VOLVO KLUB HRVATSKA
http://www.vkh.hr/forum/

V40 2001, preporuka za diskove
http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=4088
Stranica: 1/4.

Autor/ica:  Pavo75 [ čet ruj 24, 2009 8:12 pm ]
Naslov:  V40 2001, preporuka za diskove

pozdrav ekipi, imam problem s kojim se borim zadnjih nekoliko mjeseci, promjenio 3 para prednjih diskova ( Meteli, nešto na F možda Fremix ? a trećima sam već zaboravio ime ) a auto nakon par 100 km krene trest na kočnici, tokarili ih sve ali ništa ne pomaže, majstor me uvjerava da su diskovi i otklanja mogućnost bilo kog drugog kvara a vjerujem mu obzirom da majstorira 30 godina. Iako se vozim penzionerski ( na to me naučile skupe čestitke od ministarstva ) dosta sam na cesti i znam koliko znače ispravne kočnice. Da skratim.. molim cijenjena mišljenja i preporuke.

Autor/ica:  nenad [ čet ruj 24, 2009 9:24 pm ]
Naslov:  Re: V40 2001, preporuka za diskove

Provjerite i zadnje diskove jar znaju vibracije dolaziti i od njih :wink: Čak bi rekao vrlo vjerojatno da su oni u oitanju jer promijenio si tri para prednjih i ista stvar :shock: Očito nisi rođen pod sretnom zvijezdom :wink:

Autor/ica:  eeromeo [ čet ruj 24, 2009 9:43 pm ]
Naslov:  Re: V40 2001, preporuka za diskove

Moj sin je na Meganu imao potpuno isti problem -tri puta diskove ,dva puta tokarenje.
Prije zadnjeg tokarenja promjenio je selene i sada je sve OK.
Dali su seleni bili uzrok što su se diskovi izobličili ili je konačno našao dobrog majstora za tokarenje nisam siguran.

Autor/ica:  MARTY [ čet ruj 24, 2009 9:46 pm ]
Naslov:  Re: V40 2001, preporuka za diskove

Citat:
Provjerite i zadnje diskove jar znaju vibracije dolaziti i od njih :wink: Čak bi rekao vrlo vjerojatno da su oni u oitanju jer promijenio si tri para prednjih i ista stvar :shock: Očito nisi rođen pod sretnom zvijezdom :wink:
Poslušaj nenada i provijeri zadnje,ja sam imao takvu problematiku :doh:
Zamjenio sam zadnje i opla više ne trese :dance:

Autor/ica:  Pavo75 [ pet ruj 25, 2009 7:38 am ]
Naslov:  Re: V40 2001, preporuka za diskove

Zadnji su mjenjani kod Biškupa prije cca godinu dana i nikakvih problema dok nisam prvi put promijenio prednje, no ne škodi provjeriti, raspitat ću se i za selene, hvala svima.

Autor/ica:  Izy [ pet ruj 25, 2009 9:35 am ]
Naslov:  Re: V40 2001, preporuka za diskove

Što znači da trese na kočnici?
Samo na pedali ili na volanu ili cijeli auto bruji?
Koji su uvjeti kočenja (na kojim brzinama, koja jačina kočenja, da li pritome auto zanosi...)?

Da li se diskovi uistinu popigaju ili tokar samo izglanca koncentrične riseve? Da li se popigaju oba ili samo jedan, ako se popigaju?

Autor/ica:  Zox [ pet ruj 25, 2009 9:35 am ]
Naslov:  Re: V40 2001, preporuka za diskove

Zači, kad promijemiš prednje diskove, onda je neko vrijeme mir, pa opet protresu?
Ako je tako, onda su valjda prednji.

Autor/ica:  Pavo75 [ pet ruj 25, 2009 10:43 am ]
Naslov:  Re: V40 2001, preporuka za diskove

Citat:
Što znači da trese na kočnici?
Samo na pedali ili na volanu ili cijeli auto bruji?
Koji su uvjeti kočenja (na kojim brzinama, koja jačina kočenja, da li pritome auto zanosi...)?

Da li se diskovi uistinu popigaju ili tokar samo izglanca koncentrične riseve? Da li se popigaju oba ili samo jedan, ako se popigaju?
Počinje sa trešnjom na pedali, vremenom se pogoršava, u ovom trenutku trese cijeli auto kad kočim. Brzina stvarno nema veze, trese i pri naglom kočenju kao i pri blažem usporavao ja sa 100 km /h ili sa 30 km/h. Auto se ne zanosi.

Citiram majstora kod kojeg održavam auto : diskovi odu u elipsu i to oba

btw savjet majstora su oriđiđi volvo diskovi, i o tome razmišljam, ali bih ipak prije čuo druge prijedloge i iskustva jer niko mi ne može garantirati da se to neće ponoviti i sa kvalitetnijim diskovima, znači da ako 10 ljudi kaže da su im iskustva sa xy diskovima dobra to smanjuje mogućnost da 4 ( četvrti :( ) put naje...

Autor/ica:  Pavo75 [ pet ruj 25, 2009 10:44 am ]
Naslov:  Re: V40 2001, preporuka za diskove

[quote="Zox"]Zači, kad promijemiš prednje diskove, onda je neko vrijeme mir, pa opet protresu?
quote]

baš tako, par 100 km ok pa krenu problemi

Autor/ica:  tcode [ pet ruj 25, 2009 11:01 am ]
Naslov:  Re: V40 2001, preporuka za diskove

Prenosim kvalitetan post sa Honda Fan Club foruma, možda se nađeš u tome:

"Prvo upozorenje... ovo će biti JAKO DUGAČAK POST

E ovako... potaknut višegodišnjim nezadovoljstvom sa kočionim diskovima koje stavljam na svoje aute, te učestalim novim prigovorima od strane cijenjenih forumaša odlučio sam se malo istražit problematiku vibracija prilikom kočenja...

Pošto po postovima vidim da praktički ne postoji član ovog foruma koji barem jednom nije imao problem sa diskovima, molim i cijenjene forumaše da se uključe...

Pitao sam se dosta puta da li je to krivnja proizvođača ili vozača... i uvijek si nekako mislim, pa nemože bit krivnja vozača... pa diskovi su napravljeni da koče i da se zagrijavaju i tu su da jamče sigurnost a ne da vozač mora mislit da li će jače ili slabije pritisnut kočnice da ne bi slučajno spigao diskove... i tu sam naišao na vrlo zanimljivu informaciju...

Ja ovdje neću ulazit u tehničke specifikacije niti pazit na tehničke izraze nego ću čisto laički napisat tako da i oni koji prvi put sjednu u auto mogu skužit o čemu se radi...

Diskovi u 90% slučajeva nisu deformirani u smislu da su spigani i da je osnovna konstrukcija diska narušena...

Ono što ne valja je "kočiona površina" diska koja na nekim dijelovima ima "grbe"... e sad, kako se te grbe stvaraju??? Tu je greška samo i isključivo vozača...

Sve počinje neadekvatnim razrađivanjem kočnica...

Svi znamo da se kočnice nakon zamjene moraju razraditi prvih 100-200km kako bi počele kočiti kako treba... i u tom periodu ne treba kočiti naglo i prejako da ne bi došlo dokrivog razrađivanja...

E tu je osnovna greška!!!!

Da bi se disk i pločice "uhodali" mnogi ljudi tvrde da kočnice nakon ugradnje treba podrvgnuti TOPLINSKOM ŠOKU... jer će se oni kroz svoj cijeli radni vijek zagrijavati na jako visoke temperature i jako se brzo hladiti...

Shodno tome, odmah nakon ugradnje, trebalo bi dobrano nekoliko puta zagrijati i ohladiti diskove i pločice... ali nemojte ovo shvatiti kao "amen" da se vozite ko divljaci... čisto iz razloga što nećete moći stati kako treba jer kočnice prvih nekoliko dana ne koče kako treba...

Evo i uputa kako razraditi kočnice (ovo se radi samo prvih 40-50km i najbolje je sve napravit ODJEDNOM)

KOD RAZRAĐIVANJA IZBJEGAVATI kočenje do 0kmh - znači kompletno zaustavljanje
- ako se već treba stati (semafor, raskršće i sl.) usporite do 5 kmh i onda pustite kočnicu i lagano kruzajte do full-stopa i ako treba, ručnom kočnicom zaustaviti vozilo (to ne bi trebalo biti teško s tako malim brzinama)

Par koraka za inicijalno razrađivanje

1. kočiti od 60-10kmh bez zaustavljanja - LAGANO
- znači vozit brzinom 60kmh i položiti nogu osrednjim pritikom na kočnicu i držati je JEDNOLIKO dok auto ne uspori na 10kmh
- tada treba pustiti kočnicu i nastaviti vožnju
- to ponoviti 2 puta

2. kočiti od 80-10kmh bez zaustavljanja - LAGANO
- voziti 80 i smanjiti do 10 osrednjim i JEDNOLIKIM pritiskom na kočnicu dok auto ne uspori do 10kmh i bez zaustavljanja nastaviti vožnju
- ponoviti 2 puta

3. kočiti od 100-10kmh bez zaustavljanja - LAGANO
- isto kao i kod gornjih točki... bitno je JEDNOLIKO DRŽATI STSNUTU PEDALU
- ponoviti 4 puta

4. kočiti od 140-10kmh bez zaustavljanja - LAGANO
- isto kao i gore
- ponoviti 2-3 puta

Između svakog koraka, voziti nekih minutu-dvije da se kočnice malo ohlade...

Nakon toga sve točke ponoviti ali ovaj put sa agresivnijim kočenjem

Znači, umjesto da se lagano prikoči, pedala se pritisne jače (ali ne tako da se aktivira ABS)

Znači onom jačinom kao kad vam se iznenada upali žuto svjetlo na semaforu i skužite da nećete uspjet proći a na drugoj strani sparkiran policijski auto... onom jačinom da se auto lijepo zapikne u prednje amortizere ali opet da se ne uključi ABS... znači ne kočit ko da vam je neko izletio pred auto, nego onako malo agresivnije stisnut kočnicu ali da se ne preoptereti... ZNAČI - NE PRETJERIVATI!!!!!!!

Nakon tog inicijalnog razrađivanja, još uvijek treba neko vrijeme bit lakši u vožnji i na kočnici...

Ovo sve gore podrazumijeva da su kočnice montirane kako treba.

1. kod promjene diskova treba glavčine dobro ošmirglati a posebno one dijelove oko šerafa koji su i najteži za očistit kako treba...

2. pločice treba malo preći brusnim papirom ali ne previše... samo malo licnuti

3. diskove treba malo očistit benzinom da se skine masnoća prstiju od montaže i konzervans

4. kotači moraju biti zategnuti na propisanu "težinu" što je kod Civic-a 11kg/m i moraju se zatezati u criss-cross patern

E sad i par savjeta...

1. nakon što se u normalnoj vožnji zaustavite na semaforu, MAKNITE NOGU S KOČNICE (osim ako je samofor na uzbrdici-nizbrdici)
- nemojte ju držati na kočnici pogotovo nakon žešćeg kočenja... to uzrokuje da se kočnica nemože ohladiti i shodno tome se prašina koja se stvara prilikom kočenja zapeče u "kanalima" koje pločice stvaraju na disku...

2. nakon što auto duže stoji i kad se napravi onaj sloj hrđe na njemu, treba napraviti jedno kočenje BEZ ZAUSTAVLJANJA da bi se hrđa i build-up isčistio BEZ NAKUPLJANJA u kanalima

3. izbjegavajte vruće diskove u praonici prat hladnom vodom
- radije pričekajte par minuta da se diskovi malo ohlade... tj. operite cijeli auto a onda tek kotače - na to posebno upozoriti ljude koji vam peru auto u auto-praonicama ukoliko ste prije dolaska u praonu žešće kočili

4. nemojte "dragat" kočnicu tj. držat nogu na kočnici dok normalno vozite (za one s automatik mjenjačima koji koče lijevom nogom)
- vrijedi isto pravilo kao i za kuplung... ako držiš nogu položenu na papučici, kočnica/kuplung se troši

5. uredno provjeravajte kočiono ulje i zamijenite ako je potrebno

Evo to bi zasad bilo to...

Molim cijenjene forumaše, ako bilo tko ima još kakvu korisnu informaciju neka ju ovdje napiše...

Ovo je topic star nekih 3 godine... u međuvremenu sam prešao nekih 35.000km i diskovi još uvijek NE TRESU

oko ove teme se jako lome koplja - neki su ZA a neki su PROTIV...

Ja ću se priklonit onima koji su ZA iz par razloga:

1. ako točno slijedite upute, najgore što se može dogodit je da se NE DOGODI NIŠTA... znači najgora mogućnost je ta da unatoč razradi diskovi ipak počnu tresti... ne postoji mogućnost pregrijavanja, uništavanja, deformacija i blablabla... samo treba točno slijediti upute

2. način razrade kao takav mi ima puno više smisla nego "njegovat" kočnice prvih 500km što zagovaraju oni koji su PROTIV

3. ovako sam ja razradio svoje kočnice, i nakon 35.000km još uvijek ne tresu i koče kako treba...

4. to je ujedno PRVI SET KOJI NIJE PROTRESAO

5. na isti način sam razradio i kočnice na ženinom Civicu i nakon cca 17.000km još uvijek ne tresu

6. to je DRUGI SET KOJI NIJE PROTRESAO

Dosad su diskovi tresli na svakoj Hondi koju sam imao.... osim ove dvije...

Moj auto: Ferodo blank diskovi + Ferodo DS Performance pločice

Ženin auto: Zimermann diskovi + Mintex pločice"

Autor/ica:  zeljkos40 [ pet ruj 25, 2009 4:19 pm ]
Naslov:  Re: V40 2001, preporuka za diskove

a da možda kočione čeljusti nisu dobro razrađene pa blokiraju? lagano ostanu strugat nakon otpuštanja kočnice pa dođe do pregrijavanja i diskovi sa deformiraju.

Autor/ica:  zg0690 [ pet ruj 25, 2009 5:44 pm ]
Naslov:  Re: V40 2001, preporuka za diskove

Citat:
Prenosim kvalitetan post sa Honda Fan Club foruma, možda se nađeš u tome:

"Prvo upozorenje... ovo će biti JAKO DUGAČAK POST

E ovako... potaknut višegodišnjim nezadovoljstvom sa kočionim diskovima koje stavljam na svoje aute, te učestalim novim prigovorima od strane cijenjenih forumaša odlučio sam se malo istražit problematiku vibracija prilikom kočenja...
Vjerujem da sve ovo stoji, ali ne mogu da se ne zapitam da s obzirom da čisto sumnjam da se u servisima (bilo ovlaštenim ili ne) rade ovakve razrade diskova, šta se nebi ovaj problem javljao onda na 90% auta?

Btw. i ja imam isti problem, ali sam već oglušio na trešnju...

Autor/ica:  Pavo75 [ sub ruj 26, 2009 10:00 am ]
Naslov:  Re: V40 2001, preporuka za diskove

Citat:
Prenosim kvalitetan post sa Honda Fan Club foruma, možda se nađeš u tome:
nemre škodit sam prije toga ipak diskove moram kupit :wink:

Autor/ica:  Pavo75 [ sub ruj 26, 2009 10:05 am ]
Naslov:  Re: V40 2001, preporuka za diskove

Citat:
a da možda kočione čeljusti nisu dobro razrađene pa blokiraju? lagano ostanu strugat nakon otpuštanja kočnice pa dođe do pregrijavanja i diskovi sa deformiraju.
eh ali nisam dirao čeljusti, uredno su služile do promjene diskova, nekako si mislim da će to ipak biti ganc novi i to kvalitetni ( a vjerojatno i skupi diskovi ), ekipa dajte preporuke ja sam to odlučio riješit što prije, auto mi se trese da me sve sram kočit a i frka me da loši diskovi ne uzrokuju dodatan kvar jer se te vibracije prenose na auto, tko zna što bi moglo poć po krivu. Možda si umišljam ali mi se čini da mi je zaustavni put sve duži i duži.

Autor/ica:  zeljkos40 [ sub ruj 26, 2009 10:22 am ]
Naslov:  Re: V40 2001, preporuka za diskove

u tome i je greška jer su kod istrošenih diskova cilindrići bili par milimetara više izvučeni a sada zbog debljine novih diskova rade sa tim klipićem više stisnutim unutra i tu mogu zapinjati. provjeri, prije je to nego tvornička greška i to na tri para novih diskova.
pozdrav

Stranica: 1/4. Vremenska zona: UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/