Citat:
@tcode - mislim da je razlika od 20ks zanemariva u tom slučaju jer ak je tak kak ti tvrdiš onda bi edt 30 trebao gaziti r-a jer je podosta lakši, a ipak nije tako. A mislim da je veća količina zapaljene smjese u motoru veće zapremine, tj većih cilindara
A ne znam na što misliš kod 3 vr6 i 4 gti 180?? Ak misliš na masu, nije velika razlika - 3ka iz 95. ima 1278kg, a 4ka ima 1330kg. A baš pogrešno odabrani punjači... Ja sam otpočetka naglasio da pričamo o serijskim autima a ne drag jurilicama ili home made izvedbama...
20KS će biti zanemarivo na motoru od 500+KS, na motorima nazivne snage reda veličine 100-200KS se itekako osjeti. 50Kg također nije zanemariva razlika (sjeti se kako ti auto ubrzava kad imaš, recimo, suvozača nježnijeg spola
), ili u gepek ubaciš vreću cementa. Nemoj mi reći da nema razlike. Btw. AFAIK Golf 4 GTI ima "samo" 150KS. I da te dalje ne quotam i obrazlažem, pokušati ću ti objasniti na što ciljam cijelo vrijeme.
Aute u principu nije uputno uspoređivati po apsolutnim iznosima deklariranih snaga i njihovih težina. Zašto? Zato što niti jedan motor sa unutrašnjim sagorijevanjem na ovom svijetu (barem za koje ja znam
) ne razvija moment i snagu apsolutno linearno. Zbog toga govorimo o krivulji momenta, a kao posljedica krivulje momenta, i o krivulji snage. Tako za svaku točku na pravcu okretaja motora (primjerice uzmimo da imamo motor sa rasponom od 850-6500 okretaja)- x os i pravcu opterećenja (MAF, MAP ili load) - y os, postoji određeni iznos momenta koji taj motor može stvoriti, te iznos snage kao posljedica momenta i broja okretaja motora.
Nama je za promatranje i eventualnu usporedbu dvaju motora interesantno pratiti moment i snagu na WOT-u (Wide Open Throttle), odnosno "punom gasu". Karakteristika n/a motora (naturally aspired ili kako mi kažemo "atmosferaca") je da se snaga razvija uglavnom proprcionalno broju okretaja motora, obzirom da smjesa ulazi u cilindre jedino pod pritiskom atmosferskog zraka i vakuum-a koji klip stvara u cilindru kretanjem iz GMT u DMT. To bi otprilike značilo da tvoj VR6 raspolaže sa tih 180 pri, recimo, 6200 okretaja (ove brojke doista pričam na pamet, ali principijelno je tako).
S druge strane imaš GTI-a koji koristi turbo punjač koji je, i opet ću reći, "pogrešno" dimenzioniran. To znači da će smjesa na tom motoru biti upuhivana pod "prisilom" i to zbog, karakteristično za gotovo sve proizvođače serijskih turbo motora današnjice, premalog turbinskog kućišta, već pri manje od 2000 okretaja. Takvi motori u pravilu "fino potežu" sa niskih okretaja i na osjećaj su vrlo elastični, a sve zbog toga jer raspolažu vrlo visokim momentom pri niskim okretajima, a što rezultira raspolaganjem značajnje većom snagom u tom području nego što je to slučaj kod atmosferskog motora. Takav motor će i maksimalnu snagu razviti puno ranije, recimo oko 4500-5000 okretaja. No, obzirom na karakteristiku takvih turbo punjača (premali protok kroz ispušno kućište), moment nakon toga počinje strmoglavo padati, a najčešće pod kutem manjim od 45 stupnjeva, što povlači za sobom i pad snage nakon tih 5000 okretaja.
Kako su okretaji motora na većim brzinama (spominjao si 200+ km/h), u pravilu visoki (obično viši od 5000), sada bi trebala biti jasna prednost tvog VR6 motora, jer on od te točke tek počinje približavanje svojoj maksimalnoj snazi, dok GTI počinje "gubiti" snagu.
I samo da još ukratko obrazložim tvrdnju "pogrešno" odabran turbo punjač. Proizvođači (visoko) serijskih vozila štede (posebno u današnje vrijeme) na svakom centimetru provučene žice u automobilu, a kamo li neće na turbo punjačima koji koštaju reda veličine par stotina eura. Turbo punjač koji ima najbolje karakteristike iz "oba svijeta", tj. stvara boost vrlo rano i ima minimalan lag, a može držati boost na visokim okretajima i dovoljno je protočan da ne smanjuje bitno VE motora na visokim okretajima, košta nekoliko puta više. To ne znači da Volvo, ili bilo koji drugi proizvođač, neće promijeniti filozofiju i početi raditi motore manjeg obujma sa "pogođenijim" turbo punjačima. A i upravljanje ventilima elektromagnetskim putem je već u fazi testiranja, tako da me uopće ne bi čudilo da ubrzo ugledamo u "male" motore nove generacije koji će biti dostojna zamjena svih ovih famoznih pjevajućih V8, V6, VR6, T5 i inih. Za zvuk ipak nisam siguran da će se moći reproducirati osim putem CD playera, kako vam je dgovorcin sugerirao
.