOLVO 740 GLE automatik, 89. godina, karavan, benzinac. hvala, maja

Autor/ica:  dugi [ sub ožu 13, 2010 10:23 am ]
Naslov:  Re: 740 automatic?

Ajde Majo malo pojedinosti o motoru ak znaš koji je :?: :wink: . Inaće ja imam 740GL iz 1989 s B230F(85kW) motorom i automatskom getribom AW71(overdrive+kickdown) i kaj se tiće i jednog i drugog za sada je nepoderivo ,a vjeruj mi ne štedim ga :whistle: . Neznam kak si velika ili mala ,ali u tom buš se osječala ko u dnevnom boravku sa odličnom foteljom 8-)

Autor/ica:  Mrky [ sub ožu 13, 2010 5:49 pm ]
Naslov:  Re: 740 automatic?

Citat:
buš se osječala ko u dnevnom boravku sa odličnom foteljom 8-)
Koliki god bio, uvijek postoji veći :wink:
Ispred Tommy-jeve garaže u Durovačkoj (ex Auto Hrvatska) imaš parkiran bijeli 940 automatic, benzinac, sedan, godište negdje oko 1992-93, navodno ima malo km. Znam da se svojevremeno prodavao, ali nije prodan.

Autor/ica:  dugi [ ned ožu 14, 2010 9:25 am ]
Naslov:  Re: 740 automatic?

Citat:
Citat:
buš se osječala ko u dnevnom boravku sa odličnom foteljom 8-)
Koliki god bio, uvijek postoji veći :wink:
Ispred Tommy-jeve garaže u Durovačkoj (ex Auto Hrvatska) imaš parkiran bijeli 940 automatic, benzinac, sedan, godište negdje oko 1992-93, navodno ima malo km. Znam da se svojevremeno prodavao, ali nije prodan.
Nije 9-ka niš veća iznutra od sedmice :naughty: ,jedino je kljun malo duži (kao i na sedmačama iz 90-92) i limuzina ima malo dublji prtljažnik. Kaj se tiće fotelja ,i tak su na mojoj sedmaći sicevi iz 9-ke :whistle:

Autor/ica:  650.000km [ ned ožu 14, 2010 11:36 am ]
Naslov:  Re: 740 automatic?

Citat:
mislim poglavito na kvalitetu mjenjaca jer ga razmatram za kupovinu. VOLVO 740 GLE automatik, 89. godina, karavan, benzinac. hvala, maja
Dugi je u pravu. Imas i negdje na ovom forumu dosta o tim mjenjacima.
Ako je auto u voznom stanju, moze se mjenjac, a i mnoge druge stvari, provjeriti jednostavno probnom voznjom.

Ukratko :lol: : postoje dva tipa mjenjaca i nekoliko podvrsta:
ZF mjenjac - na rucici imas polozaje P-R-N-D-3-2-1
AW mjenjac - P-R-N-D-2-1 i dugmence za lock u 3 brzini (ili spustanje iz 4. u 3. brzinu)
Oba mjenjaca imaju 4 brzine.
Ako je auto u normalnoj upotrebi, sjednes, provozas i vidis kako radi.
Ako je auto van upotrebe, zavisno od stanja i duzine stajanja, mozda bi valjalo neke specificne zahvate odraditi prije prvog paljenja, ali to ima vise veze sa motorom nego mjenjacem.

Ako vlasnik prijavi bilo sto kao cudno ili lose u radu mjenjaca, treba provjeriti tocno o cemu se radi.

Da bi bilo koji automatik radio kako treba, mora imati dovoljno ATF ulja. Nikako ispod nivoa predvidjenog za hladan ili vruc motor, zavisno u kom trenutku tj. kog stepena zagrijanosti ulja se mjeri nivo, i jos vaznije nikako iznad potrebnog nivoa. Oba stanja mogu pokvariti mjenjac. Manje ATF ulja ce se najaviti odredjenim manifestacijama u voznji i ako se to ne zanemaruje i samo dolije ulje, nista nece lose da se dogodi. Ako se dugo vozi tako, moze se pokvariti. Vise ulja (par stotina grama vise recimo da nije bitno, govorim o litru ili vise litara u plusu) moze pokvariti pumpu za ulje ili neke regulatore pritiska unutar mjenjaca, i moze proci u neke dijelove mjenjaca gdje ga ne smije biti (lamele koje ukljucuju i iskljucuju brzine), i onda se taj cijeli sklop mora zamijeniti). Neki problem sa pritiskom/kolicinom ulja u mjenjacu moze se vidjeti ako je zid kabine motora i sve oko mjeraca nivoa ulja masno i izgleda kao da je neko sprejom prskao po tome.

Ulje se najbolje provjerava kada je toplo, znaci nakon solidne voznje, ne samo zagrijavanjem motora u mjestu, i to tako sto se stane na horizontalnu podlogu, pusti da motor radi na leru, lagano prodje iz P kroz sve polozaje koji postoje (dugmence nije bitno na AW mjenjacu), sa zadrzavanjem par sekundi u svakom polozaju, i vrati u P. Motor i dalje radi na leru, i mora raditi na normalnom broju okretaja (pise negdje na poklopcu motora, mislim da je oko 850 o/min). Izadje se normalno van, i nakon minut, minut-ipo izmjeri nivo. Iati pri ruci dobru krpu sa koje ne otpadaju vlakna da nesto ne upadne preko mjeraca u mjenjac, ATF ulje ne voli prljavstinu nikakvog porijekla. Na mjeracu pise koja crta je za hladno ulje, a koja za toplo (s jedne strane mjreaca je za toplo, s druge za hladno, nivo treba biti izmedju dvije crtice na bilo kojoj strani sipke za mjerenje).

Ulje svakako mora biti i odgovarajuce kvalitete (mislim da je ATF ulje sa specifikacijom Dexron II odgovarajuce ulje tj. Inino ulje sa tom specifikacijom, prodaju ga u pola litarskim flasama je sasvim ok).

Proba mjenjaca: nadji ravnu cestu (magistrala!) i ubaci u D i vrlo lagano ubrzavaj od 0km/h do koliko god ti uslovi puta dozvoljavaju. Problem moze biti kod prve promjene brzine - ako nije vrlo lagana, skoro neprimjetna, onda ce biti ili sa blagim udarom ili na vecem broju okretaja nego sto bi trebalo sa kao blagim proklizavanjem - oba slucaja nisu dobra, ali se sve da srediti. Provjeri kako se vrsi promjena unazad laganim usporavanjem. Provjeri kako se ponasa mjenjac kada naglije ubrzavas, znaci, pritisni gas odmah jace, vise od pola i ne pustaj dok ne promjeni bar 1-2 i 2-3. U principu kod tih ubrzavanja mora se momenat promjene desiti kasnije nego kod sporog ubrzavanja, i u tenutku popustanja pedale gasa moze se, u tom datom trenutku, "izazvati" promjena koju zelis.

Kod voznje vecom brzinom, npr 80 km/h pritisni pedalu gasa naglo do poda, tzv. kickdown efekat ce promijeniti brzinu nanize i dati potreban momenat za pretjecanje, itd, ali generalno to su lijeni auti u takvim situacijama. Kickdown se moze aktivirati sve do negdje 120 km/h, znaci ides 120km/h 4. brzinom, pritisnes pedalu gasa do kraja, mjenjac momentalno ide u 3 brzinu i zadrzace je do +/- 140 km/h...

Ako kick down efekat ne radi, moze biti samo problem u prekidacu koji to aktivira (za AW mjenjace - onda ce i dalje raditi prekidac na rucici mejnjaca jer on ima apsolutno isti efekat. Pod uslovom da nije i on nekako imobiliziran ili da odgovarajuci solenoid u mjenjacu nije u redu. Sve se to da popravljati, ali bolje da je u redu).

Nikad ne ubaciti mjenjac u P dok se auto krece!
Duga voznja (pola sata ili duze) jako velikim brzinama 140 -160km/h moze pregrijati ulje, i to nije dobro za mjenjac. Staro ulje se brze grije. Ako bilo sto kaplje ili curi - provjeriti odakle i zasto. Najbolje provera da li curi ili ne je nakon brze voznje autoputem, stani negdje i pusti da radi u leru pola sata i vidi ima li kapljica...

Ulje u mjenjacu treba zamijeniti na 40.000km, znaci ako kupis, zamijeni uskoro ako se ne zna kad je i kako mjenjac odrzavan. Mnogi ne mijenjanju nikad, pa sve radi godinama... Procedura zamjene postoji na par mjesta opisana na ovim forumima, mislim na DIY.

Gud lak. Javi sto se gleda i kako je proslo.

Autor/ica:  maja [ ned ožu 14, 2010 1:30 pm ]
Naslov:  Re: 740 automatic?

ajme meni!
to je bio takav tekstic u oglasu a na telefon mi se nitko nije javljao. i sad sam zvala opet jutros i javio mi se covik koji kaze da je auto super al mu je volan na krivoj strani!!!!!!! i ima dva.
nisam pitala detalje koji su motori itd. jer nista od te price.to su auta za u polje, dijelove ili sli.jer se ne mogu uvest. kaze da imaju eng.papire.tako mi je zaooo...ili jeli treba kome od vas za dijelove? rado cu poci do njega, to je tu u blizini splita.u biti, ovo je njegov broj 098 370 578. neman srece.
ali
nasla sam 940 karavan u zg , izgleda zdravo barem po slikama i prici. fali mi jos koja tisucica pa cu se ponovno zaputit na sjever u trgovinu.mozda vec i iduci vikend. to me veseli.auto je na
http://www.njuskalo.hr/auti/volvo-960-k ... las-785149" onclick="window.open(this.href);return false;
mozda ga i znate od koga je?
hvala na dobrim namjerama ,i naravno 650; samo da znas, iman poseban fajl di sakupljan korisne informacije o volvima , a malo mi fali da ga nazovem 650 000!

Autor/ica:  dugi [ ned ožu 14, 2010 1:42 pm ]
Naslov:  Re: 740 automatic?

A pošto se sedmica prodaje :?:

Autor/ica:  maja [ ned ožu 14, 2010 5:30 pm ]
Naslov:  Re: 740 automatic?

kaze covik da ako je za mene dat ce mi ga za 300E. jedan je automatik a drugi ima normalni mjenjac.i da ako mi sta ne pase mogu skinit s jedne i stavit na drugu. na ovu koju uziman! prava steta sta neman selo. sta kazes? os da ih podjen vidit? al reci mi sta da gledan.

Autor/ica:  dugi [ ned ožu 14, 2010 5:37 pm ]
Naslov:  Re: 740 automatic?

To je super uzet za djelove ,ali meni je trenutno i tih 300 eura preveć. :cry: . Jesi saznala kakvi su motori u tim sedmačama :?: Jel imaš kakvih slikica ,trebal bi neke djelove ak su ispravni.

Autor/ica:  maja [ pon ožu 15, 2010 5:28 pm ]
Naslov:  Re: 740 automatic?

ne znan koji su motori.kaze da uredno rade.
glupo mi je covika vise zvat, poc cu do njega sutra ujutro i vidit bil uopce prodava dijelove ili samo komplet.
reci sta bi ti tribalo? od kojeg motora ili sta ja znan....vodin i prijatelja meh. za svaki slucaj.
ko zna, mozda se moze volan stavit na pravu stranu :drool:

Autor/ica:  dugi [ pon ožu 15, 2010 6:33 pm ]
Naslov:  Re: 740 automatic?

Pa od motora meni su zanimljivi samo ak je redni šestak ili turbo. Ja bi od djelova trebao prednje i zadnje farove (do 89.g) ,ali samo ako su u tip top stanju (što ne vjerujem :think: ). Ima još sitnica ali ...
Ajde probaj poslikat oba ak si u mogučnosti pa stavit slike na forum. :pray:

Autor/ica:  maja [ uto ožu 16, 2010 8:20 pm ]
Naslov:  Re: 740 automatic?

daklem, jedan je 740,a drugi 940 karavani.
nisu oba 740 kao sto sam bila mislila.ovaj 940 je automatik, 740 normalni mjenjac.
oba pale bez problema i svaki je 300e. ne prodaje ga po dijelovima jer ga se zeli rijesit, zauzima mu misto
stvarno dobra prilika, moga bi i sta zaradit da ga uzmes. ali nisu šestaci.
to je neka ekipa dosla na ljetovanje u split iz eng, ostavili njemu auta i vratili se nazad avionom.bilo ih je 5oak auta (volva u manjoj kolicini) a sva su bila uređena na neku temu. ovaj 740 je bio farmerski đir, tako da su ostale "kravlje" navlake i bila je slama po podu.a golf duja ribički đir- sve zaljepljene naljepnice riba po njemu i unutra zakačene udice po krovu.ludilo!
ovo je prvo žuti 940.

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

Autor/ica:  dugi [ uto ožu 16, 2010 9:07 pm ]
Naslov:  Re: 740 automatic?

Pa unutrašnjost mi se čini ok ,vidim da je i armatura čitava ,ali sve je na krivoj strani :doh: .Dobro je kaj ima klimu i abs i ak su u redu to bi se dalo iskoristiti. Jbga, nemam para pa ovo nebu igralo ,ali ovo je prava prilika kome treba za djelove. Ajde da još vidimo sedmaću :whistle:

Autor/ica:  maja [ uto ožu 16, 2010 9:10 pm ]
Naslov:  Re: 740 automatic?

evo ga ide.malo je sporo...ovo je 740.:


slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

Autor/ica:  dugi [ uto ožu 16, 2010 9:51 pm ]
Naslov:  Re: 740 automatic?

Ja bi instrument tablu s ove sedmice.Ajdu mu malo namigni nek ti to pokloni :shifty:

Stranica: 1/2. Vremenska zona: UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/