Dakle, jedan od najvecih razloga sto se ovdje unistavaju Volvoi 740 i 940 su vrlo specificni problemi sa enterijerom.
Kod starijih modela (760, 740 do otprilike 1991 godine) tapacirung krova ("nebo") nakon stanovitog dvocifrenog broja godina pocinje najprije da se opusta i visi prema glavama putnika, a i najmanja povreda tako opustenog platna proizvesce permanentnu kontaminaciju kabine sa finim prahom nastalim raspadanjem spuzvastog materijala koji se nalazi ispod platna i zalijepljen je za kartonsko-fiberglasno nebo. Jedini lijek za to je zamjena kompletnog neba, a svega sam se ovde nagledao u pokusajima da se spasu originalna neba ili iskoristi kartonski dio i pretapacira - nemoguci poduhvat.
Novo nebo je jako skupo i moze se jos uvijek nabaviti za karavane, kako sa siberdahom, tako i bez, ali dio neba koji pokriva fabricki siberdah vise se ne moze nabaviti (niti bi imalo smisla i da moze, jer da bi se siberdah pretapacirao mora se cio mehanizam skinuti, a ako se to uradi, onda se moze i pretapacirati i bez fabrickog materijala. Dobra strana je sto tapacirung siberdaha, osim ako nije bas jako napadnut vlagom, obicno traje mnogo duze nego ostatak neba. Skidanje i posebno namestanje siberdaha je prilicno komplicirano, ali nije neizvodljivo.
Kod novijih modela kvalitet izrade je drugaciji, i nebo nije tako osjetljivo. Moze se prebacivati sa jednog na drugi auto, uz vrlo veliku paznju i poznavanje procedure, kako se ne bi trajno ostetili plasticni dijelovi koji idu po obimu krova i pridrzavaju ga. Redovita je pojava da zamjene neba u lokalnim servisima ne uspiju jer majstori cupaju plasticne dijelove umjesto da znaju kako da ih skinu bez ostecenja, i na kraju iznervirani vlasnik samo zeli vise da ne vidi takav auto i odveze ga na otpad ili prodaje za male pare. Voznja bez neba je nekomforna i nivo buke je puno veci nego sa nebom, mada mnogi kojima nije bitno kako im auto izgleda ga kompletno izbace i onda se bar voze bez opasnosti po disajne organe...
E sad, ovaj post nema nikakve veze sa nebom

, nego sa oplatama za vrata, koje su problem kod novijih modela i gotovo da nisam vidio nijedan Volvo 940 poslije 1992 koji nije imao taj problem. Stariji modeli su imali kvalitetnije uradjene te oplate, i ovaj problem je jako rijedak kod 740 ili 760 modela. Nedavno sam nabavio jedan u svemu odlican Volvo 940 iz 1995, ali sa katastrofalno umreskanim skajem u svim uglovima na gornjoj strani oplata na vratima. Dakle, rijec je o lokalnom problemu koji onda ucini da cijeli auto izgleda kao smece, i ko god drzi do sebe, nece tako nesto imati, i ode Volvo na otpad.
Sad pokusavam da to rijesim u DIY varijanti, pa evo kako moze da se uradi. Najprije, evo kako izgleda:
Najprije, oplate treba znati skinuti bez ostecenja (ako vec nisu ostecene nekim ranijim nestrucnim skidanjem). Skidaju se tako sto se skine rucica za podizanje prozora, odnosno prekidac za spustanje prozora i plasticni rukohvat kojim se zatvaraju vrata kada se ulazi u auto.
Da bi se skinuo prekidac, odnoso plasticni rukohvat -koji je prilicno osjetljiv i lako se moze slomiti, tj. bolje reci da bi se skinula bilo koja oplata sa vrata (bilo koja - bilo koji auto 700/900 serije), mora se najprije skinuti dio tapacirunga koji se nalazi na samoj oplati kao poseban dio i u materijalu je sjedista. Taj se tapacirung moze skinuti tako sto se lagano srafcigerom podigne - nategne prema spolja na uzoj strani, i povuce prema toj strani - uz prethodno poznavanje polozaja proreza na
plasticnom nosacu za koji je zalijepljen sam tapacirung (kako se ne bi natezala pogresna strana!), odnosno
kartonskom nosacu na starijim autima tj 740/760 i prvim 940.
Sistem kacenja tog dijela za samu oplatu nije isti - kod starijih auta sa kartonskim dijelom, taj se dio skida
guranjem odozdo prema gore, na svim vratima, i podlozniji je ostecenjima nego plasticni. Nemam ovdje slike tih dijelova, ali postavicu za auto sa plasticnim oplatama jer sada upravo pokusavam spasti oplate na vratima na toj 940-ici.
Tek kada se skine taj tapacirani dio sa same oplate, moze se pristupiti skidanju plastike rukohvata, odnosno prekidaca za prozore / ogledala.
Kada je skinut plasticni dio (dakle, ovo se mora uraditi dok je oplata na autu, ne poslije, samo nisam slikao dok sam radio)
pametno je zamijeniti 3 plasticne zabice sa novim, kako ne bi kasnije bilo problema zbog lose centriranog ili labavo montiranog tapacirunga, cak i ako zabice izgledaju sasvim upotrebljive. One su jeftine i glupo bi bilo ne zamijeniti ih.
Obavezno treba skinuti crvenu plastiku od svjetla na vratima, jer ona fiksira oplatu za drzac koji ostaje u samim vratima.
Obavezno treba skinuti plasticni pokrov zvucnika, jer on ima istu funkciju, da fiksira cijelu oplatu. Ne skida se cupanjem, nego "sliding" pomeranjem prema prednjem kraju auta, pritisnuti ga na strani blizoj ivici vrata da bi lakse skliznuo sa drzaca, i sve raditi rukom, bez upotrebe alata.
Kada je to uradjeno, sa srafcigerom ili necim slicnim, kroz proreze koji se nalaze na donjoj strani oplate, izvuci napolje drzace od bijele plastike - oni se vide samo ako se gleda odozdo, a mogu se i napipati. Tko to jednom uradi i shvati, svaki slijedeci put radi na slijepo. Onaj koga mrzi da se prvi put sagne i krene da cupa oplatu, jer kod vecine drugih auta se oplata skida cupanjem, pokidace plasticne nosace i vjerojatno ostetiti samu oplatu, i imace puno problema kasnije da to sve vrati kako treba.
Kada je to sve skinuto, opata se lagano
podizanjem prema gore skine sa vrata.
Za sve to treba maksimum 5- 10 minuta po oplati. kod auta sa mehanickim prozorima treba paziti da se ne osteti mali plasticni dio na rucici za spustanje prozora - da se ne bi ostetio, treba ga skinuti malim srafcigerom tako sto ce se rucica postaviti u pogodan polozaj i ta plastikica prebaciti preko zuba koji je drzi, na kraju udaljenijem od gumba. Nikako je ne skidati sa strane blize samom kruznom gumbu na rucici, onom koje se hvata rukom i vrti u ruci dok se spusta ili podize prozor, jer ce se ostetiti.
Kada je oplata napolju, treba skinuti gumenu lajsnu (i promijeniti ako je ostecena, to je jeftin dio - ovdje kosta 10 EUR, moze se nabaviti samo za prednja vrata, za zadnja je diskonitnuiran, medjutim posto je potpuno isti profil, samo kraci na zadnjim vratima, kupi se dio za prednja vrata i skrati, recimo kljestima za secenje armature. Cesto se moze iskoristiti stari dio prednjih vrata za zadnja vrata (cest problem te lajsne je sto se ne odrzava kako treba, i onda je prozor zna podvuci ispod sebe kada se spusta, vrlo cest slucaj kod auta sa elektricnim prozorima jer kod njih se u momentu pocetka kretanja prozora na dole stvori jedna dodatna sila koja povuce gumu tj. filc koji tu postoji da bi sprijecio trenje je nedovoljno gladak, i nakon milion takvih podvlacenja i neprirodnog savijanja, guma zna negdje puci itd). Lijek za to je odrzavanje prozora cistim i glatkim sa unutrasnje strane, i eventualno silikon sprej preko filca.
Zatim se mora skinuti metalna lajsna koja je i drzac za pomenutu gumenu lajsnu i istovremeno glavni drzac cijele oplate sa gornje strane, jer na njoj su metalne zabice koje ulaze u vrata pored prozora sa gornje strane.
Ta metalna lajsna nije predvidjena za skidanje, na zalost. Same oplate takodje se ne mogu vise porucivati. Prema tome, mora se pristupiti ozbiljnijem restauraterskom zahvatu. Lajsna se skida tako sto se mora razbusiti na mjestima gdje je fabricki udarom spica bila pricvrscena za karton oplate.
To treba vrlo pazljivo i lagano raditi, i koristiti vise razlicitih burgija, da se ne bi desilo ono sto se meni desilo, dakle nisam imao zivce da sacekam jutro i nastavim busenje vecim burgijama, nego sam samo malo razbusio doticne tocke (sa burgijom 1,5 mm), i jedna od lajsni je pravila puno problema i izasla napolje skroz izvitoperena. Nakon ispravljanja, zbog plasticne deformacije, vise nije bila u pravcu i kao takva postala je neupotrebljiva, medjutim to se da rijesiti tako sto ce se presjeci na dva mjesta i montirati iz tri dijela. Ona se ionako ne vidi, tako da ako se povrati funkcionalnost na ovakav nacin, nikom nista. Naravno, bolje ju je skinuti bez deformisanja, i to je moguce.
