VOLVO KLUB HRVATSKA
http://www.vkh.hr/forum/

savjet za kupnju
http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=3406
Stranica: 5/15.

Autor/ica:  BELA [ čet tra 09, 2009 9:49 am ]
Naslov:  Re: savjet za kupnju

My bad, sorry na offu,

NO SPAMM 8)

Autor/ica:  volvo.lim [ pon sij 23, 2012 10:20 pm ]
Naslov:  Re: savjet za kupnju

halo ekipa, pocetnik ovdje, da ne otvaram novu temu, nadovezujem se ovdje,

posto je budzet relativno tanak a ovih V70 sve manje, puno ih je u zhici ili u autokuchama a tamo obicno ne daju ni probnu voznju ni eventualni pregled/dijag. negdje van te zhice/kuce a to mi nije bas neki plus pogotovo kod 8-12 godina starog auta kao sto su ti volvoi V70 koje gledao, tako da sam se preshaltao na privatne oglase i cesce 9 seriju, ...940 karavan tocnije, evo ovako nesto recimo
http://www.njuskalo.hr/auti/volvo-940-k ... as-2416428" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

pa ako mozhe od iskusnih nekoliko mudrih misli, za potencijalne kupce i novopechene vlasnike 940ke (2.0 turbo), na sto paziti, sta mirisati gledati i sl., sta obicno krepava, sta je boljka na tim modelima?

Na kolika ulaganja bih trebao racunati (opcenito ili u prvoj godini, bilosta napisite sve pomazhe) ako zelim 940ku u top formi :) , bez da noci provodim sanjajuci zamjenske dijelove i cudne zvukove iz haube, onako okvirno u prosjeku za takav 15-godisnji primjerak... imam jos jedan u istri isto 2.0turbo ali slabije izgleda, i jedan u velikoj gorici...barem sto se tiche njuskala

Jel bolje traziti 960 modele? ili 850 seriju istih godista(96-7)? ali kad nema puno 850 karavana a bas zapeo za wagone :)
dok cekam savjete i informacije, citam ovaj topic viewtopic.php?f=28&t=1619" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; i mozda jos koju temu sa 650km, rukom i jos nekim iskusnim forumashima, pozdrav

Autor/ica:  dugi [ pon sij 23, 2012 10:27 pm ]
Naslov:  Re: savjet za kupnju

Bogme trebalo bi isprobat ovu devetku kaj si stavil ,al ovak sa slika čini se u dosta solidnom stanju. Plus tome što ima ugrađen plin i još jedan plus kaj dobiš i još jednu za rezervu ,pa ak će i trebat kakvih djelova možeš to premjestiti sam. Kaj se tiće cijene takva je kakva je i nebi ju komentirao ,al ak se auto pokaže u redu niš te ne košta ak ti se auto svidi jednostavno izvadit 2500 eura u kešu i reći uzmi ili ostavi pa šta bude :think:

Autor/ica:  amadeusdrazen [ pon sij 23, 2012 10:57 pm ]
Naslov:  Re: savjet za kupnju

pa covjece tu pise da ima vise opreme nego bentley..
fino sve snimi kaj je navel i ak ides pogledat auto vidi kolko je zmuljao..
npr..da li fakat ima putni komp..ili elektricna sjedala(suvozacko nije)..ili da li mi je SIPS zracni jastuk ili samo bocno ojacanje..tak malo vidi..
mislim ne mora bit da nekaj mulja al ak je onda se mozas bolje cijenkat..

Autor/ica:  swedishbrick [ sri sij 25, 2012 3:01 pm ]
Naslov:  Re: savjet za kupnju

putni kompjuter ne postoji u 900 seriji, niti je ikada konstruisan.
940 je daleko bolja (pouzdanija i jeftinija) opcija od 960 kako za odrzavanje tako i za moguce popravke. Sve je jeftinije na 940.

850 je sasvim drugacija tehnika i kako ih nisam posedovao ne bih ulazio u detalje oko cena.

U 940 ne treba po pravilu nista ocekivati, nema konstruktivnih gresaka i kvarova koji dolaze sami od sebe osim u slucaju automatske klimatizacije kabine sa servo motorima distribucije vazduha.

Kao i za svaki turbo motor kritican faktor tokom eksploatacije je bila redovna zamena ulja sa filterom, antifriza i ostalih potrosnih materijala.

U svakom slucaju je potrebno zameniti gumeni O ring povratne cevi ulja iz turbine, creva gumena antifriza za izmenjivac topltoe ulje/ antifriz (dole sa desne strane ispod turba) i sva gumena creva vakuuma.

Vrlo je moguce da je nakon pregleda potrebno zameniti i nosac gumeni menjaca, gumeni nosac sredisnjeg lezaja kardana.

Na svakih 200.000km potrebno je promeniti napred kocione diskove po pravilu i verovatno pozadi prvi put plocice (one izdrze od 250-350.000km obicno) iz prve ugradnje.

Kod nekih godista i nekih varijanti moze se desiti da se pojavi prevelik luft u glavi volana kada se pojede aluminijumsko kuciste, ali je to uglavnom bilo sa modelima 1982-1988 na 700 seriji.

Na svakih 200.000km vrlo preporucljivo je promeniti i razvodnu ruku, kapu i VN kablove cak iako sve izgleda na oko da je dobro stanje.

Proveriti na 2.0 motoru i obavezno zupcasti remen, ako je 1993 i novije preporuka je da se menja svakih 160.000km mada je praksa pokazala da komotno moze da gura remen 200-250.000km ili preventivno zameniti jednom na svakih 10 godina.

Alternator ce zahtevati nove cetkice reglera na nekih 250.000- 280.000km, kada se usled potrosnje duzina smanji na manje od 5mm.

Ako nije nikada podesavan zazor ventila treba i to preventivno odraditi, otprilike svakih 200.000km (podesava se plocicama) proveriti i po potrebi.

I da, pumpa benzina Bosch originalna ima tipicni radni vek oko 160-180.000km kod modela sa glavnom pumpom u rezervoaru.

Tu i tamo treba pogledati i zameniti koju sijalicu u kabini ili instrument tabli a zna biti i problema sa kontaktima grejaca sedista (termostat grejaca).

Od mehanike, potrebno je zameniti tanjiraste silent blokove uzduzne vodjice, 4 na desnoj i 4 na levoj strani- napred.
Njihova istrosenost se pri kocenju oseti na volanu sa izrazenim vibracijama.

Toliko mogu da se setim.

Sve u svemu, 940 spada u vrlo pouzdan model bilo atmo bilo turbo.

Kod modela sa dosta km, 400.000 i vise treba biti obazriviji i traziti vise podataka o prethodnom odrzavanju, tada vec moze da bude portebna i reparacija turbo kompresora, i raznih drugih sklopova vozila.

Autor/ica:  Turbodiesel [ sub ožu 17, 2012 5:31 pm ]
Naslov:  Re: savjet za kupnju

Da ne otvaram stalno nove teme, pitat ću ovdje...

Koji motor može biti 2.3 benzinac u 940 iz 1994. i kavi su oni ovako?

Trebam pogledati jedan '94 940 2.3 sa plinom, a ne znam ništa o tom motoru, a i ne zna se koji je u autu, a koliko vidim, ima ih negdje četiri, od 110 do 170ks...
Koji bi mogao biti u tom godištu i kako ih na oko razlikovati?

Mislim da je "GLE" oznaka, možda i "GL", ali prije da je "GLE". Znam da je u Americi to imalo veze i s motorom, ne znam je li i kod nas, ili je samo oprema u pitanju.

5 direktnih brzina šaltgetriba je u tom autu, ako to išta znači.

Autor/ica:  dugi [ sub ožu 17, 2012 6:10 pm ]
Naslov:  Re: savjet za kupnju

Citat:
Da ne otvaram stalno nove teme, pitat ću ovdje...

Koji motor može biti 2.3 benzinac u 940 iz 1994. i kavi su oni ovako?

Trebam pogledati jedan '94 940 2.3 sa plinom, a ne znam ništa o tom motoru, a i ne zna se koji je u autu, a koliko vidim, ima ih negdje četiri, od 110 do 170ks...
Koji bi mogao biti u tom godištu i kako ih na oko razlikovati?

Mislim da je "GLE" oznaka, možda i "GL", ali prije da je "GLE". Znam da je u Americi to imalo veze i s motorom, ne znam je li i kod nas, ili je samo oprema u pitanju.

5 direktnih brzina šaltgetriba je u tom autu, ako to išta znači.
Ak se ne varam to ja mašina kao kod mene al je nekim preinakama snaga dignuta sa 85kW (koliko je kod mene) na 95kW. Naravno tu govorim o atmosfercu. Ovu jaču mašinu ima ruka u svojoj sedmici iz 1992 i on bi vjerojatno znao o kakvim se preinakama radi.

Autor/ica:  Turbodiesel [ sub ožu 17, 2012 6:15 pm ]
Naslov:  Re: savjet za kupnju

Wikipedia (kojoj koliko je vjerovati...) kaže za 940-ke i izbor 2.3 motora ovako:

2.3 L 153 hp (114 kW) I4 (B234F)
2.3 L 162 hp (121 kW) I4 (B230FT)
2.3 L 114 hp (85 kW) I4 (B230F)
2.3 L 135 hp (101 kW) I4 (B230FK) (EU)

Pa se ja pitam kako ih razlikovati i koji bi mogao bti u GL/GLE iz '94. godine sa 5-stepenim direktnim manualcem (dakle, ne kao kod mene i Bele na 7/960 M46 sa 4+OD)..i koji bi to manualac bio, M47 ili M90? (opet, ako je vjerovati Wiki)

Autor/ica:  dugi [ sub ožu 17, 2012 6:22 pm ]
Naslov:  Re: savjet za kupnju

Citat:
Wikipedia (kojoj koliko je vjerovati...) kaže za 940-ke i izbor 2.3 motora ovako:

2.3 L 153 hp (114 kW) I4 (B234F)
2.3 L 162 hp (121 kW) I4 (B230FT)
2.3 L 114 hp (85 kW) I4 (B230F)
2.3 L 135 hp (101 kW) I4 (B230FK) (EU)

Pa se ja pitam kako ih razlikovati i koji bi mogao bti u GL/GLE iz '94. godine sa 5-stepenim direktnim manualcem (dakle, ne kao kod mene i Bele na 7/960 M46 sa 4+OD)..i koji bi to manualac bio, M47 ili M90? (opet, ako je vjerovati Wiki)
A jebga ,sad sam se zgubil ,nisam baš na ti s getribama ,inače ja na donoru imam 5-brzinsku getribu al koja je M47 ili M90 nemam pojima.

A jesam ti sad pomogao :oops: :doh:

:lol:

Autor/ica:  swedishbrick [ sub ožu 17, 2012 9:59 pm ]
Naslov:  Re: savjet za kupnju

B234F je redak u EU, ima 16V glavu pa se jasno razlikuje od svih ostalih verzija.

B230F je klasican crveni blok motor, atmosferac. Ima akumulator sa suvozaceve strane, kada se digne hauba.
131KS(5400 obrtaja) tog godista.

B230FK je turbo LPT (low pressure) crveni blok. Ima akumulator sa vozaceve strane a sa suvozaceve se jasno vidi turbina i cev ka intercooleru.
135KS(4900 obrtaja), ali ga nije bilo 1994. Radio se od 1995-1998.


B230FT isto turbo motor, kao gornji samo je HPT (high pressure).

Ima identicnu turbinu samo je drugacije podesena.

165KS (4800 obrtaja). verzija FT4, radi se od 1993-1998.

Uz neke modele serijski a moglo je kao dilerska opcija da se ubaci i overboost tj Turbo Plus dodatak. Snaga tada 190KS.


Manuelni 5brzinac, 1995 se pojavio M90 pa bi 1994 moglo biti M47.


1995. modelska godina zapocinje 01.09.1994 i traje do 31.08.1995.

Isto je i sa ostalim modelskim godistima tako da nije ista automobilska i kalendarska godina.


Najverovatnije 1994. godiste ima atmo B230F ili turbo B230FT4.

GLE verovatno B230F a ako je GLT verovatno B234F.

Iz VIN oznake se bez dileme moze utvrditi koji je motor.

Autor/ica:  Turbodiesel [ ned ožu 18, 2012 9:30 pm ]
Naslov:  Re: savjet za kupnju

Kad vidim auto ili saobraćajnu znaću VIN...za "modelyear" znam kako funkcioniše, a moguće da je i 1994. erstzulassung a da je baujahr 1993.

Dakle, iz ovoga možemo zaključiti da je mjenjač M47. Hvala!

Ovaj moj što je išao gldati ranije kaže da ima "usku glavu", nije"široka kao na mom benzincu", (B6304FS) pa zaključujem da nije B234F.

Dakle, može biti B230FT...a razlika kod standardnog, hochdrucka i ovog "turbo plus" je u nekom špananju wastegatea, je li?

To su dobri motori, zar ne?

Autor/ica:  swedishbrick [ sub ožu 31, 2012 9:37 am ]
Naslov:  Re: savjet za kupnju

dobri, najbolji motori :) sto se tice trajnosti i pouzdanosti a i otpornosti na odrzavanje. Dovoljno je reci da je veoma slican motor pod oznakom Volvo Penta sinonim za dobar odabir u nautici.

Autor/ica:  Turbodiesel [ sri lip 27, 2012 3:38 am ]
Naslov:  Re: savjet za kupnju

Uglavnom, ispostavilo se da je taj auto B230FB, 100kW bi trebalo da je, isporučen je 27.5.1994. u Moskvi, tako da spada pod MY 1994, a i svakako je na njemu M47.
I sad mi je u dvorištu.

E, sad...pošto bih ja tu M47 stavio na D24 karavana umjesto sadašnje M46, treba mi nešto da stavim na taj B230...

U garaži imam B6304 sa AW30-40, da li bi ona nekako mogla na taj motor?

Autor/ica:  swedishbrick [ uto srp 24, 2012 6:26 pm ]
Naslov:  Re: savjet za kupnju

Ne.
Uz promenu menjaca treba promeniti i zvono, pa zatim komplet kardansko vratilo i diferencijal koji je odgovarajuceg prenosnog odnosa za novi menjac.

AW30-40 je kompjuterizovani elektro hidrulicki automatik i ide samo i jedino uz "beli blok" uzduzno postavljen. Dakle onako kako je vec sada ugradjeno je jedino moguce.

Autor/ica:  davx12 [ sri kol 08, 2012 11:27 am ]
Naslov:  Re: savjet za kupnju

Vidim da se kolega volvo.lim interesirao za 945 koji je još uvijek na prodaji na Njuškalu.
Zanima me da li ga je netko pogledao te da eventualno podijeli iskustva.

A sada jedno malo kompliciranije pitanje, odnosno, razmišljanje:
Imam osjećaj da je došlo vrijeme da promijenim Mondea pa razmišljam u sljedećem smjeru: Mondeo je 2003 godište, TDCI, do sada stvarno pouzdan auto (prešao sam od 2007. do sada oko 115000 km), međutim, kako vrijeme i km prolaze sve je vjerojatnije da se pojave nenadani i znatniji troškovi, posebno što se injektora i pumpe tiče.
Bacio sam oko na spomenutu 900-ku u međuvremenu pa me zanimju informacije od vlasnika takvog ili sličnog o troškovima održavanja (potrošnja goriva mi je jasna), manama i prednostima te uloženim sredstvima na godišnjoj razini u popravke.
Ukoliko bih našao kupca za Mondeo mogao bih uzeti ovog sa Njuškala, a razliku u cijeni uložiti u dobar servis.

Eto, ako netko ima za podijeliti iskustva i razmišljanja, samo narprijed :handgestures-thumbup:

Stranica: 5/15. Vremenska zona: UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/