Obzirom da je moj pokojni otac bio zakleti neprijatelj automobila i cjeloživotni biciklist koji je do 37 godine bio aktivan sportaš, moja prva iskustva vezana su uz automobile prijateljevih roditelja tako da smo uglavnom potajno vozili Opel Rekord iz 65. s 3 brzine pa je tu bio Fiat 1300 pa Peugeot 404. Moj prvi auto je bio Fiat 126P, dakle to i nije bio auto. Znate svi, 650 ccm, zrakom hlađen, paljenje na potez sajlom, a ne na kontakt bravi. Kad to crkne, otvoriš haubu i upališ ga s komadom letve ili drškom od metle. S tim sam obišao neke istočne zemlje Europe. To je pravo čudo bilo od prometala, npr. ideš na more pa počne trokirat jer se AC pumpa previše zagrijavala zbog čega je trebalo u autu imati bocu vode, staneš i lagano polijevaš pumpu da ju ohladiš pa se možeš vozit opet neko vrijeme. To sam vozio negdje do 88, a onda sam kupio Yugo 55 naravno rabljen ali malo, motor odličan međutim nakon 2-3 godine auto je strulio tak da si kroz mulde mogo proć prstom bez upotrebe sile. Ak je pala kiša u autu poplava, srećom bio je truo i po podu pa je sve ionako iscurilo van. Nisam baš siguran jesam li u međuvremenu imao neko smeće od Z101 ili nakon tog Yuga, ali nebitno jer sam takvih promijenio nekoliko u kratkom roku što Z101 što Z128. U to sam vrijeme ionako vozio motocikl pa mi auto i nije bio primaran u životu. To mi je bilo za nuždu, zimu i kišno vrijeme. Onda sam kupio Golf 1 i popušio onako junački ko amater, lik je natočio motor nekakvim aditivima pa kad sam promijenio ulje tek sam tada vidio da je motor za bacit. Ajde, naručim od nekog lika za 700 DEM reparirani motor iz Njemačke i s tim sam napravio milijardu km. Apsolutno neuništiv auto koji prolazi svugdje i ne zaustavlja ga ni blato ni snijeg ni led. To sam poklonio nećaku kad sam od bivšeg poslodavca kupio 244 GLE D6 u dobi od 14 godina sa gomilom opreme tj. sve osim klime. Dakle, alu felge, šiber krov, servo, el. retrovizori i stakla....Auto je bio u odličnom stanju, prelakiran u neku nebesko plavu metalic boju i pretapeciran iznutra tj. sva vrata dok su sicevi bili originalna plava Volvo tkanina, sve čitavo i sačuvano. Na motoru napravljena generalka i priložen račun sa specifikacijim radova. Platio sam ga 4.300 DEM i vozio slijedećih 10 godina, a već nakon dan dva vožnje zaključio sam kako je to definitivno jedan od najboljih auta ikad napravljenih. Prodao sam ga u obitelj prije nekoliko godina, ali kupac je uspio uništiti neuništivo....i sad auto leži negdje i čeka nekog tko će ga oživit. Taj me auto nikada nije iznevjerio i imao je samo 2 kvara u 10 god, ostalo spada u održavanje mada ga i nisam održavao baš najbolje jedino što sam ulje i filtere mijenjao redovito. Nakon njega sam imao SAAB 900S Coupe i to sam jučer tu negdje i napisao da je to nedorađen auto s koncepcijskim pogreškama koje se ne mogu popraviti. Dijelovi su strašno skupi, npr. uložak brave koji za Opela košta 50 kn, za Saaba dođe 54 ojra, lanac je 1.000 eura + rad majstora pa je valjda jeftinije imati neki Jaguar iz 80ih nego takvog saaba. Vjerovatno je kao nov bio dobar, ali ja sam jedva dočekao da ga se rješim. Paralelno s njim sam jedno kratko vrijeme imao 850 karavan tdiesel, ali izvožen auto loše održavan i zapušten pa sam ga se prvom priliko rješio. Nakon toga sam od frenda kupio jedan 240 iz 86 s LPG. Kak je frend loše održavao svaki auto koji je imao, tako je i ovaj došao k meni da ga popravim pa kad sam to i napravio, e onda sam ga lijepo prodao. Nije mi sjelo to što nema servo volana od čega stvarno stvarno bole ruke. Inače to je apsolutno nepoderiv motor B19 koji samo traži ulje koje uopće ne troši, a kilometara koliko je imao zna samo dragi Bog. U međuvremenu do sada sam stjecajem okolnosti promijenio Fiate - Punto 2 komada, Stilo, Bravo i Lanciu Musu sve novi auti pa na to neću trošit riječi jer su to bezvrijedni auti, jedino bih možda Stilo malo izdvojio iz toga, iako mu je kvaliteta ista kao i prethodno nabrojeni. E onda sam proljetos odlučio vratiti se Volvu pa sam tražio neki 200 ili 700 ili 900, a na kraju naletio na ovaj 850 koji je sad potpuno popravljen i čeka još samo da ga registriram i ugradim plin. Danas sam se malo propelal bez tablica tek toliko da ga zgrijem jer sam jučer ugradio novi kiler pa da ga malo testiram. Šta da kažem, svi koji voze 850 znaju kaj je to mada je meni osobno i dalje 240 srcu prirastao i zaista mi je drago vidjeti dedinog žuću i rukinog crvendaća. Ajd sad žurim, bok.
_________________ 850 T-5
|