VOLVO KLUB HRVATSKA
http://www.vkh.hr/forum/

Auspuh kod 740/940 (benzin) - razlike u pocetnom dijelu
http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=3670
Stranica: 1/1.

Autor/ica:  650.000km [ sri lip 03, 2009 12:32 am ]
Naslov:  Auspuh kod 740/940 (benzin) - razlike u pocetnom dijelu

Evo malo zanimacije pošto na ovom forumu vlada mir i tišina :( već neko vrijeme:
Kod B200/B230 ne-turbo motora u principu je početni dio auspuha (twinpipe, voorpijp) identičan, sa time da postoji razlika izmedju modela sa katalizatorom i modela bez katalizatora, u tome što kod modela sa katalizatorom twinpipe ima izolaciju a kod modela bez katalizatora je nema. Kod 16V motora postoji jos jedna dodatna razlika, ali je početna cijev identična kod svih.

Izolacija je potrebna, pogotovu zimi, da obezbjedi potrebno zagrijavanje katalizatora koje će mu obezbjediti duži vijek, a i lambda sondi bolji rad, samim tim i preciznije ubrizgavanje.

Problem je u tome što kada se poručuje, čak i kod ovlašćenih servisera, će se danas najčešće dobiti samo (točan) podatak o kataloškom broju početne cijevi, a izolaciju najčešće preskoče. Ona se prodaje kao poseban dio i naknadno ugradjuje varenjem u radionici, za modele sa katalizatorom i 16v motore.

Evo kako izgleda twinpipe tj. svi potrebni dijelovi za ugradnju u jedan motor sa U9 specifikacijom tj. elektronsko ubrizgavanje i katalizator. Za modele sa CI mehaničkim ubrizgavanjem ili karburatorom ide samo (ista) cijev bez izolacija.

slika

slika

slika

Krajnje kritična stvar za na 740/940 nemati probleme godinama sa auspuhom je da se twinpipe ugradi kako treba i pravilno postavi elastični držač - koga jako često 'stručnjaci' izbacuju iz upotrebe kompletno nakon što njegov nosač, koji je od tanjeg materijala i podložan koroziji, propadne (u stvari propadne var na kontaktu sa cijevi). U najvećem broju slučajeva to se može i popraviti tj navariti novi nosač ili zavariti - ojačati originalni, ali treba reagirati na vrijeme jer ako nosač skroz otpadne to je poslije puno teže, a najčešće i produva na tom mjestu, tako da se nitko neće sa time zezati i mnogi psuju i mrze Volvo zbog toga :angry-screaming: , a sami su krivi što ne vode racuna da nakon (obično) 200 - 250kkm taj dio auspuha treba ili zamijeniti ili remontovati kvalitetno...

slika

slika

da ne bude zabune, na gornjoj slici je elastični držač pogrešno okrenut, treba da bude kao na donjoj slici (vidjao sam nebrojeno puta kako ga stave pogrešno tj. okrenu za 180 stepeni jer je tako lakše samo ga zašarafiti za cijev, tek da se vidi da je tu, ali u tom položaju nema ama baš nikakvu funkciju)

slika

Lambda sonda je u principu ugradjena u katalizator, ali postoje i modeli bez katalizatora sa lambda sondom koja je onda ušarafljena u twinpipe.

Evo i uputstvo..., kako je to nekad bilo, fakat ne jos tako davnih pre desetak godina..

slika

slika

slika

slika

Autor/ica:  dugi [ sri lip 03, 2009 9:14 am ]
Naslov:  Re: Auspuh kod 740/940 (benzin) - razlike u pocetnom dijelu

Vidiš vidiš zanimljivo ,i ja imam tu neku zaštitu i nosač na tom twin pipeu i nisam imo pojima čemu sve to. Dobro istinu za volju na mom Volvu nema ni katalizatora ni lambde (trebalo je to sve biti ,ali je to netko skinuo prije nego sam ga ja kupio).
Btw. jel netko zna koliko košta nova ispušna grana i taj twin pipe ,jer kod mene je to već prilično načeto :?:

Autor/ica:  650.000km [ sri lip 03, 2009 12:11 pm ]
Naslov:  Re: Auspuh kod 740/940 (benzin) - razlike u pocetnom dijelu

nova grana izadje ovdje 400 eura :o , polovna se dosta tesko nalazi a da nije izjedena iznad prvog cilindra, u oglasima idu do 50e... vjerovao ili ne ja sam jednu dobru slucajno pronasao kada sam bio u Beogradu (20e) i jedva je prebacio ovamo posto nije smjela u avion, a ja ponio pod miskom :lol: umalo me nisu uhapsili...

nov twinpipe sa dihtunzima i maticama ali bez izolacije izadje oko 100e, elasticni nosac ako postoji koristi se uvijek isti, inace je 7e, ako sarafi nisu originalni, poruciti ih, to je par e koje vrijedi potrositi

izolacija (metalni dijelovi i izolacija) su takodje 100 e i prodaju se zajedno...

serviseri se plase skidati granu ako brezoni izgledaju kao s dna mora, a cesto je tako, medjutim iz mog iskustva ispada da je to moguce bez problema cak i u situacijama kada sve zaista izgleda jako lose tj. kada matice nemaju izgled matice nego im fale uglovi ili su jos od ranije ostecene zbog nestrucnih skidanja i namjestanja - bitno je pronaci adekvatan kljuc, mora biti dobra gedora, a ponekad jos i bolje i neka ostecena gedora, manji broj ili colovna itd, koja se moze nabiti na takvu maticu (nekad bas uz upotrebu jake sile tj udarcima cekica...), upalis motor pustis da se jako zagrije, imas spreman neki jako dobar sprej tipa WD40 (ali neki bolji za podmazivanje u kombinaciji sa antirost efektom, Liqui Molly ima jedan odlican koji dugo traje, u svakom slucaju mora imati koncentrisan i jak mlaz) i plasticnu bocu sa hladnom vodom ciji poklopac probusis sa silom, i spricas po matici i vodu i sprej sve dok motor radi (ali ne bas po ostalim dijelovima ili samoj grani sire od zone matice) neposredno prije prvog pokusaja odvrtanja, naravno sve ce se pusiti i dimiti (nece se nista zapaliti, ali uvijek je zgodno imati pri ruci i aparat za gasenje)... Najcesce ce se odvrnuti bez problema sama matica, ili ce izici sve sa brezonom. Ako treba zamijeniti brezon, oni su po 2e komad... i koristiti nove 'bakarne' matice za novo stezanje...

Mislim da je najzahvalnije skinuti i granu i twinpipe zajedno tj. odsarafiti granu i razdvojiti twinpipe od ostatka auspuha, izvuci nagore kroz haubu (pretpostavljam da se zna da se hauba moze podici skroz vertikalno kada se pomjere dva osiguraca na sarkama), i poslije ih rastavljati na ponku. Nekad je sasvim dovoljno samo popraviti twinpipe u zoni plocice - nosaca elasticnog drzaca bez rastavljanja i sve vratiti nazad ako se procijeni da je grana upotrebljiva, to je popravka koja moze imati smisla i biti dugotrajna, naravno treba pregledati oba dijela detaljno.

Takodje, ako se ugradjuju novi dijelovi, isto vazi - sastaviti granu i twinpipe na ponku, stegnuti vezu jako ali ne krvnicki, montirati odozgo tj. kroz haubu, auto mora biti podignut ali ne mora nesto previse - znaci sve se ovo moze lako odraditi i bez kanala ili mosta-dizalice, cak je i lakse tako... kada se spoji tj spaja twinpipe sa ostatkom auspuha tj. prvim loncem ili katalizatorom, procijeniti da li treba popustiti 3 matice na vezi sa granom radi pravilnijeg nalijeganja kraja twinpipea na lonac tj. cijev koja izlazi iz lonca i najprije stegnuti tu vezu skroz (u principu nece biti potrebe, i onda u svakom slucaju dotegnuti jako vezu grane i twinpipea. Elasticni drzac staviti na kraju kad je sve ostalo stegnuto.....

Ja stavljam bakarnu pastu na sve kontaktne povrsine (i navoje i dihtunge) radi eventualnog lakseg rastavljanja u nekoj buducnosti, i nikada nisam imao probleme zbog toga, iako cujem od mnogih da to ne treba raditi. Jedino sto ce se sve dimiti i mirisati mozda i para dana upotrebe nakon sklapanja. Kroz par dana upotrebe pametno je dotegnuti sve spojeve.

Autor/ica:  ruka [ sri lip 03, 2009 10:17 pm ]
Naslov:  Re: Auspuh kod 740/940 (benzin) - razlike u pocetnom dijelu

baš sam išao gledat danas na svojoj sedmici koja ima i katalizator i lambdu i vidim da ne vidim ništa od tih zaštita. Nikad nisam ni obraćao pažnju na taj detalj. Pretpostavljam da to dodatno utiša zvuk, jel u praksi tako?

Autor/ica:  650.000km [ sri lip 03, 2009 11:21 pm ]
Naslov:  Re: Auspuh kod 740/940 (benzin) - razlike u pocetnom dijelu

jeste, i to primetno.

Autor/ica:  ruka [ sri lip 03, 2009 11:45 pm ]
Naslov:  Re: Auspuh kod 740/940 (benzin) - razlike u pocetnom dijelu

onda se moram bacit u potragu za tim, ako ne nađem nema mi druge nego tebe zamolit da uzmeš jedan ili dva seta i ubaciš kod rezervne gume kad ćeš dolaziti tu negdje.

Autor/ica:  650.000km [ čet lip 04, 2009 12:32 am ]
Naslov:  Re: Auspuh kod 740/940 (benzin) - razlike u pocetnom dijelu

nema problema.
evo našao sam neki račun i još neke sličice... lijevo su maloprodajne cijene, desno za firme.
zadnja stavka je izolacija - Volvo broj za naručivanje 272450 - vidi se da je ovo u stvari naknadna nomenklatura, u doba samih auta su prodavali odvojeno već gotove cijevi, sada ovako pa ko hoće da vari eto mu... početna cijev je broj 9139285. prve dve stavke su zadnji držač klasičnog mjenjača (samo gumeni nosač) i centralni ležaj kardana (nije svaki isti, imaju dva tipa) i njegovo gumeno ležište...
slika
ovako zna izgledati grana
slika
na izlazu prvog cilindra (ova ima 300kkm, i mislim da je glavni krivac za to propadanje ulje koje se sliva upravo tu ako je loš dihtung na poklopcu glave motora, pa godinama nagriza granu...u principu ovo je radilo dobro dok nije skinuto, onda se noktom rasčeprka po ivici i postane neupotrebljiva...
slika
ovako trebaju izgledati kontaktne površine kada se očisti kako treba (jakim tapetarskim skalpelom, šmirglama)
slika
zamjena brezona
slika
bakarna kaljuga
slika
spajanje
slika
spremno za ugradnju
slika
evo još
slika

slika
prsten na spoju twinpipe prednji lonac / katalizator - nažalost (ili na sreću, da nema fuša), najčešće su navoji na toj drugoj strani neupotrebljivi pa se mijenja i lonac/kat..., tu nema zamjene brezona... mada se može i to riješiti):
slika
izolacija stize u kartonskoj kutiji, u kutiji ovo:
slika

Autor/ica:  olle [ pet lip 12, 2009 4:49 pm ]
Naslov:  Re: Auspuh kod 740/940 (benzin) - razlike u pocetnom dijelu

650.000km - ti si velemajstor i svjetski šampion. Zakaj ne voziš 850? Bio bi mi izvor znanja i saznanja.

Autor/ica:  olle [ pet lip 12, 2009 8:50 pm ]
Naslov:  Re: Auspuh kod 740/940 (benzin) - razlike u pocetnom dijelu

Nadam se da primaš narudžbe i za 850-ke :wink:

Autor/ica:  650.000km [ sub lip 13, 2009 11:56 pm ]
Naslov:  Re: Auspuh kod 740/940 (benzin) - razlike u pocetnom dijelu

:drool: vidim da ću i ja morati promijeniti handle... možda Mr.2%... :twocents-02cents: :lol:

Autor/ica:  olle [ ned lip 14, 2009 3:03 pm ]
Naslov:  Re: Auspuh kod 740/940 (benzin) - razlike u pocetnom dijelu

Ma dobro, glavno da nije 650.000 % :lol: .

Autor/ica:  olle [ uto lip 16, 2009 11:05 pm ]
Naslov:  Re: Auspuh kod 740/940 (benzin) - razlike u pocetnom dijelu

Citat:
:drool: vidim da ću i ja morati promijeniti handle... možda Mr.2%... :twocents-02cents: :lol:
Dakle, primaš li narudžbe :?:

Autor/ica:  650.000km [ uto lip 23, 2009 5:07 pm ]
Naslov:  Re: Auspuh kod 740/940 (benzin) - razlike u pocetnom dijelu

samo da nisu u pitanju rezervni motor ili mjenjač :lol: :lol:
šta treba da se traži - šalji na PP da ne zamaramo druge

Autor/ica:  olle [ uto lip 23, 2009 5:41 pm ]
Naslov:  Re: Auspuh kod 740/940 (benzin) - razlike u pocetnom dijelu

Pitanje je bilo načelnog karaktera. Ovog trenutka ne trebam ništa, ali ako zatrebam, sad znam gdje se mogu obratiti. Thks.

Stranica: 1/1. Vremenska zona: UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/