VOLVO KLUB HRVATSKA
http://www.vkh.hr/forum/

C70 T5 2008
http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=3983
Stranica: 3/3.

Autor/ica:  dugi [ čet ruj 10, 2009 10:20 pm ]
Naslov:  Re: C70 T5 2008

Citat:
Citat:
T4 je očito obilnije i komotnije isprojektiran i nije se štedjelo na svakom gramu gusa ili aluminija pa može istrpiti puno više.
Ne. Jako predimonzionirani su bili i prvi T5 motori (2.3 sa 81mm cilindrima), te derivat tog motora, T4 sa također 81mm cilindrima (1855 cc). Ti blokovi provjereno trpe i preko 800KS.

Zatim počinje proizvodnja nove revizije motora u kojima već koriste olakšane klipove i klipnjače, manje zbog uštede na materijalima, a više zbog manjih gubitaka i efikasnijeg rada motora, manje potrošnje, boljih ekoloških rezultata..

U zadnjim generacijama promijenili su i borung, sa 81 na 83mm. Drugim riječima, što je motor novije generacije, to manje prostora za nekakav tuning. I T4 motori nakon 2001 godine nisu dobra baza za tuning.
A koliko trpi blok na mojoj sedmaći pošto vidim da što je novije to je i slabije kaj se tiće tuninga. Ovo je samo informativno da nebi Tomo mislio da mu hoću preuzet naslov najbržeg u rvata :wink: (ovo najbržeg je namjerno jer kubika imam više :mrgreen: ,a i nebi se vi s X40 hteli sudarat samnom pa da se i tako odmjerimo :lol: jer tko leži ne bježi i zalud mu brzina :mrgreen: )

Autor/ica:  dgovorcin [ čet ruj 10, 2009 10:22 pm ]
Naslov:  Re: C70 T5 2008

Citat:
Linkove vam neću dati jer od većine nemate koristi..
Baš si neki :(

Autor/ica:  tcode [ čet ruj 10, 2009 10:34 pm ]
Naslov:  Re: C70 T5 2008

Citat:
A koliko trpi blok na mojoj sedmaći pošto vidim da što je novije to je i slabije kaj se tiće tuninga. Ovo je samo informativno da nebi Tomo mislio da mu hoću preuzet naslov najbržeg u rvata :wink: (ovo najbržeg je namjerno jer kubika imam više :mrgreen: ,a i nebi se vi s X40 hteli sudarat samnom pa da se i tako odmjerimo :lol: jer tko leži ne bježi i zalud mu brzina :mrgreen: )
Ne znam :|.

Autor/ica:  tcode [ čet ruj 10, 2009 10:49 pm ]
Naslov:  Re: C70 T5 2008

Citat:
Citat:
Linkove vam neću dati jer od većine nemate koristi..
Baš si neki :(
Evo vam samo jedna sllikica za razmišljanje:

slika
Lijevi, kraći klip i sa manjom rupom za bolcnu je iz 2.5 motora (2.0 kod T4), a desni masivniji sa jačom bolcnom je iz 2.3 (1.9 T4).

Autor/ica:  Kova [ pet ruj 11, 2009 9:01 am ]
Naslov:  Re: C70 T5 2008

Citat:
Citat:
Dao sam link dokumentaciju u kojoj piše da su u mom motoru (u odnosu na 2.5T) veće klipnjače, jača radilica, poboljšano hlađenje itd. Svi ti zahvati se rade da se motoru osigura mogućnost hendlanja veće snage. Ako si ti ipak uvjeren da je to tako kako si napisao onda samo nabavi veću turbinu, nasviraj software na 350-400KS (ili koliko već misliš da ide) i voziiii! :)
Ne nisam uvjeren, samo tražim informacije. U stvari čak i ne tražim, nadam im se.
Citat:
Ono kaj mislim da tebe buni je mala razlika u snazi između mog T5 i 2.5T, ali sjeti se da i T5 iz S60 u stock verziji razvija samo 20KS više od mog motora ali to ne znači da su internalsi unutra isti. Uvjeren sam da moj motor ne bi izdržao Tomičinih 2.2 bara tj. 400 i kusur KS koji idu uz to, ali isto tako (po svim podacima koje sam uspio sakupiti) ne bih se usudio frljiti 2.5T motor puno preko 300KS. No, bez obzira na argumente, svatko od nas radi svoj izbor na svom motoru..
A da, slažem se, može se igledati i s te strane. Samo ponavljam, T5 u S60 je 2,4 (i 250 i 260 ks verzija) a tvoj i moj su 2.5. Prema tome, nekaj tu još ima osim manjih rupa u bloku i više metala između. A kako se bavim proizvodnjom znam koliko vremena i novaca traži da se razvije nešto od nule, a koliko da se nešto postojeće izmodificira, dotjera i poboljša. T4 je očito obilnije i komotnije isprojektiran i nije se štedjelo na svakom gramu gusa ili aluminija pa može istrpiti puno više.

Sad mi još neukom onako for dummies objasni kaj su to internalsi? Pomični dijelovi tipa klipovi/klipnjače, dihtunzi, stijenke u bloku između cilindara i kanala ulja i vode, nešto za jesti...? :oops: :?
Bojim se da si me krivo shvatio, nisam mislio ništa loše tako da nema potrebe za ljutnjom. Ja osobno sam vrlo malo kvalitetnih informacija uspio naći na Internetu (što sam našao sam postao na ovom Forumu). Npr. nisam uspio stupiti u kontakt ni sa kim tko je zamijenio turbinu na T5 motoru (ovom kao moj). Jcviggen s Volvospeed foruma mi je rekao da jedan od admina ima C30 T5 i da je nabavio Garett turbo kit od Atptuninga (čini mi se da je bio GT3071R) pa da njega pitam. Čovjek mi je samo rekao da više nema ni auto ni kit i nije baš bio jako raspoložen za priču na tu temu, što mi baš i nije ulilo povjerenje jer tko zna kaj se tu desilo..

Iz Volvo dokumenta koji sam maloprije postao zaključujem (a objasnio sam i zašto) da je moj motor nastao kao ojačana varijanta tvog motora, ali baš nigdje i nitko na Internetu mi nije rekao da će izdržati XXX KS i da je dotični to probao na svom motoru. Dakle, moraću sam procijeniti rizik i donijeti odluku (na to sam mislio kad sam ti rekao da ćeš na kraju morati sam odlučiti, jer mislim da za tvoj motor također ima vrlo malo raspoloživih informacija). Direktor Evolvea (koji su tunirali taj motor na 500HP s 2 turbine i zamjenom internalsa) mi je rekao da ne prelazim 400KS i 500Nm sa stock internalsima. Moja procjena je da K16 turbina neće ići preko 350KS a ja ju sigurno neću frljiti preko 460Nm, ali ni u tom scenariju nisam ziher da se ništa neće desiti, međutim voljan sam preuzeti rizik jer smatram da je razumno mali.

K16 turbina je rađena za novi Focus RS, osnova je bila moj motor koji je dodatno ojačan (samo su okvirno rekli kako). Dakle, Focus RS ima još noviju generaciju motora od mog koju su ECU upgradeom nafrljili na 340KS. Nadam se da će i moj motor toliko izdržati s istom turbinom, ali istina je da zapravo ne znam, samo se nadam..

Ukratko, kvalitetnih informacija (gotovo da) nema, što nije ni čudo jer ti motori fakat nisu neka platforma za tuning (u smislu zamjene turbine). Za ove male T5 motore kao što je moj možda s vremenom nekaj i osvane, ali mislim da ćeš ti teško nekaj pametno naći jer iz tvoje generacije motora postoji T5 i R koji su puno zahvalnija platforma za tuning. Mislim da ti ne bu lako ako se odlučiš za to..

Autor/ica:  Branimir [ pet ruj 11, 2009 9:38 am ]
Naslov:  Re: C70 T5 2008

Citat:
Evo vam samo jedna sllikica za razmišljanje:
Olakšavanje pokretnih dijelova, manje inercije, bolji odaziv na gas (ali i brže padanje okretaja), ukupno lakši motor, manja potrošnja, nije nebitno i jeftinija proizvodnja, bolji alati za projektiranje (i proračune naprezanja)... ?

Autor/ica:  ruka [ pet ruj 11, 2009 9:50 am ]
Naslov:  Re: C70 T5 2008

Citat:
a i nebi se vi s X40 hteli sudarat samnom pa da se i tako odmjerimo :lol: jer tko leži ne bježi i zalud mu brzina :mrgreen: )
pa da ti se raspadne auto ko ona devetka s modusom. Vidiš da ti stari auti niš ne valjaju, samo na oko su dobri. Po onom testu ti se ne bi smjel zaletit u plastični kanister od 50 litara :lol:

Autor/ica:  zlaya [ pet ruj 11, 2009 11:10 am ]
Naslov:  Re: C70 T5 2008

Citat:
Citat:
Citat:
Linkove vam neću dati jer od većine nemate koristi..
Baš si neki :(
Evo vam samo jedna sllikica za razmišljanje:

slika
Lijevi, kraći klip i sa manjom rupom za bolcnu je iz 2.5 motora (2.0 kod T4), a desni masivniji sa jačom bolcnom je iz 2.3 (1.9 T4).
C/P "this pistons are from a B4204T (grey) and a B4204T3 (gold/oil)"- znači motori 160 hp dok 2.0T T4 ima jače masivnije klipove, ova polemika se vodila na S40concepts forumu pa tu možete detaljnije sve vidjeti tko ima večeg i jačeg;

http://s40concepts.net/forum/index.php? ... 0&count=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Autor/ica:  tcode [ pet ruj 11, 2009 11:48 am ]
Naslov:  Re: C70 T5 2008

Poanta je bila u tome "kako su sve to isti motori".

Autor/ica:  Kova [ pet ruj 11, 2009 2:23 pm ]
Naslov:  Re: C70 T5 2008

Citat:
Citat:
Evo vam samo jedna sllikica za razmišljanje:
Olakšavanje pokretnih dijelova, manje inercije, bolji odaziv na gas (ali i brže padanje okretaja), ukupno lakši motor, manja potrošnja, nije nebitno i jeftinija proizvodnja, bolji alati za projektiranje (i proračune naprezanja)... ?
U pravu si sa svim ovim. Tehnika (i tehnologija) ide naprijed i nove generacije (varijante) motora su sve bolje optimizirane za svoju deklariranu snagu i ne puno više od toga. Sve preko neke razumne rezerve predstavlja samo dodatni trošak. Proizvođači su zakonima prisiljeni (a biti će i sve više) da i ekološki budu što "zeleniji". To nažalost ujedno znači da se smanjuje i tuning potencijal.

Stranica: 3/3. Vremenska zona: UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/