VOLVO KLUB HRVATSKA http://www.vkh.hr/forum/ |
|
Turbo ili neki drugi problem? http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=4760 |
Stranica: 1/1. |
Autor/ica: | dax-lax [ čet vel 11, 2010 2:15 am ] |
Naslov: | Turbo ili neki drugi problem? |
Ovo je moj prvi tematski post. Pretražio sam forum al nema ništa direktno ovako. Volvo je s40 1.9d 12mj. 2001. Renaultova mašina iz Lagune i Meganea. Nisam 100% siguran. Na 105k km razleti se turbina na autoputu uz brzinu od 160km. Znači, ništa pretjerano, samo odjednom fućne i bijeli dim. Naravno, stanem i pogledam pd haubu, ništa vidljivo, ali bijeli dim suklja iz spulje pod višim gasom. tak sam se vozio još nekoliko km da mi baš auto ne stoji na autoputu. Nakon toga provjerim ja ulje i još je bilo sve normalno po indikatoru na štangici. I još napravim par km da se vratim doma. Još uvijek motor, okretaji i temp u granici normale. I tad doma dignem haubu, provjerim ulje, a kad ono, nešta malo unutra. Zašto nema indikatora koji bi kontroliral bar neku nižu granicu količine ulja u karteru. Skužim ja da je to turbina povukla sa sobom. Nakon par dana druga turbina iz neke lagune karambolirane, ali turbina za svaki slučaj. Već auto složen i majstor kaže da je ispral hladnjak sraka, katalizator i ostalo zahvaćeno uljem, kolko se dalo. Auto ,čudom, nije išal onak kak treba, al na to majstor kaže da dok se ne razradi. Sad je već na 160k km i radi istim tempom, odnosno, slabijim tempom. Obzirom da taj motor ima 116ks, a sad izgleda da nema ni 90. Ne vuče više k'o prije, niti nejde u brzinu istu. Čuje se da turbina radi, ali ne fućka k'o prije. Auto najveći gas ima na 80% pritiska na papućicu gasa. Još je jednom u međuvremenu bio na čišćenju egr ventila. To ga je samo stavilo iz nepokretnog u pokretno stanje. Nemam primjedbe neke na motor, al ja mislim da njega turbina i dalje brine, jedino ako razlika u 102 i 116km motorim nije samo u podešenom managementu. Da li turbina ima ikakvu vezu sa elektronikom i jel moguče da je turbina već u početku bila loše reparirana? Kojim naćinom da izmjerim tlak zraka u turbini? Mislio sam ako ga ostavim da tak i dalje radi, da će onda motor bolje durat, jer izgleda da nije tak nafutran kak je izvorno, al mi je ipak bilo puno draži kad ja dam gas, a on sumanuto vuče i fućka. Što mi je činiti? I da, mislim da mi je jack za spajanje na komp ošo u k.. jer ga majstor ne uspijeva spojit, a Ćaletu se neda bacat pare za baotića i motoris. Al bi ga mogo jednom na pravi servis odfurat. Sorry ekipa na dugom postu. Jednostavnu hoću sve odjenom podjelit s vama znalcima. Unaprijed zahvaljujem. |
Autor/ica: | dgovorcin [ čet vel 11, 2010 9:02 am ] |
Naslov: | Re: Turbo ili neki drugi problem? |
Turbine su različite za 102 i 115 HP. Na jači ide garrett 1749V koja ima varijabilno upravljanje lopaticama a u onaj slabiji ide garrett 1549S bez prethodno spomenute đžinđe ![]() |
Autor/ica: | tcode [ čet vel 11, 2010 11:23 am ] |
Naslov: | Re: Turbo ili neki drugi problem? |
Ako je našarafljena turbina sa varijabilnom geometrijom, a ništa ju ne kontrolira, onda je moguće da su krilca slobodna i raširena, pa turbo slabo puni. Što manje ispušnih plinova ide na lopatice turbinskog impelera, odnosno što više plinova ide mimo njih, to se turbina sporije vrti = manji boost. ![]() |
Autor/ica: | dax-lax [ čet vel 11, 2010 12:14 pm ] |
Naslov: | Re: Turbo ili neki drugi problem? |
Unutra je turbina sa promjenjivom geometrijom zakreta lopatica. Isti je model kakav je i prethodno bio unutra. Sad me više zabrinjava ovo s nezakretanjem lopatica, što se i meni ćini logično. Moguće da ih je čađa malo previše uhvatila, pa se ne okreću. Jel bi kaj moglo isčitat provjerom tlaka i da li se na tom autu turbina može izvadit bez prethodnog čupanja motora van? Ja se prilično dobro razumijem u mehaniku, jer mi je to i struka iz srednje, pa me zanima jel ima kakav osjetljiv dio zbog kojeg mi nebi preporučali da je sam izvadim i raskopam? Malo me to živcira kad imaš auto koji nije to što predstavlja. Inaće, Volvo je zakon po svojoj izradi i nisam još naišao na čvršći auto u pogledu ekterijera i interijera. I još jedno pitanje koje me zanima. Ide li na ikoji način u taj auto d5 185 ks? |
Autor/ica: | nenad [ čet vel 11, 2010 3:32 pm ] |
Naslov: | Re: Turbo ili neki drugi problem? |
Mislim da ti trebaš malo svratiti do mene ![]() ![]() |
Autor/ica: | dax-lax [ čet vel 11, 2010 3:47 pm ] |
Naslov: | Re: Turbo ili neki drugi problem? |
Ma ja sam ti iz Plešivice. Onaj Laky mi je buraz. On je isto član foruma od kad nam je turbina ošla, al nije puno pomoglo njegovo zalaganje oko auta, pa sad ja pokušavam bar malo popravit situaciju da taj auto prodiše kak treba. A stvarno bi se mogli dogovorit da malo pogledamo taj auto, a da nisam sam kriv ak nekaj krene krivo ![]() |
Stranica: 1/1. | Vremenska zona: UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |