Citat:
Ma je moš mislit
Sjedni u najjačeg Golfa GT-a sa 1.4 turbom (170KS) i sjedni u najslabijeg GTI-a sa 2.0 turbo motorom (200KS) pa ću te pitat jel znače što kubici...
Ne shvaćam kakva je ovo usporedba? Razlika u snazi je cca 16% i naravno da će se osjetiti.
Citat:
Ti očito ne znaš onu staru američku - There is no replacement for cubic displacement...
Naprotiv. Ali tebi očigledno nije poznat pojam "Volumetric Eficiency". Za stvaranje energije, momenta i snage, pojednostavljeno rečeno, važno je samo koliko smjese će sagorijeti u cilindru. Da li ćeš to postići motorom velike zapremine ili agresivnijim upuhivanjem pod "prisilom" u motor manje zapremine, gotovo da je svejedno. Turbo motore je moguće promatrati kao motore promijenjive zapremine i to je njihova najveća prednost. Drugim riječima, kada na motor manje fizičke zapremine primjenjuješ Forced Induction (bilo super ili turbo charging), zapravo mu na umjetan način "povećavaš" volumen.
Citat:
baš to što ti kažeš,auti su preteški..
uzmi ti auto od 1500kg i stavi 1,6 turbo motor,bude on išao sve to štima samo šta će se dogodit kad je auto jako natovaren,morat ćeš ga tjerat ko bog majku da ide a autoput i brzine preko 200 neću ni spominjat.
kad naprimjer imaš turbaka sa 6 cilindara i 2500-3000 kubika i kad mu stisneš gas na 220 on povuče silovito prema 250 dok će se ti mali motori davit na tim brzinama bez obzira što imaju turbinu, i tu mu neće pomoći ni ubrizgavanje 95 postotnog toulena kakvog su upotrebljavali tada na gore spomenutim formulama.
Prvo, da li ti je palo na pamet da je tvoj auto 1500+ kg težak dobrim dijelom baš zbog motora od 5 cilindara i 2000 i par stotina kubika?
Drugo, kakve veze ima da li ja imam motor od 3000 kubika i 280KS ili npr. 1500 kubika i 280KS na auto cesti, osim što će auto u drugom slučaju ubrzavati bolje jer ima manju masu, ako pričamo i dalje o turbo motorima?
Kako sam neke stvari u međuvremenu od igranja u pijesku do današnjeg dana ipak naučio, a mogu slobodno reći i probao na svom autu, tvrdim da apsolutno nije nikakav problem napraviti trajan i pouzdan motor od 1500 kubika i npr. 300KS, a koji bi zasigurno bio dovoljno snažan za većinu aplikacija u Volvo paleti. Ono što je problem u cijeloj priči je to da takav motor, zbog konstrukcije koja mora biti puno "čvršća" (kovani klipovi i klipnjače, veći turbo punjač efikasniji u višim okretajima motora, efikasniji IC itd.) zasigurno košta više i zahtjevniji je kod proizvodnje od nekog ekvivalenta sa većom zapreminom.