VOLVO KLUB HRVATSKA http://www.vkh.hr/forum/ |
|
ETM, ulje... http://www.vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=2581 |
Stranica: 1/2. |
Autor/ica: | Armin [ pon lis 27, 2008 7:13 pm ] |
Naslov: | ETM, ulje... |
Jučer (nedjelja) lijep, sunčan i topao dan ovdje u Mostaru, ja nemam šta drugo raditi i padne mi na pamet da očistim ETM. Kontam, šta tu ima biti toliko komplikovano, pa to je najobičnija klapna kakvih imaš i u karburatorima. U prodavnici kupim nekakav sprej za čišćenje tih stvari (otklanja masnoću, ugljik i ostalo, brzo isparava itd itd). Da ne duljim, nisam skidao ETM sa svoga mjesta niti sam iskopčavao ikakve kablove sa njega niti sa akumulatora. Samo sam skinuo cijev između filtera za zrak ETM-a i namjeravao očistiti ono što mogu dohvatiti na taj način. Na prvi pogled sve je izgledalo čisto da sam pomislio da su ga očistili prije mjesec dana u servisu. Znači, nikakvog debelog sloja prljavštine, oku vidljivog, nije bilo. Ipak, nakon čišćenja, krpa je bila potpuno crna. Klapnu sam zaokrenuo rukom i očistio i sa druge strane, te sve ono što sam prstima mogao dohvatiti sa tako pomaknutom klapnom. E, sad ono što me interesira: Iz prva dva pokušaja auto nije htio upaliti, što sam i očekivao. Iz trećeg pokušaja radio je 2-3 sekunde na 1500 rpm i ugasio se. Ostavim ga 5 minuta (da ispari eventualni ostatak spreja koji je ušao unutra), upalim i on radi. Prvo se drži na 1500 rpm da bi nakon jedne minute porastao na 2500 rpm. Nakon nekih 5 minuta, okretaji se vrate na 1000 rpm i nakon još minut-dva na normalnih 850-900. OK, jasno mi je da se auto nakon tih nekoliko minuta ponovo prilagodio normalnim okretajima, ali mi nije jasno da je to čišćenje tankog sloja gareži uzrokovalo to da auto dobije još 1000 rpm koristeći pamet od prije čišćenja. Je li moguće da je taj tanki sloj gareži toliko gušio motor da je elektronika morala odgovarati sa tolikim dodavanjem "gasa"? Druga stvar, šta mislite o ovome: http://www.ipdusa.com/uploads/sku_files/7945_INST.PDF Čini mi se da je ovaj metod puno bolji od pukog ispuštanja ulja i dosipanja novog. Koliko sam shvatio, priključiš crijevo na izlaz hladnjaka ulja, upališ auto i on ispumpa određenu količinu ulja. Izmjeriš tu količinu i zapišeš. Kroz otvor za mjerenje nivo dospeš toliko novog ulja, ponovo upališ auto da izbaci sljedeću količinu. Tako ponoviš 3-4 puta dok potpuno čisto ulje ne počne izlaziti na odvod. Nakon toga vratiš crijevo na svoje mjesto, dodaš količinu koju si prvi put ispustio i to je to (u kratkim crtama). Na ovaj način imaš potpuno promijenjeno ulje u mjenjaču. |
Autor/ica: | gonzo [ pon lis 27, 2008 8:54 pm ] |
Naslov: | |
sasvim normalna pojava i ecu treba malo vremena dok ponovno kalibrira ETM, i to uspjeva do neke granice jer kad je klapna jako prljava onda počinje motor nemirno raditi. ista stvar se dogodi kad odspojiš akmulator na duže vrijeme. ovo sa čišćenjem getribe je odlična metoda a potrebno je oko 10-12 litara ulja da bi se isprao cijeli sistem mjenjača samo problem je jer litra orginalnog ulja košta oko 25-30€ ali još uvjek puno jeftinije od nove getribe. ono zašto je ova metoda idealna je zato što se na ovaj način može promjeniti čitavo ulje u sistemu a običnom izmjenom ostaje dosta starog ulja i smeća u getribi što može prouzročiti loše šaltanje brzina. oni navode da se može koristiti neki atf mobil pa bi bilo pametno pogledati dali tog ulja ima na hrv tržištu. da bi se ovakve stvari izbjegle najbolje bi bilo mjenjati ulje svakih 50etak tisuća km i getribe bi uvjek savršeno radile i nikad nebi bile u kvaru. nakon ovoga postupka bilo bi pametno napravit ponovnu adaptaciju getribe,naravno samo vida i ovlašteni service. |
Autor/ica: | nenad [ pon lis 27, 2008 10:16 pm ] |
Naslov: | |
Pa izgleda da tamo nije ni ulje preskupo: http://www.ipdusa.com/Volvo-850/Transmi ... -152-4219/ Ups ovo je za 850 ali ![]() |
Autor/ica: | Armin [ uto lis 28, 2008 4:20 pm ] |
Naslov: | |
Citat: sasvim normalna pojava i ecu treba malo vremena dok ponovno kalibrira ETM, i to uspjeva do neke granice jer kad je klapna jako prljava onda počinje motor nemirno raditi.
Jasno mi je da se ECU ponovno kalibrirao, nego mi nije jasno da je to uklanjanje male količine prljavštine uzrokovalo toliki porast obrtaja na ler gasu sa dotadašnjim setup-om ETM-a. Zar ga je to malo prljavštine toliko gušilo? Inače, i prije je motor mirno radio na ler gasu. Čišćenje sam uradio iz čiste dosade i radoznalosti.ista stvar se dogodi kad odspojiš akmulator na duže vrijeme. U vezi ovog mijenjanja ATF-a mi nije jasno hoće li ulje poteći iz otkopčanog crijeva ili iz otvora na hladnjaku. U kojem pravcu to ulje kruži' Citat: ovo sa čišćenjem getribe je odlična metoda a potrebno je oko 10-12 litara ulja da bi se isprao cijeli sistem mjenjača samo problem je jer litra orginalnog ulja košta oko 25-30€ ali još uvjek puno jeftinije od nove getribe.
Da, Mobil 3099 (tako nešto) ili ulje od Toyote. Na engleskom volvo forumu sam vidio da je kod njih toyotino ulje duplo jeftinije od volva, a u stvari su to ista ulja.
ono zašto je ova metoda idealna je zato što se na ovaj način može promjeniti čitavo ulje u sistemu a običnom izmjenom ostaje dosta starog ulja i smeća u getribi što može prouzročiti loše šaltanje brzina. oni navode da se može koristiti neki atf mobil pa bi bilo pametno pogledati dali tog ulja ima na hrv tržištu. |
Autor/ica: | ruka [ sri lis 29, 2008 8:12 am ] |
Naslov: | |
Citat: Na engleskom volvo forumu sam vidio da je kod njih toyotino ulje duplo jeftinije od volva, a u stvari su to ista ulja. ![]() |
Autor/ica: | iggy [ sri lis 29, 2008 6:56 pm ] |
Naslov: | |
Zakucaj frontalno bocu Volvovog ulja i bocu Toyotinog ulja pa ćeš vidjet koje je bolje. ![]() |
Autor/ica: | Jaymz [ čet lis 30, 2008 8:39 am ] |
Naslov: | |
Ma nije toliko bitno samo ulje koliko je bitno kada se mijenja ![]() Što češće to bolje. |
Autor/ica: | Armin [ sri stu 26, 2008 5:43 pm ] |
Naslov: | Re: ETM, ulje... |
Jeste da temu "dižem iz mrtvih", ali da ne otvaram novu o istim stvarima. Nažalost, temu ne mogu postaviti u DIY pošto nisam fotografirao ništa od onoga što sam radio. Dakle, u prošlu nedjelju sam uz pomoć prijatelja zamijenio kompletno ulje u mjenjaču po postupku opisanom na linku koji sam dao u uvodnom postu. Zapravo je mnogo jednostavnije uraditi nego što to izgleda čitajući njihova uputstva. Sve što vam treba su dva prozirna crijeva, jedno debljine 3/4" u dužini cca 1,5 m i 0,5 m crijeva debljine 1/3" (ili je nešto tanje, uglavnom da može ući u otvor za šipku nivoa ulja), manji lijevak za ovo tanje crijevo, kanister od 5 l kojeg ćete izbaždariti na podioke od 0,5 litara, jedan kanister od 10-15 litara u koji ćete odložiti staro ulje i jedna posuda zapremine 0,5 - 1 litar iz koje ćete usipati novo ulje. Naravno, treba vam i novo ulje. Ja sam kupio 10 litara toyota ATF sintetičkog ulja Typ T-IV koje po specifikacijama odgovara, pošto se ovaj tip mjenjača ugrađuje i u neka toyota vozila. Cijena je kod nas 15 EUR po litru. Za cijenu originalnog volvo ulja nisam ni pitao mostarske lopove koji mi filter klime naplaćuju 80 eura, a Sarajevo mi je ipak daleko. Mjenjači Aisin Warner se ugrađuju i u neke tipove VW, opel, SAAB i porsche pa možete vidjeti i kod njih. Važno je samo da ispunjava JWS3309 ili T-IV specifikaciju. Zbog svih onih mehaničara koji tvrde da se ulje ne treba nikada mijenjati, žao mi je što nisam sačuvao staro ulje da vide na što to liči. Za razliku od novoga kojega bi čovjek poželio popiti, staro ulje je crno i rijetko i to iz auta koji još nije prešao ni 100 000 km. Mjenjač je puno "mekši", skoro da se i ne osjeti mijenjanje brzina. Definitivno, do sada najbolje uloženih 150 eura što se tiče auta. |
Autor/ica: | ruka [ sri stu 26, 2008 10:25 pm ] |
Naslov: | Re: ETM, ulje... |
![]() |
Autor/ica: | Mrky [ čet stu 27, 2008 10:45 am ] |
Naslov: | Re: |
Citat: ... najbolje bi bilo mjenjati ulje svakih 50etak tisuća km i getribe bi uvjek savršeno radile i nikad nebi bile u kvaru...
Citat: ... za razliku od novoga kojega bi čovjek poželio popiti, staro ulje je crno i rijetko i to iz auta koji još nije prešao ni 100 000 km...
Da čujemo malo i iskustva članova koji voze automatik. Na koliko km mijenjati ulje?
|
Autor/ica: | Armin [ čet stu 27, 2008 2:11 pm ] |
Naslov: | Re: Re: |
Citat: Citat: ... najbolje bi bilo mjenjati ulje svakih 50etak tisuća km i getribe bi uvjek savršeno radile i nikad nebi bile u kvaru...
Citat: ... za razliku od novoga kojega bi čovjek poželio popiti, staro ulje je crno i rijetko i to iz auta koji još nije prešao ni 100 000 km...
Da čujemo malo i iskustva članova koji voze automatik. Na koliko km mijenjati ulje? |
Autor/ica: | gonzo [ čet stu 27, 2008 5:04 pm ] |
Naslov: | Re: Re: |
Citat: Citat: ... najbolje bi bilo mjenjati ulje svakih 50etak tisuća km i getribe bi uvjek savršeno radile i nikad nebi bile u kvaru...
Citat: ... za razliku od novoga kojega bi čovjek poželio popiti, staro ulje je crno i rijetko i to iz auta koji još nije prešao ni 100 000 km... najbolje je mjenjati što češće a najkasnije nakon 75tkm, samo zahvaljujući stručnjacima iz japana koji su konstruirali tu getribu izmjena ulje može biti kobna. ![]() pošto ta getriba nema poštenog uljnog filtera cijelo smeće i špene ostanu u getribi, pa tako nakon nakon izmjene ulja velik dio tog smeća ostane u getribi. problem tek dolazi jer naljevanjem friškog ulja to se smeće razbaca po cijeloj getribi i zaštopa elektromagnetske solenoide koji mjenjaju brzine. ![]() rezultat toga nemoram govorit a najgore je što poslje toga getriba lupa ko 100 đavlova i potrebno je skidanje jednog dijela getribe preciznije ploče koja mjenja brzine (košta sitnicu samo oko 9000 kuna), te se taj dio mora očistit a u gorem slučaju i izmjenit solenoid koji je zaštopan ili neradi.(cijena sitnica samo 200€ a ima ih 6 komada). naravno potrebno je opet staviti novo ulje jer prilikom skidanja ploče skoro sve iscuri. e sad nakon toga sljedi instaliranje novog softwera tko ga nema i potrebna je ponovna adaptacija getribe. naravno treba se dobro pomoliti bogu da sve proradi kako treba jer ako ne onda cijeli postupak treba ponoviti ponovno uključujući skidanje i čišćenje ploče te zamjena novog ulja. naravno JA nisam imao sreće sa izmjenom te je krenulo sve po zlu ,getriba koja je injače perfektno šaltala ,nakon izmjene počela je lupati ko 100 đavlova a razlog mjenjanja ulja je pređenih 100tkm . ![]() naravno sve je rastavljano,čišćeno mjenjano ukupno 3 puta čak i oko 20lit org. ulja(cijena oko 25€ litra) je promjenjeno ali uspjeha nije bilo. čak smo i stavljali novu ploču ali idalje to nije to,puno je bolje ali opet nabija. jedino šta nam još preostaje je rastavljanje čitave getribe ,naime postoji nekakva metalna sitka koja glumi filter ulja tj. ima ulogu da pokupi samo grubo smeće i da bi došao do nje treba doslovce rastavit sve i naravno vadit getribu van . ![]() naravno taj filter se nemože kupiti nego se stari mora izvadit i oprat u nekoj kemikaliji. eto još jedino to nismo probali pa javim ako pomogne. puno sreće svima koji planiraju izmjenu ulja a i sad vam je jasno zašto serviseri ne žele mjenjati ulje na volvo auto.getribama i tvrde da se to netreba mjenjati. vi koji još imate nove volvače sa auto getribama savjetujem da mjenjaju ulje svakih 40-50tkm da se ulje što manje zaprlja jer ovo što smo mi izvadili na 100tk bilo je crno i puno taloga ko da je iz traktora izvađeno. injače ulje izvađeno iz getribe mora bit crvene boje i u ovom slučaju očita je konstruktorska greška a i tko zna dali to ulje uopće valja za te getribe iako je orginal VOLVO ulje. mislim da nije potrebno komentirati šlampavost japanskih stručnjaka koji nisu konsturali pošten filter ulja,a nisu ga planirali zato jer su mislili da su te getribe vječne i nisu potrebna nikakva servisiranja što je totalna glupost jer ništa nije vječno a pogotovo automatska getriba nije. Lp gonzo |
Autor/ica: | dugi [ čet stu 27, 2008 5:59 pm ] |
Naslov: | Re: ETM, ulje... |
E hebiga ,kaj sad ,da mjenjam to ulje u getribi ili ne .Brijem da ulje nije nikad zamjenjeno ,a volvač sigurno ima prek 400 tk. Možda sam ja u prednosti pred ovim novim getribama jer nema neke elektronike ,a mislim i da ga je lakše izmjenit jer ima čep na dnu kroz koji se vjerojatno ulje sipa van ![]() Kaj veliš meho ,jel se usuđujemo to napravit ![]() ![]() |
Autor/ica: | ruka [ čet stu 27, 2008 6:26 pm ] |
Naslov: | Re: Re: |
Citat: ....cut....
e moj gonzo... ![]() |
Autor/ica: | gonzo [ čet stu 27, 2008 6:59 pm ] |
Naslov: | Re: Re: |
Citat: Citat: ....cut....
e moj gonzo... ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stranica: 1/2. | Vremenska zona: UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |