Citat:
Citat:
jeli ikad iko probao bilo koji selen umjesto presanja prvo staviti u duboko zamrzavanje da se malo stisne, pa da se eventualno ubaci u ležište bez puno sile?
Mirjo, guma ne podliježe toliko promjeni volumena u odnosu na temperaturu, k tome je i napravljena "knap" ili malo većih dimenzija ako ide u kučište, tj. malo uža kad nešto ide kroz nju. Ako hoćeš da ti gumeni dio uleti u neko kučište ili da ti kroz nju neki metalni dio prođe, namaži i gumu i metal s silikonskom masti, a ako nemaš istu, barem kupi silikonski spray u autodijelovima pa njime pošpricaj sve gore navedeno. Uz malo sile upast će ti jedno u drugo bez problema. Taj spray inače šminkeri koriste za prešpricavanje guma da se sjaje kao "pasja kesa". Osim toga, silikon čuva gumu od vlage, i ne boj se, guma (seleni) neće ti izletjeti iz ležišta jer je sve na kraju ionako fiksirano vijcima. Veći problem je staru gumu izbaciti iz kučišta. Ako baš guma nikako ne ide drugačije van ili s ležišta, spališ gumu brenerom, ili u vatri (nakon što ispečeš meso na roštilju, očistiš čađu (ostatak od gume), pofarbaš malo ako je potrebno i kad se farba dobro osuši, silikon na novu gumu i metal, ho-ruck! i upadejšn!
He-bok!
pa ja nemam namjeru mjenjati selene, samo glasno razmišljam, jer brodomehaničari mjenjaju ležaj osovine propelera koji je guma u mesinganoj piksni(tzv bukulu) tako da stari jedva izbiju van ili ga uzdužno ispilaju, a novi "po starinski" stave u duboko, ili ga pošpricaju sprejem za pothlađivanje (wurth ili loctite), i to onda uđe unutra ko da je vlažna p...
a selen je sličan tom ležaju, i nije samo guma nego ima neku košuljicu,
ko zna možda ja budem prvi koji će to probati, naravno jednog ljepog sunčanog dana kad bude padala kiša
aj živili